Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Rejsrapport är obligatoriskt har jag hört, så här kommer lite …
Torsdag.
Avresan mot Knutstorp började vid lunchtid under torsdagen, Mazdan packades till bristningsgränsen med allt som kan tänkas behövas. (så mycket av det som nu får plats i bilen) Tanken var att samåka ner med Pettson, men han hade fortfarande fullt upp med att packa och viste inte när han skulle bli klar. Kring 45 nercabbade mil senare hittar jag Ronny liggandes under en uppallad guldklimp i depån. Tydligen är det fjäderbyte som är den senaste uppgraderingen. Anders Träff hälsar och snart kommer Hans åkandes med en grym NC på släp.
Fredag.
Hittar äntligen Pettson som fått sova på parkeringen utanför i sin bil, men lika glad är han för det.
Ställde om cambern lite, nu är det 3 grader runt om som gäller.
Träning, och jag valde att använda ett litet knep från onlineracingen: följ efter en snabb förare och härma spåren så gott det går.
Henrik Pihl vart min ofrivilliga spårvalsvisare denna gång, och det gick väl att följa med ganska bra, på ett ungefär. Det kändes dock som om all min körning var halvdan eller kanske mer åt det dåliga hållet, inga kurvtagningar satt 100% där dom skulle och bilen hade mycket mer att ge. Henrik drog så småningom ifrån och en annan Henrik närmade sig bakifrån. Henrik E körde här för första gången men åkte ändå förbi ganska snart efter att fått bevittna några mindre kontrollerade sidledesåkningar genom första kurvan.
Lördag.
Kvaldags direkt på morronen och fällde upp suffletten för att försöka sänka varvtiderna lite.
Fick en hel del fria varv men känslan av brist på körskicklighet var den samma som under träningen. Det var väl minnet av Kinnekulle-tävlingen som gjorde att den 6:e startpositionen inte såg så rolig ut på resultatlistan.
En rolig sak med lördagen var publikåkningen som hölls under lunchuppehållet. Jag såg fram emot den av två anledningar:
1. Tänk om någon skulle betala pengar för att få åka med mig runt banan??!!!
Det om något skulle vara en redig ego-boost!
2. Per hade frågat om jag ville köra den superheta rejs-NCn några varv.
Det hela rullade igång och efter ett kort genomgång av hur allt funkade åkte vi ut i bandepån och den första passageraren klättrade ner i vänsterstolen. Ut på banan, avverka några varv, in igen, och en glad leende person tackar för åkturen och hoppar ur. Detta upprepas om och om igen, det här var ju riktigt kul.
Men det slutar inte där. Parkerar på slutet med förhoppning om att få köra lite NC också, men det är lite tajt med körningar och det ser ut som om Jonas får ta det sista körpasset. Hör motorljudet när han swishar förbi på rakan och det låter minst sagt fränt. Han kommer in och det finns lite tid kvar, så jag får äntligen chansen! **YAYYYY** Bilen känns skön att köra och greppar fint i kurvorna, bromsarna bara suger tag i bilen och nästan drar den baklänges. Trevlig bil.
Rejs 1.
Nästa banbesök är rejs 1, på lördageftermiddan. Vet inte hur varmt det är egentligen, men tror inte det finns risk för att någon sitter och fryser i lineupen direkt. Bestämmer mig för att offra lite aerodynamik till fördel för ett svalare förarutrymme och fäller ner suffletten.
Starten går ganska bra, kommer av linjen i ungefär samma tempo som bilarna framför. Niklas gör någon form av miss så jag kan vika in på insidan inför första kurvan. Jonas (som startade snett framför mig) går ut på utsidan och detta ser ut att kunna gå min väg, lägger mig bredvid honom på insidan in i första kurvan. Han hänger dock med bra på yttern och lyckas ta tillbaka sin plats när vi kommer över krönet. Dennis hänger på precis bakom Jonas och vi ligger jämsides i ett halvt varv känns det som. Jag lyckas dock hålla honom bakom och är lite småglad över det. Jag vill minnas att vi båda lämnade gott om plats åt varandra, men det syns inte på filmen. Du får säga till annars Dennis.
Jonas och de andra grabbarna är för vassa idag, och försvinner framåt, medan Dennis hänger på bra och Porshe-Henrik börjar få upp farten och hamnar närmast bakom mig, vet inte hur. Hur som helst missar jag i litokurvan och får en usel utgång på rakan ... både Henrik E och Dennis kör förbi. Håller den platsen in i mål, riktigt roligt var det!
