Funderar på att köpa godkänd presenning/miljömatta då den lättviktspresenning jag har fått ett hål mitt på.
Någon som vet vart det går att få tag på av kvalitet som SBF godkänner för en billig penning?
/Andreas K
Köptips önskas: godkänd miljömatta
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Köptips önskas: godkänd miljömatta
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Niklas Falk
Re: Köptips önskas: godkänd miljömatta
Miljömatta kan du köpa på Kinnekulle, annars är det ca 600g PVC pressening som gillas (lastbilskapell osv). Men jag funderar på att vara trotsig och fortsätta köra med 180g PE, det finns ju ännu lättare (smart att inte definiera vad som menas med "lättvikt"...).
En tusenlapp är ju inte ovanligt att få betala för en i fullbilsstorlek (billigare om du hittar en 2x4m på hyllan).
3x1,6 borde räcka om du placerar hjulen på hörnen, men full pressening har sina fördelar (tex småprylar syns när man tappar dem).
En tusenlapp är ju inte ovanligt att få betala för en i fullbilsstorlek (billigare om du hittar en 2x4m på hyllan).
3x1,6 borde räcka om du placerar hjulen på hörnen, men full pressening har sina fördelar (tex småprylar syns när man tappar dem).
- gokarting.nu
Var det inte 300:- dom kostade på Kullen?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
Clas Ohlssons 400grammare på 2,4x3,5m för 298kr borde räcka, en sån räcker betydligt längre än miljömattan (som ju inte är direkt långlivad, det är ju bara en större varaiant av oljeabsorbtionsmatta som samlar skräp och luddar av sig).
- Niklas Falk
Niklas Falk wrote:Clas Ohlssons 400grammare på 2,4x3,5m för 298kr borde räcka, en sån räcker betydligt längre än miljömattan (som ju inte är direkt långlivad, det är ju bara en större variant av oljeabsorbtionsmatta som samlar skräp och luddar av sig).
- gokarting.nu
Stammar du Niklas?
Hi Hi!
Hi Hi!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Mer känd som
- Niklas Falk
Nä, jag tar fel på "ändra" och "Citera" ibland, det tar ju ett antal redigeringar innan jag tvättat rent mina slavtextergokarting.nu wrote:Stammar du Niklas?
Hi Hi!
- Andreas E
Slog till på en presenning från Clas Ohlsson med tjocklek 400 g/m2. Tog den större varianten 3,8 x 5,9 så jag har lite plats att slänga verktyg och delar då jag skruvar med kopplingen på KinnekulleNiklas Falk wrote:Clas Ohlssons 400grammare på 2,4x3,5m för 298kr borde räcka, en sån räcker betydligt längre än miljömattan (som ju inte är direkt långlivad, det är ju bara en större varaiant av oljeabsorbtionsmatta som samlar skräp och luddar av sig).
Är det någon risk att denna räknas som lättvikt (med ett pris på 798 spänn känns det inte så lätt men samtidigt är den ju inte som ett lastbilskapell)? Skulle vara surt om man fick nedslag efter att ha varit duktig och köpt en ny presenning för att uppfylla de glasklara reglerna...
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.