Page 1 of 1
Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Mon 07 Sep 2009, 19:40
by Andreas E
Under MX-5 sprint Cup arrangemangen under året har det kommit upp en del förslag på förbättringar. De jag kommer ihåg så här i efterhand är:
- En display där man bättre kan se sina tider efter konbanekörningen
- Olika konbane-layouter för de olika träffarna (A-sprinten 1 eller max 2 ggr)
- Totalresultatet ska vara summan av fler än 2 deltävlingar (för att premiera deltagande i fler deltävlingar)
- Lugnare körpass (minst under en timme) för att medföljande (respektive, kompis) ska få prova på.
- Fler arrangemang på flygfältet i Västerås
- Fler arrangemang i södra/västra Sverige
Vad finns det som ni vill se att vi ändra för att göra MX-5 Sprint Cupen nästa säsong ännu roligare än i år?
Fyll på med era synpunkter och förslag i denna tråd.
/Andreas K
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sat 12 Sep 2009, 17:04
by Miatamannen
Det borde utses en segrare för varje deltävling med en liten pokal
Definitivt fler körningar på Hässlö !
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sat 12 Sep 2009, 21:16
by Nille
-Totalresultatet av 3st deltävlingar kunde vara något att testa till 2010.
-En "stor"display skulle vara bra att ha så man kan se sin tid på.
-Minst två träffar på Hässlö Västerås
Och gärna fortsätta med två st träffar på Malmby.
-Är det Janne Sund som sätter konbanan på Hässlö? Då tar det ju mindre tid och kraft att arrangera!
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Wed 30 Dec 2009, 21:02
by Nille
Andreas är det någon förändring spikad till 2010 med antalet deltävlingar där poängen räknas?
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Thu 31 Dec 2009, 04:38
by Miatamannen
Nille wrote:Andreas är det någon förändring spikad till 2010 med antalet deltävlingar där poängen räknas?
Turbomatade bilar får 5 sekunders försprång till kompressormatade bilar så det ska bli jämnare
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Thu 31 Dec 2009, 10:43
by Andreas E
Nille wrote:Andreas är det någon förändring spikad till 2010 med antalet deltävlingar där poängen räknas?
Ännu är inget spikat. Kalendern som den ser ut nu innehåller 5 MX-5 Sprint deltävlingar (2 x Eksjö, 2 x Västerås och 1 x Malmby) så det skulle fungera bra med både de bästa 2 och de bästa tre resultaten.
Tänkte lägga upp en omröstning på forumet inom kort som får ni som planerar att köra bestämma hur ni helst vill ha det.
/Andreas K
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sun 03 Jan 2010, 22:49
by Nille
Finns det någon lista på vilka däck som inte är godkända i gat-däcks klassen?
Jag måsta nog köpa nya däck i sommar
Falken RT615 t.ex är dom ok att köra med? Jag tror inte att dom är E-märkta,är det ett krav?
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sun 03 Jan 2010, 23:12
by Niklas Falk
Nille wrote:Falken RT615 t.ex är dom ok att köra med? Jag tror inte att dom är E-märkta,är det ett krav?
Vägverket kräver ju E-märkning så det är väl ett minimum (gäller ju även Rdäck).
TW200 är ett vanligt använt "gatdäcksmått" (går iaf at läsa på däckssidan oavsett hur jämförbart det är).
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Mon 04 Jan 2010, 06:18
by Miatamannen
Nille wrote:Finns det någon lista på vilka däck som inte är godkända i gat-däcks klassen?
Jag måsta nog köpa nya däck i sommar
Falken RT615 t.ex är dom ok att köra med? Jag tror inte att dom är E-märkta,är det ett krav?
http://www.miataklubben.se/vbulletin/sh ... hp?t=21279
Dom är helt OK att köra med (om man kör drifting!)
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Fri 29 Jan 2010, 20:41
by Nille
Finns det några regler vad som gäller ang Falken Azenis RT-615?
Det är sale på dom i USA
Men man vill ju inte köra med dom i A-sprinten om det inte är ok
På gatan är det väl ingen som kollar på E-märkningen eller
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Fri 29 Jan 2010, 21:57
by Miatamannen
Nille wrote:Finns det några regler vad som gäller ang Falken Azenis RT-615?
Det är sale på dom i USA
Men man vill ju inte köra med dom i A-sprinten om det inte är ok
På gatan är det väl ingen som kollar på E-märkningen eller
Törs du inte köra i gatdäcksklassen med mig i år??
