Gälleråsenheldagonsdagijuli

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Magnus Pettson »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :bow: :D :banana: :burnout:
De e mycke nu...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Magnus Pettson »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :bow: :D :banana: :up: :burnout:
De e mycke nu...
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Magnus Pettson »

Och jag är så trött och snopen så det blev 2. :D
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Fredrik Henriksson »

Vet inte var jag ska börja... Nä föresten, orkar inte,,, blir den korta versionen...

Bakaxelfix igår, sova sent, upp tidigt, bil med trailer till Gälleråsen, åka fem varv, avvinkad för rök, kryper under bil, bakaxel läcker, får inte köra mer, åker trailer hem... :(

Kollade packboxarna innan montering,,, finns det olika dimensioner på drivaxlar tro. Monterade delade drivaxlar i diffhus som tidigare haft "odelade" drivaxlar... Well well, denna säsongen flyter det som sagt,,, på´t igen...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Magnus Pettson »

Du hann före mej, de blev lite sent; fick soppatorsk, lite hjälp av Teknisk Poliskontroll, var tvungen att ta en sväng med hojen, duscha, äta och sen skriva:
VILKEN KÄMPE :!: :bow: Ovan beskriven historia (Fredriks alltså :) ) skulle kunna bli mycket lång, han kanske drar den nån gång, t.ex 30 mil enkel resa :shock: och inte bryter ihop, utan är som vanligt glad och trevlig. Impad är bara förnamnet. Ses nästa onsdag, hoppas det blir några Miator till :D
De e mycke nu...
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by gokarting.nu »

Beklagar Fredrik.
Nu måste det släppa snart.

Pettson, nu vill vi alla höra.

Varvtider innan sprut:

Varvtider med sprut:


Såja ingen blygsamhet nu :burnout:
Last edited by gokarting.nu on Thu 15 Jul 2010, 00:19, edited 1 time in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Magnus Pettson »

Verkar tyvärr som jag fått varv-tids-stopp även på Gälleråsen (Kinnekulle 1.06 :evil: ) och på G-n går de ta mej f.. inte att komma under 1.20, för mej alltså, Jimmy kan :shock: annars går det c:a 1.6-1.7 sek fortare nu med de nya sprutet... :roll: Jimmy va inte lika snabb idag som han bevisligen kan vara (transpondertidtagning) så vi hade skitkul jaga-jagas-körningar :D :D :burnout:
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Fredrik Henriksson »

gokarting.nu wrote:Beklagar Fredrik.
Nu måste det släppa snart.
Tack, men när Murphy sätter tänderna i en... :(
Magnus Pettson wrote:... annars går det c:a 1.6-1.7 sek fortare nu med de nya sprutet...
Bara så jag får ordning och reda i min skalle nu... Bytte du från 131hk-motor med orginal sprut till 140hk motor med Civinko och körde 1.6-1.7 svenska kronor snabbare, eller var den tidsskillnaden med samma 140hk-motor men med orginal sprut i jämförelse med civinko?

Tack för en i övrigt kul dag. med ett glatt Miatagäng i depån så blev ju dagen räddad ändå... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Magnus Pettson »

Nja så här är det: de va en 1,6:a i från början (bilen är ju en -89:a :) ) och nu har jag stoppat i en 1,8:a NB alltså 140 hkr som inte går att få ihop med varken 1,6:ans box eller 1,8:ans så då fick det bli Civinco stand alone, som inte är optimerad (märktes på Knutstorp), skulle behöva köra rullande landsväg :? Och har alltså inte fått ner tiderna mer än 1,6 -1,7 sek/varv på Gälleråsen :evil: Ska bli intressant att se på Kinnekulle om jag kan knäcka varvtidsstoppet där (1.06) :twisted:
De e mycke nu...
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by gokarting.nu »

Ok...så jag fattat detta nu.

Denna bil körs 1.5 - 1.7 sek snabbare nu, mot 1.6 an?

Så NB motorn har aldrig körts med på Karlskoga UTAN nya sprutet?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: Gälleråsenheldagonsdagijuli

Post by Magnus Pettson »

Du har fattat det hela rätt :) Jag körde alltså den vite med 1,6:an, kompressor-körd och början till dålig :? , 1.21,8 och trodde att 1,8 med bättre vrid och c:a 25 hkr mer skulle det inte vara nåra problem att komma under de magiska (?) 1.20, Jimmy har varit där 1 gång :) , men i h... heller :evil: Bara på den långa rakan kommer man ju upp fortare i hastighet och c:a 20 km bättre sluthastighet, borde nästan räcka.. :?: Ska jag verkligen behöva byta mina gummibussningar från -89 ? Jag som har satt dit dubbla krängare och allt :think2: Njaej då börjar jag nog hellre med radiostyrt :| Har nyss fått däcken vända, så nu på onsdag då :twisted: Du kommer väl :D :D
De e mycke nu...
Post Reply