Söndag.
Dagen börjar med att kolla på när Fredrik eldar däck i modsport, fajten mellan de tre toppbilarna i snabbaste klassen var också kul att se. Så pass olika bilar med så lika prestanda, riktigt häftigt!
Mer publikåkning och det är minst lika roligt den här gången. Anderas Halbig improviserar fram lite showåkning där vi lämnar luckor åt varandra för att förmedla lite hur roligt rejsing kan vara för våra medåkare. givetvis med väl tilltagna säkerhetsmariginaler, tro inget annat nu!
Publiksjussar-åkning är kul … mer sånt tack!
Kan föresten inte riktigt komma över hur fränt det måste vart för dom som fick åka med i den danska värstingbilen. Den svart-guldiga saken som såg lite ut som en lemansprototyp. Gick i modsport.
Rejs2.
det här rejset var nog det roligaste jag kört!
Starten gick ganska bra igen, men Drangel gjorde en ännu bättre start och var om innan krönet. (mitt sikte var egentligen mest inställt på att komma om Dennis, hade inte en tanke på att Drangel skulle köra om)
När vi började närma oss idioten-kurvan kom Niklas åkandes och vi låg bredvid varandra ungefär lika lång tid som jag och Dennis var bredvid varann i första rejset. Jag lyckas hålla min placering även denna gång och säger väl samma sak nu … Niklas, jag tror att båda lämnade gott om plats, men säg gärna till om du upplevde det annorlunda.
Ute på banan stressar jag på Drangel så mycket jag kan och letar aktivt efter luckor att passera på. Han täcker upp lite överallt men det ser ut som om det ska kunna gå att passera innan rejset tar slut. Missen kommer tillslut och han gör en dålig utgång ut på rakan, det går äntligen, där och då gör jag min första riktiga omkörning det här året! *glädje*
Några sekunder framför ligger nu Dennis lite ensamt, ska det gå att genomföra ännu en omkörning, eller en attack iaf? Full satsning framåt och avståndet krymper faktiskt. Antalet kvarvarande varv räcker inte till om Dennis bara håller sitt tempo, men han kanske gör ett misstag, vet hur lätt hänt det är. Misstaget kommer, men det är från min sida. Baken släpper i kurvan innan idioten och jag styr emot så fort det går, styr emot för fort. Ser inge bra ut med fronten pekandes mot gräset, får ett till litet släpp och baken är utanför curben och skottar grus, smäller lite fint om underredet.
”neeeeeej, inte snurra nu!”, det är så tankarna går. Det rätar upp sig och fortsätter i rätt riktning utan att ha förlorat mer än någon sekund, men luckan till Dennis har växt för stor och det känns inte smart att satsa vidare, tar de sista varven lagom lugnt för att Per inte ska komma nära nog för att kunna hitta på något.
Cupkakan var föresten väldigt god, fick aldrig tillfälle att smaka den förra gången på kinnekulle.
Torsdag.
Avresan mot Knutstorp började vid lunchtid under torsdagen, Mazdan packades till bristningsgränsen med allt som kan tänkas behövas. (så mycket av det som nu får plats i bilen) Tanken var att samåka ner med Pettson, men han hade fortfarande fullt upp med att packa och viste inte när han skulle bli klar. Kring 45 nercabbade mil senare hittar jag Ronny liggandes under en uppallad guldklimp i depån. Tydligen är det fjäderbyte som är den senaste uppgraderingen. Anders Träff hälsar och snart kommer Hans åkandes med en grym NC på släp.
Fredag.
Hittar äntligen Pettson som fått sova på parkeringen utanför i sin bil, men lika glad är han för det.
Ställde om cambern lite, nu är det 3 grader runt om som gäller.
Träning, och jag valde att använda ett litet knep från onlineracingen: följ efter en snabb förare och härma spåren så gott det går.
Henrik Pihl vart min ofrivilliga spårvalsvisare denna gång, och det gick väl att följa med ganska bra, på ett ungefär. Det kändes dock som om all min körning var halvdan eller kanske mer åt det dåliga hållet, inga kurvtagningar satt 100% där dom skulle och bilen hade mycket mer att ge. Henrik drog så småningom ifrån och en annan Henrik närmade sig bakifrån. Henrik E körde här för första gången men åkte ändå förbi ganska snart efter att fått bevittna några mindre kontrollerade sidledesåkningar genom första kurvan.
Lördag.
