Första racet i MX5 Cup går av stapeln på Kinnekulle Ring helgen 26-27 Maj, och i garagen skruvas det förhoppningsvis för fullt för att få ihop allt i tid (jag vet att det åtminstone gäller mig).
Banan
Kinnekulle öppnades 1969 och är en rejält kuperad bana, dom två krönen gör spårvalen spännande, och bilar med starkare motor är inte nödvändigtvis inte snabbare här, då det svänger mest hela tiden på "baksidan". Kurvan under bron är en av Sveriges snabbaste kurvor, att den dessutom är blind gör den ännu mer spännande! En bana som kräver sin förare helt enkelt.

MX-5 CUP
MX-5 CUP ger möjligheter att tävla utan att ha enorm budget eller kommersiella sponsorer. Vi kör med Gaturegistrerade bilar i två klasser, MX-5 CUP Standard och MX-5 CUP Modifierad. Mer om detta här.
MX-5 CUP körs över två sprintrace, gissningvis ett på lördagen och ett på söndagen. Startposition i Race 1 avgörs av Kval under Lördag förmiddag. Placering i Race 1 avgör startposition i Race två, bortsett ifrån de första sex bilarna som byter ordning. Race körs med rullande start och över 15 varv vardera.

Bild ifrån starten 2010
Videos ifrån 2011 Länkar
- Resultat ifrån 2011
- Rejsa.nu's banguide till Kinnekulle - Bra läsning ifall det är första gången ni är på besök
- Bil #87 till Salu - Ifall du saknar racerbil
Snart är det dags!!! Nu kör vi!!!!
PS: Har jag missat nått i denna post så uppdaterar jag gärna eftersom.