Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Bildbonanza!!
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Jag tog bara två bilder men kanske kan de vara till hjälp (det gäller ju att lära sig av allt som händer).
Lite svårt att veta vad som hände först men batteriklämman sitter kvar där den ska och batteriet satt fast vid besiktningen.
Det verkar som batteriet sprack isär och då finns det ju inte mycket som håller resten när man klämmer på batterikanten.
Det vi trodde var bensinläckage när vi bärgade var batterisyra...
Detta batteri ville inte hålla ihop efter en förhållandevis mild smäll (Armcot bara fjädrade lite, inga balkar fick annat är färgskrap).Lite svårt att veta vad som hände först men batteriklämman sitter kvar där den ska och batteriet satt fast vid besiktningen.
Det verkar som batteriet sprack isär och då finns det ju inte mycket som håller resten när man klämmer på batterikanten.
Det vi trodde var bensinläckage när vi bärgade var batterisyra...
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Tackar för en underbar dag. Skrev en liten rapport i min egen tråd
viewtopic.php?f=6&t=1770&p=22325#p22325
Filmer kommer sen, i vinter haha, har hela sommarens träffar att redigera.
viewtopic.php?f=6&t=1770&p=22325#p22325
Filmer kommer sen, i vinter haha, har hela sommarens träffar att redigera.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Äntligen hemma, ca 20 timmar senare än planen.
Får tacka alla som arrangerar dessa super bra träffar och ett JÄTTE tack till Mats O, Lennart P och Pettson som hjälpte mig efter mitt lilla missöde.
För att kommentera Niklas bilder så är orsaken att batteriet inte satt fast enligt konstens alla regler
Kan inte mer än ställa mig i skamvrån och skämmas, har fått veta att jag har saknat en metalbit (den inringade på bilden) bit och hade man tänkte längre än näsan så skulle man inse att detta kunde hända.
Får tacka alla som arrangerar dessa super bra träffar och ett JÄTTE tack till Mats O, Lennart P och Pettson som hjälpte mig efter mitt lilla missöde.
För att kommentera Niklas bilder så är orsaken att batteriet inte satt fast enligt konstens alla regler
Kan inte mer än ställa mig i skamvrån och skämmas, har fått veta att jag har saknat en metalbit (den inringade på bilden) bit och hade man tänkte längre än näsan så skulle man inse att detta kunde hända.
Daniel Jonsson
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Tackar tackar för en välplanerad dag på banan med "the club". Alltid kul på hjul när man kör med Er.
Hade också nöjet att visa hur man 4 - hjulsdriftar tyvärr också över lite gräs som klipptes till lagom höjd. Efter det kilppet var det ingen som behövde ställa sig i bilen för att se över gräskanten.
Får väl tacka alla trädgårdsarbetare som ryckte ut och sanerade det svarta. Well done!!
Vi ses!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hade också nöjet att visa hur man 4 - hjulsdriftar tyvärr också över lite gräs som klipptes till lagom höjd. Efter det kilppet var det ingen som behövde ställa sig i bilen för att se över gräskanten.
Får väl tacka alla trädgårdsarbetare som ryckte ut och sanerade det svarta. Well done!!
Vi ses!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lennart Pettersson
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Som övriga tackar jag för en kanondag
Bilen överlevde även denna track day, vilket förvånar mig ibland när man på hemvägen funderar på vad man utsatt den stackars bilen för, framför allt motorn..
Hade laptimer med mig för första gången, lyckades dock ej ta mig under 1,07 hur jag än försökte. Får ta hjälp av er cup-förare nästa gång (säkert nåt fel på laptimern... ).
Var lite disträ hela dagen då fastighetsmäklaren ringde stup i kvarten och ville ha motbud/besked i vår eventuella bostadsaffär. Var nog därför jag inte såg dig, Tobias
Mats, Lennart och Pettson, ni är ta mig fasen helt fantastiska som ni ställer upp. Jag blir rörd
Boberg, jag ska aldrig besikta din bil igen
Bilen överlevde även denna track day, vilket förvånar mig ibland när man på hemvägen funderar på vad man utsatt den stackars bilen för, framför allt motorn..
Hade laptimer med mig för första gången, lyckades dock ej ta mig under 1,07 hur jag än försökte. Får ta hjälp av er cup-förare nästa gång (säkert nåt fel på laptimern... ).
Var lite disträ hela dagen då fastighetsmäklaren ringde stup i kvarten och ville ha motbud/besked i vår eventuella bostadsaffär. Var nog därför jag inte såg dig, Tobias
Mats, Lennart och Pettson, ni är ta mig fasen helt fantastiska som ni ställer upp. Jag blir rörd
Boberg, jag ska aldrig besikta din bil igen
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
Om du fortfarande har "GAB-dämpare som i hårdaste läget ska vara 123 % "firmer" än originaldämpare" på, så tycker jag att du ska vara riktigt nöjd med 1.07. Men man kan alltid slipa på sin körningJari Olavison wrote:Hade laptimer med mig för första gången, lyckades dock ej ta mig under 1,07 hur jag än försökte. Får ta hjälp av er cup-förare nästa gång (säkert nåt fel på laptimern... ).
Du hade inte heller vart sista bil i CUP:en. Kval resultat ifrån i våras.
Varför kör du inte i cupen föresten?
Jag måste nog sätta på ännu flera klistermärkenJari Olavison wrote:ar nog därför jag inte såg dig, Tobias
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Re: Bankalaset på Kinnekulle 12/8
GAB:erna går fortfarande Kanske är det dax att byta upp sig
Varför inte cupen? Rädd om bilen, ehh
Varför inte cupen? Rädd om bilen, ehh
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38