Kvaldags direkt på morronen och fällde upp suffletten för att försöka sänka varvtiderna lite.
Fick en hel del fria varv men känslan av brist på körskicklighet var den samma som under träningen. Det var väl minnet av Kinnekulle-tävlingen som gjorde att den 6:e startpositionen inte såg så rolig ut på resultatlistan.
En rolig sak med lördagen var publikåkningen som hölls under lunchuppehållet. Jag såg fram emot den av två anledningar:
1. Tänk om någon skulle betala pengar för att få åka med mig runt banan??!!!
Det om något skulle vara en redig ego-boost!
2. Per hade frågat om jag ville köra den superheta rejs-NCn några varv.
Det hela rullade igång och efter ett kort genomgång av hur allt funkade åkte vi ut i bandepån och den första passageraren klättrade ner i vänsterstolen. Ut på banan, avverka några varv, in igen, och en glad leende person tackar för åkturen och hoppar ur. Detta upprepas om och om igen, det här var ju riktigt kul.
Men det slutar inte där. Parkerar på slutet med förhoppning om att få köra lite NC också, men det är lite tajt med körningar och det ser ut som om Jonas får ta det sista körpasset. Hör motorljudet när han swishar förbi på rakan och det låter minst sagt fränt. Han kommer in och det finns lite tid kvar, så jag får äntligen chansen! **YAYYYY** Bilen känns skön att köra och greppar fint i kurvorna, bromsarna bara suger tag i bilen och nästan drar den baklänges. Trevlig bil.
Rejs 1.
Nästa banbesök är rejs 1, på lördageftermiddan. Vet inte hur varmt det är egentligen, men tror inte det finns risk för att någon sitter och fryser i lineupen direkt. Bestämmer mig för att offra lite aerodynamik till fördel för ett svalare förarutrymme och fäller ner suffletten.
Starten går ganska bra, kommer av linjen i ungefär samma tempo som bilarna framför. Niklas gör någon form av miss så jag kan vika in på insidan inför första kurvan. Jonas (som startade snett framför mig) går ut på utsidan och detta ser ut att kunna gå min väg, lägger mig bredvid honom på insidan in i första kurvan. Han hänger dock med bra på yttern och lyckas ta tillbaka sin plats när vi kommer över krönet. Dennis hänger på precis bakom Jonas och vi ligger jämsides i ett halvt varv känns det som. Jag lyckas dock hålla honom bakom och är lite småglad över det. Jag vill minnas att vi båda lämnade gott om plats åt varandra, men det syns inte på filmen. Du får säga till annars Dennis.
Jonas och de andra grabbarna är för vassa idag, och försvinner framåt, medan Dennis hänger på bra och Porshe-Henrik börjar få upp farten och hamnar närmast bakom mig, vet inte hur. Hur som helst missar jag i litokurvan och får en usel utgång på rakan ... både Henrik E och Dennis kör förbi. Håller den platsen in i mål, riktigt roligt var det!
Söndag.
Dagen börjar med att kolla på när Fredrik eldar däck i modsport, fajten mellan de tre toppbilarna i snabbaste klassen var också kul att se. Så pass olika bilar med så lika prestanda, riktigt häftigt!
Mer publikåkning och det är minst lika roligt den här gången. Anderas Halbig improviserar fram lite showåkning där vi lämnar luckor åt varandra för att förmedla lite hur roligt rejsing kan vara för våra medåkare. givetvis med väl tilltagna säkerhetsmariginaler, tro inget annat nu!
Publiksjussar-åkning är kul … mer sånt tack!
Kan föresten inte riktigt komma över hur fränt det måste vart för dom som fick åka med i den danska värstingbilen. Den svart-guldiga saken som såg lite ut som en lemansprototyp. Gick i modsport.
Rejs2.
det här rejset var nog det roligaste jag kört!
Starten gick ganska bra igen, men Drangel gjorde en ännu bättre start och var om innan krönet. (mitt sikte var egentligen mest inställt på att komma om Dennis, hade inte en tanke på att Drangel skulle köra om)
När vi började närma oss idioten-kurvan kom Niklas åkandes och vi låg bredvid varandra ungefär lika lång tid som jag och Dennis var bredvid varann i första rejset. Jag lyckas hålla min placering även denna gång och säger väl samma sak nu … Niklas, jag tror att båda lämnade gott om plats, men säg gärna till om du upplevde det annorlunda.
