Niklas Falk wrote:Vad visar Mumms vågar (för du kör väl inte ovägt

)

Självklart kör jag inte övägt men vi gjorde en setup innan jag monterade dit brace och med halvtank, så det är oväsentligt egentligen. Eftersom bracen är "symmetrisk" gjorde vi setup utan denna då tiden var knapp helt enkelt.
Fredrik Henriksson wrote:Jag hoppas att utväxlingen skall stämma bättre på Knutan.
4.1 har alltid funkat bra på Kullen (förutom sista kurvan ut på rakan) men varit på mellis på Knutan i flera partier (ut från Ronnie P, över NGK, upp mot idioten, ut på start och mål), så förhoppningsvis stämmer det bättre på Knutan. Är dock osäker om det ger nåt då jag hängde på en 4.44 utväxling förra året, tappade iofs lite ut men tog igen in i kurvorna så det är svårt att gissa nånting egentligen...
Man får fråga vad det gäller varvtider men det enklaste är att läsa i signaturen...
Jag frågade inte om varvtider, jag undrade om vilken diff du använde

Har NB 1,6 "alltid" en 4,3 diff? Jag har nämligen lyckats komma över en sådan (givetvis utan diffbroms eftersom diffbroms stjäl effekt) men vet ej utväxling. Det enda jag vet är att den kommer från en importerad 1,6 NB.
Det enda jag saknar för ett swap är en drivaxel.
Jag har ju 4,1 (OEM 1,8 NA) och tyckte det fungerade bra på Kullen. På Knutan är det lite jobbigt på några ställen och jag har funderat på om 4,3 hade fungerat bättre. Hur stor skillnad blir det egentligen på 4,1 resp 4,3?
Hejhopp