Köptips önskas: godkänd miljömatta

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club

Köptips önskas: godkänd miljömatta

Post by Andreas E »

Funderar på att köpa godkänd presenning/miljömatta då den lättviktspresenning jag har fått ett hål mitt på.
Någon som vet vart det går att få tag på av kvalitet som SBF godkänner för en billig penning?

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Re: Köptips önskas: godkänd miljömatta

Post by Niklas Falk »

Miljömatta kan du köpa på Kinnekulle, annars är det ca 600g PVC pressening som gillas (lastbilskapell osv). Men jag funderar på att vara trotsig och fortsätta köra med 180g PE, det finns ju ännu lättare (smart att inte definiera vad som menas med "lättvikt"...).
En tusenlapp är ju inte ovanligt att få betala för en i fullbilsstorlek (billigare om du hittar en 2x4m på hyllan).
3x1,6 borde räcka om du placerar hjulen på hörnen, men full pressening har sina fördelar (tex småprylar syns när man tappar dem).
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Var det inte 300:- dom kostade på Kullen?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Clas Ohlssons 400grammare på 2,4x3,5m för 298kr borde räcka, en sån räcker betydligt längre än miljömattan (som ju inte är direkt långlivad, det är ju bara en större varaiant av oljeabsorbtionsmatta som samlar skräp och luddar av sig).
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Niklas Falk wrote:Clas Ohlssons 400grammare på 2,4x3,5m för 298kr borde räcka, en sån räcker betydligt längre än miljömattan (som ju inte är direkt långlivad, det är ju bara en större variant av oljeabsorbtionsmatta som samlar skräp och luddar av sig).
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Stammar du Niklas?

Hi Hi!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Stammar du Niklas?

Hi Hi!
Nä, jag tar fel på "ändra" och "Citera" ibland, det tar ju ett antal redigeringar innan jag tvättat rent mina slavtexter :)
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Andreas E »

Niklas Falk wrote:Clas Ohlssons 400grammare på 2,4x3,5m för 298kr borde räcka, en sån räcker betydligt längre än miljömattan (som ju inte är direkt långlivad, det är ju bara en större varaiant av oljeabsorbtionsmatta som samlar skräp och luddar av sig).
Slog till på en presenning från Clas Ohlsson med tjocklek 400 g/m2. Tog den större varianten 3,8 x 5,9 så jag har lite plats att slänga verktyg och delar då jag skruvar med kopplingen på Kinnekulle :wink:
Är det någon risk att denna räknas som lättvikt (med ett pris på 798 spänn känns det inte så lätt men samtidigt är den ju inte som ett lastbilskapell)? Skulle vara surt om man fick nedslag efter att ha varit duktig och köpt en ny presenning för att uppfylla de glasklara reglerna...

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Post Reply