Ute på banan stressar jag på Drangel så mycket jag kan och letar aktivt efter luckor att passera på. Han täcker upp lite överallt men det ser ut som om det ska kunna gå att passera innan rejset tar slut. Missen kommer tillslut och han gör en dålig utgång ut på rakan, det går äntligen, där och då gör jag min första riktiga omkörning det här året! *glädje*
Några sekunder framför ligger nu Dennis lite ensamt, ska det gå att genomföra ännu en omkörning, eller en attack iaf? Full satsning framåt och avståndet krymper faktiskt. Antalet kvarvarande varv räcker inte till om Dennis bara håller sitt tempo, men han kanske gör ett misstag, vet hur lätt hänt det är. Misstaget kommer, men det är från min sida. Baken släpper i kurvan innan idioten och jag styr emot så fort det går, styr emot för fort. Ser inge bra ut med fronten pekandes mot gräset, får ett till litet släpp och baken är utanför curben och skottar grus, smäller lite fint om underredet.
”neeeeeej, inte snurra nu!”, det är så tankarna går. Det rätar upp sig och fortsätter i rätt riktning utan att ha förlorat mer än någon sekund, men luckan till Dennis har växt för stor och det känns inte smart att satsa vidare, tar de sista varven lagom lugnt för att Per inte ska komma nära nog för att kunna hitta på något.
Cupkakan var föresten väldigt god, fick aldrig tillfälle att smaka den förra gången på kinnekulle.
Jimmy Visshed
#97
#97
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Härlig rapport Jimmy!!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
CUPpoängen sammanräknad efter två helger:
http://www.spvm.se/index.php?page=mx-5-cup-2010
Jag bara gissade att de som nämndes som Klass2 på Kinnekulle fortsatte att vara det (Pettson vet jag inte hur jag ska bokföra efter Falkenberg, då bilen förhoppningsvis kommer att prestera poäng i Klass1).
Jag la även upp excelformeln som använts för att summera, så eventuella fel kan undvikas framöver (allt kan alltid förbättras).
Det finns även lite foton uppe nu (jag hann före Per ).
http://www.spvm.se/index.php?page=mx-5-cup-2010
Jag bara gissade att de som nämndes som Klass2 på Kinnekulle fortsatte att vara det (Pettson vet jag inte hur jag ska bokföra efter Falkenberg, då bilen förhoppningsvis kommer att prestera poäng i Klass1).
Jag la även upp excelformeln som använts för att summera, så eventuella fel kan undvikas framöver (allt kan alltid förbättras).
Det finns även lite foton uppe nu (jag hann före Per ).
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Nja, tabellen stämmer inte riktigt då det blev ett missförstånd i den poängräkningen som gjordes efter Kinnekulle. Vi talade då om det i styrgruppen men av någon anledning ändrades det inte på hemsidan. De extrapoäng som delats ut till var och en som startat skall tas bort. Avsikten med den poängen som nämnts är att man minst skall få ett poäng om man kommit till start, inte tabellpoängen pluss ett poäng. Andreas K har petat ihop en tabell i excel som stämmer. Jag sänder den till dig Niklas.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Trevlig rapport Bengt!bemeco wrote:Liten racerapport från Roadsport A
http://www.spvm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=1027
/ Bengt Metz
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Jag åkte till tyskland och hämtade en miata till dagen efter SSM och nu har jag glömt det mesta...
Men, lite kan jag väl skriva. Några lösryckta minnen/tankar:
- Jimmy: jag upplevde inte att någon av oss gjorde något oschysst; det var bara kul att köra jämsides en stund.
- Min start i race 2 var grym, men det fanns ingen lucka...
- Bilen höll hela helgen; 28000-milatoppen fick känna på min gamla vanliga körstil med diverse övervarvningar...
- Det hjälper inte att vara först in i kurvan om bilen (inte en miata) utanför inte ser mig utan svänger in som om den var ensam på banan...
- Det fanns ingen som helst chans att hänga på de fem främsta miatorna (fyra på Kumho; en på Yoko?)
- Lite tejp runt kylarens kanter hindrade luften att gå förbi kylaren och tog bort alla tendenser till överhettning.
- Det funkade bra att tälta. Gott liv i depån. Filmvisning var kul.
- Lindha gav mig mat och kaffe (som vanligt) - tack!
- Bilen vägde in på 899 kg (!) efter race 2 - knappt att jag tror på det... trodde på 910 kg (vågens mätonoggrannhet är iofs 1 %)
- Lite väl mycket kontakt mellan våra bilar... så här i efterhand tycker jag att incidenter liknande den vid varvningen i fortsättningen bör leda till diskvalificering i MX-5 CUPs heat (oavsett SPVM). En varvad ska ALDRIG behöva drabbas!
