En alldeles under, underbar dag - NOT
På tredje passet började laddlampan lysa efter chikanen. Puttrade förbi Mjölbykurvan, och då stack tempmätaren iväg och strax efter började det pysa under huven.
Körde in i depån och lyfte på huven, vatten överallt och remmen till generator var det bara slamsor av.
Fick skjuts till Mantorp och köpte en ny rem, har en ny i hemma i garaget:bang2:
Bytte och han med en macka innan körning startade efter lunchbreak
Körde ut och tog det lugnt i 2 varv, allt såg/kändes bra, började ösa på, men på långa rakan började laddlampan lysa igen
. Puttrade vidare igen och fick åter se vatten ånga efter Mjölbykurvan.
Puttrade vidare och slog av bilen vid ingång i depån, öppnade huven och såg ingen tendens till att den skulle koka, vart kom vattnet ifrån?, varför började laddlampan lysa?
Efter ett tag försökte jag starta bilen, gick inte vill inte starta. Då såg en kille att det spruta ur kylaren, övre plastdelen på kylaren hade spruckit, ridå
Ringde Niklas B för att fråga om det fanns några lokala förmågor som har mazda prylar(kylare), tyvärr fanns det inga.
Nästa problem, hur ska jag få hem bilen.
1.Lifta hem till sthlm och köra ner med trailer dagen efter,
2. få frugan att köra ner med en trailer
3. Ringa Mats Lundin om han kan köra ner en trailer
4. Fråga en granne om han har lust att köra ner
Det blev alt 3. Tur man har bra kompisar. Sitter och väntar på Statoil vid Mantorp avfarten, Mats kommer väl om 2 timmar
Men några frågor
Vad skall jag köpa för kylare, får väl leta på forumet och se vad som rekommenderas
Varför startar inte bilen, vad kan bli blött som som hindrar att den tänder
Sen slog remmen av en vakumslang som utgår underifrån den svarta cylinderakiga behållaren på högra sidan, hittar inte vart den skall ansluta, man sannolikt vid insuget någonstans. Facit någon
Nu skall jag köpa en trailer, en gång men inte 2 ggr tänker jag bli stående.
Saknar helt klar den samlade Mx5 klanen när man blir strandad, svårt att få hjälp av dessa porsche och bmw killarna
- Vid vägkanten