Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Mon 05 Apr 2010, 13:11
Säljer lite delar jag fick över efter att sålt miatan
störtbåge
pris: 1000kr
fjäderbenstag övre och ett undre stag helt nya, passar NA vet inte om det passar NB
pris: 1000kr för bägge
/ Robert
0707988162
miniclubman7@hotmail.com
thomas
Posts: 3 Joined: Thu 08 Apr 2010, 16:35
Post
by thomas » Thu 08 Apr 2010, 20:50
Hej, intresserad av stagen och undrar var du håller hus?
//Thomas
Thomas Tengvall
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Fri 09 Apr 2010, 07:17
thomas wrote: Hej, intresserad av stagen och undrar var du håller hus?
//Thomas
jag bor strax utanför jönköping, slå en signal om du undrar något
thomas
Posts: 3 Joined: Thu 08 Apr 2010, 16:35
Post
by thomas » Fri 09 Apr 2010, 07:38
Hej igen....lysande. Jag bor i Habo utanför jkpg.
Provar att ringa lite senare under dagen.
//TT
Thomas Tengvall
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Fri 16 Apr 2010, 07:17
thomas wrote: Hej igen....lysande. Jag bor i Habo utanför jkpg.
Provar att ringa lite senare under dagen.
//TT
Last edited by
BOB on Sat 12 Jun 2010, 22:26, edited 1 time in total.
Niklas H
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 232 Joined: Tue 29 Apr 2008, 17:05
Location: Ljungby
Post
by Niklas H » Tue 20 Apr 2010, 22:04
Vad är det för båge? Fungerar den till NB med glasbakruta samt med hardtop, eller, om du inte vet, har du tillverkare på den?
Niklas Holmlöv
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Fri 23 Apr 2010, 20:14
Niklas H wrote: Vad är det för båge? Fungerar den till NB med glasbakruta samt med hardtop, eller, om du inte vet, har du tillverkare på den?
vet faktiskt inte om den passar, vet ej heller vem som tillverkat den då jag köpt den av en kompis.
är inte inne på denna sidan så mycket så har ni frågor så ring eller mejla mig så ska jag svara så gott jag kan
Per Hammarsjö
Posts: 1561 Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:
Post
by Per Hammarsjö » Sun 25 Apr 2010, 13:56
Det ska inte vara någon skillnad på båge till NA och NB så det borde passa.
Under all plåt och plast är bilarna väldigt lika.
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293 Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg
Post
by TPR » Sun 25 Apr 2010, 19:07
Dock ställer det olika krav på bågen beroende på vilken cab man har.
Glasrutan går framåt och måste komma ner mellan bakåtsträvorna.
På denna båge sitter bältessträvan högt och det finns risk att rutan tar i den vid fällning.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Per Hammarsjö
Posts: 1561 Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:
Post
by Per Hammarsjö » Sun 25 Apr 2010, 21:20
Cab? Just fan det sitter ju som original på bilarna!
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293 Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg
Post
by TPR » Mon 26 Apr 2010, 09:18
Niklas H wrote: Vad är det för båge? Fungerar den till NB med glasbakruta samt med hardtop, eller, om du inte vet, har du tillverkare på den?
Det var ju det som var frågan...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Fredrik Henriksson
Posts: 2412 Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd
Post
by Fredrik Henriksson » Mon 26 Apr 2010, 13:25
Det är samma båge som satt i min bil innan jag byggde bur (kanske t.o.m. är den). Huvudbågen går strax innanför bältestornen, till skillnad från CC som går utanför, så denna båge är smalare (och lite lägre då den sitter längre bak). En ruta kommer inte ner pga rören...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Tue 04 May 2010, 10:46
Grejerna finns fortfarande kvar
så om jag förstår rätt så passar den inte om man har cab med glasruta? men om man har med "plast" ruta?
jliljeha
Posts: 32 Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:47
Location: Landfjärden
Post
by jliljeha » Fri 07 May 2010, 22:45
Är bågen OK för att få vagnsbok till sin bil? Isåfall är jag klart intresserad. Annars inte.
Åker sällan förbi Jönköping (bor i 08-trakten) men Bussgods fungerar kanske?
Mazda Miata 1990
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Tue 18 May 2010, 08:04
ingen aning om det går att få vagnbok med buren, bussgods går bra om köparen betalar frakt
Fredrik Henriksson
Posts: 2412 Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd
Post
by Fredrik Henriksson » Tue 18 May 2010, 09:33
Jag hade vagnbok med denna bågen men den boken togs ut kring sekelskiftet när ingen körde med CC-båge. Reglerna säger att bågen skall gå utanför axlarna. Denna bågen gör inte det då huvudbågen sitter innanför bältestornen, med CC-bågen listade dom ut ett sätt att gå utanför bältestornen. Jag fick ett antal påpekande vid besiktning under tävling på min båge men de hade svårt att säga något när det fanns bild i min vagnbok som bevis på att den gått igen där. Om en besiktningsman släpper igenom denna båge idag vet jag inte, men den är hur som helst mkt säkrare än att inte ha någon alls eller att köra med stylebåge...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Wed 26 May 2010, 08:04
Tackar fredrik för förklaringen angående vagnbok!
allt finns fortfarande kvar
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Mon 31 May 2010, 16:57
stagen är sålda, buren kvar
BOB
Posts: 14 Joined: Tue 19 May 2009, 08:29
Post
by BOB » Sat 12 Jun 2010, 22:26
allt sålt