Om du känner dig hotad
så kan även jag byta till R-däck.
Kneel for the master
of konbana 2010, Miatamannen
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Fri 29 Jan 2010, 22:04
by Pingen
Vore oerhört trevligt att låta oss som kör andra modeller (323, MPS m.m) vara med i cupen.
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Fri 29 Jan 2010, 22:23
by Nille
Miatamannen wrote:Nille wrote:Finns det några regler vad som gäller ang Falken Azenis RT-615?
Det är sale på dom i USA
Men man vill ju inte köra med dom i A-sprinten om det inte är ok
På gatan är det väl ingen som kollar på E-märkningen eller
Törs du inte köra i gatdäcksklassen med mig i år??
Om du känner dig hotad
så kan även jag byta till R-däck.
Kneel for the master
of konbana 2010, Miatamannen
Det är ju det som ÄR grejen att det är inte R-däck!
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sat 30 Jan 2010, 11:28
by Andreas E
Pingen wrote:Vore oerhört trevligt att låta oss som kör andra modeller (323, MPS m.m) vara med i cupen.
Det är helt OK för er med andra Mazda-bilar (323, MPS osv) att vara med i sprint cupen.
Om det däremot handlar om Caterham, Atom och likande får de köra utom tävlan.
Andreas K
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sat 30 Jan 2010, 11:36
by Andreas E
Nille wrote:Finns det några regler vad som gäller ang Falken Azenis RT-615?
Det är sale på dom i USA
Men man vill ju inte köra med dom i A-sprinten om det inte är ok
På gatan är det väl ingen som kollar på E-märkningen eller
Klubben rekommenderar starkt att köpa däck som är E-märkta och därmed lagliga.
Om någon kommer med däck utan E-märkning på konbanekörningarna kommer vi inte ge körförbud (så länge det inte är slicks på bilen).
Andreas K
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sat 30 Jan 2010, 12:11
by Pingen
Andreas K wrote:Pingen wrote:Vore oerhört trevligt att låta oss som kör andra modeller (323, MPS m.m) vara med i cupen.
Det är helt OK för er med andra Mazda-bilar (323, MPS osv) att vara med i sprint cupen.
Om det däremot handlar om Caterham, Atom och likande får de köra utom tävlan.
Andreas K
Tackar tackar
Inte för att vara petig, men en uppdatering under fliken MX-5 Sprint Cup hade varit bra, så andra nykomlingar slipper ställa frågan om tillåtna Mazda-modeller igen.
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sun 31 Jan 2010, 20:26
by Nille
Andreas K wrote:Nille wrote:Finns det några regler vad som gäller ang Falken Azenis RT-615?
Det är sale på dom i USA
Men man vill ju inte köra med dom i A-sprinten om det inte är ok
På gatan är det väl ingen som kollar på E-märkningen eller
Klubben rekommenderar starkt att köpa däck som är E-märkta och därmed lagliga.
Om någon kommer med däck utan E-märkning på konbanekörningarna kommer vi inte ge körförbud (så länge det inte är slicks på bilen).
Andreas K
Jag siktar på att köpa E-märkta däck.
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sun 31 Jan 2010, 20:31
by Nille
Miatamannen wrote:Nille wrote:Finns det några regler vad som gäller ang Falken Azenis RT-615?
Det är sale på dom i USA
Men man vill ju inte köra med dom i A-sprinten om det inte är ok
På gatan är det väl ingen som kollar på E-märkningen eller
Törs du inte köra i gatdäcksklassen med mig i år??
Om du känner dig hotad
så kan även jag byta till R-däck.
Kneel for the master
of konbana 2010, Miatamannen
Miatamannen.....jag tror inte att jag såg dig på pallen 2009
Så ta det lungt och ta ett TOY
Sen kan du höra av dig när du har presterat något vi minns.
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sun 31 Jan 2010, 21:15
by Miatamannen
Hmmm, såg aldrig till någon prispall
Hade jag sett en så hade jag såklart gått upp
men då kanske jag skulle ha gjort rätt för mig för att få inta den eller
Re: Förbättringsförslag inför MX-5 Sprint Cup 2010 önskas
Posted: Sun 25 Apr 2010, 12:42
by Nille
Nu måste det väl iaf vara bestämmt hur många deltävlingar poängen kommer räknas i eller?