Kvällsträning 16:00-19:00
Anmälan och info
2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Verkar som att Jag kommer och kör på det (många år sedan sist..maken till rostig får man leta efter ).
Inte riktigt med en Miata men rwd, 6cyl, cab med dubbel vanos
Inte riktigt med en Miata men rwd, 6cyl, cab med dubbel vanos
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Det spelar ju ingen roll, det är ju en spåårtvagnJOnas wrote:Verkar som att Jag kommer och kör på det (många år sedan sist..maken till rostig får man leta efter ).
Inte riktigt med en Miata men rwd, 6cyl, cab med dubbel vanos
Skruva dit bogseröglan bara så vi kan dra upp dig ur chikanens sandlåda
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Brunt sa Bruno!
Blir inget köra för han jag delar bil med e bokad på nåt event med banken em & kväll.
Men, nästa år kommer det köras med den bilen!
Blir inget köra för han jag delar bil med e bokad på nåt event med banken em & kväll.
Men, nästa år kommer det köras med den bilen!
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Hur går det för oss ? Andreas har strul attans att det inte skall fungera för honom
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Jag missar tyvärr Höstrusket denna gång..... Om det är någon annan från SVKG som skulle vilja dokumentera det hela med bild och text till Bulletinen så vore det ytterst tacksamt.
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Skriver i fel trådJosen wrote:Hur går det för oss ? Andreas har strul attans att det inte skall fungera för honom
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Om det är någon som ska höstruska utan bil och bara ska driva omkring...skulle jag uppskatta lite hjälp med däcktrycks kontroll med några vars intervaller, och lite skriva hjälp.
Ska testa lite tankar jag har, angående inställningar.
Inget avancerat...eftersom jag inte kan värst mycket!
Jag skulle spara mycket tid om någon skulle vilja assistera lite.
Ska testa lite tankar jag har, angående inställningar.
Inget avancerat...eftersom jag inte kan värst mycket!
Jag skulle spara mycket tid om någon skulle vilja assistera lite.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Ok, själv är bäste dräng! HAHAHAHAHAHAAHA.
Hade jag inte haft folk att fråga om tips...vi snackar 3 minutersvarv på alla svenska banor för mattafaran!
Kort summering från gårkvällen.
Lundins "gamla" bil var på plats.
Osbecks "gamla" bil var på plats.
De två herrarna som delar en miata är helt klart på g.
Lundins gamla var enligt "the Osbech" teori lite klurigt inställd. Den var stenhård bak, och mjuk fram.
Mattafarans ägare föreslog tvärt om, detta prövades och verkade ge resultat.
Tiderna klockades manuellt dock, sedemera svårt att se hur dom verkligen är.
Runt 57or.
Nya ägaren verkar entusiastisk motorfantast.
SÅNT ÄR BARA BRA!
Osbecks gamla var enligt "the osbeck" teori maximalt, suveränt och proffs inställd/byggd!
Nya ägaren kände viss press att prestera sa han, kan förstå detta, men hoppas att det inte hämmar hans vilja att köra.
Hur som helst "nybörjaren" presterade l55or...första gången han kör bilen!
Bådar ju gott för honom...
De två herrarna som delar bil vet jag inga tider på, såg däremot att bilen ligger fint och ser lugn ut, den ser lite 1970 racebil ut, cool!
Själv lyckades jag få bilen att bli mer hysterisk i uppträdandet, det jobbiga med det är två saker:
1. Jag kör långsammare.
2. Jag har skit roligt när den uppför sig så här, on the edge alltså. Jag VILL INTE gå tillbaka i setup! Är tider allt?
Tackar Niklas Falk, Oscar och resten i Svkg för en trevlig kväll.
Hade jag inte haft folk att fråga om tips...vi snackar 3 minutersvarv på alla svenska banor för mattafaran!
Kort summering från gårkvällen.
Lundins "gamla" bil var på plats.
Osbecks "gamla" bil var på plats.
De två herrarna som delar en miata är helt klart på g.
Lundins gamla var enligt "the Osbech" teori lite klurigt inställd. Den var stenhård bak, och mjuk fram.
Mattafarans ägare föreslog tvärt om, detta prövades och verkade ge resultat.
Tiderna klockades manuellt dock, sedemera svårt att se hur dom verkligen är.
Runt 57or.
Nya ägaren verkar entusiastisk motorfantast.
SÅNT ÄR BARA BRA!
Osbecks gamla var enligt "the osbeck" teori maximalt, suveränt och proffs inställd/byggd!
Nya ägaren kände viss press att prestera sa han, kan förstå detta, men hoppas att det inte hämmar hans vilja att köra.
Hur som helst "nybörjaren" presterade l55or...första gången han kör bilen!
Bådar ju gott för honom...
De två herrarna som delar bil vet jag inga tider på, såg däremot att bilen ligger fint och ser lugn ut, den ser lite 1970 racebil ut, cool!
Själv lyckades jag få bilen att bli mer hysterisk i uppträdandet, det jobbiga med det är två saker:
1. Jag kör långsammare.
2. Jag har skit roligt när den uppför sig så här, on the edge alltså. Jag VILL INTE gå tillbaka i setup! Är tider allt?
Tackar Niklas Falk, Oscar och resten i Svkg för en trevlig kväll.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: 2009-09-24 SVKG Höstrus(k)et Falkenberg
Skulle kanske börja med drifting istället...?gokarting.nu wrote:Jag VILL INTE gå tillbaka i setup! Är tider allt?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!