- Jag har kört två officiella Mazda-racers
- Till nästa tävling kommer jag ha utvändiga dörrhandtag...
- Till nästa tävling kommer jag fortfarande inte ha några Kumho eller Yoko...
- Korv är gott; gratis är gott.
- Kladdkaka är också gott.
- Har Måns någon bild på min miata
- Hoppas alla har hela bilar till (och efter) Falkenberg!
- och till sist: den nya miatan ska inte tävla... än...
Men, lite kan jag väl skriva. Några lösryckta minnen/tankar:
- Jimmy: jag upplevde inte att någon av oss gjorde något oschysst; det var bara kul att köra jämsides en stund.
- Min start i race 2 var grym, men det fanns ingen lucka...
- Bilen höll hela helgen; 28000-milatoppen fick känna på min gamla vanliga körstil med diverse övervarvningar...
- Det hjälper inte att vara först in i kurvan om bilen (inte en miata) utanför inte ser mig utan svänger in som om den var ensam på banan...
- Det fanns ingen som helst chans att hänga på de fem främsta miatorna (fyra på Kumho; en på Yoko?)
- Lite tejp runt kylarens kanter hindrade luften att gå förbi kylaren och tog bort alla tendenser till överhettning.
- Det funkade bra att tälta. Gott liv i depån. Filmvisning var kul.
- Lindha gav mig mat och kaffe (som vanligt) - tack!
- Bilen vägde in på 899 kg (!) efter race 2 - knappt att jag tror på det... trodde på 910 kg (vågens mätonoggrannhet är iofs 1 %)
- Lite väl mycket kontakt mellan våra bilar... så här i efterhand tycker jag att incidenter liknande den vid varvningen i fortsättningen bör leda till diskvalificering i MX-5 CUPs heat (oavsett SPVM). En varvad ska ALDRIG behöva drabbas!
- Jag har kört två officiella Mazda-racers
- Till nästa tävling kommer jag ha utvändiga dörrhandtag...
- Till nästa tävling kommer jag fortfarande inte ha några Kumho eller Yoko...
- Korv är gott; gratis är gott.
- Kladdkaka är också gott.
- Har Måns någon bild på min miata
- Hoppas alla har hela bilar till (och efter) Falkenberg!
- och till sist: den nya miatan ska inte tävla... än...
Last edited by Dennis Kullman on Mon 12 Jul 2010, 01:10, edited 1 time in total.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Grattis till bilköpet Dennis! Ett säkert kort, du vet vad du får.
UNDER 900KG!! Nu har du sveriges lättaste Miata genom tiderna! I med ett sprut och på med nya sulor och du utmanar i toppen nästa år!
UNDER 900KG!! Nu har du sveriges lättaste Miata genom tiderna! I med ett sprut och på med nya sulor och du utmanar i toppen nästa år!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Tack!Fredrik Henriksson wrote:Grattis till bilköpet Dennis! Ett säkert kort, du vet vad du får.
UNDER 900KG!! Nu har du sveriges lättaste Miata genom tiderna! I med ett sprut och på med nya sulor och du utmanar i toppen nästa år!
Jo, jag har en rätt diger lista på åtgärder för att kunna hänga med i toppen. Tyvärr är väl däcken kanske det enskilt viktigaste? Lite tråkigt; de andra åtgärderna är roligare och de prylarna slits inte lika fort.
En viss HT skulle nog också hjälpa...
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Grattis till nya bilen Dennis.
Jag ska se om jag kan leta fram några bidler.
Jag ska se om jag kan leta fram några bidler.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Tack Måns! Inte minst för lånet av navigatorn!Måns Wilke wrote:Grattis till nya bilen Dennis.
Jag ska se om jag kan leta fram några bidler.
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Det var så lite så, bara kul att kunna hjälpa till. Visst är den fantastiskt lätt att förstå?
Själv har jag knappt varit utanför kommungränsen på ett par veckor så den är inte saknad heller. (kom nyss på att jag för exakt ett år sedan befann mig nere vid Nürburgring o kollade F1 för att sen köra till Spa, känns lite som ett antiklimax att idag istället sitta med genomsvettig skjorta på ett klibbigt kontor... )
Själv har jag knappt varit utanför kommungränsen på ett par veckor så den är inte saknad heller. (kom nyss på att jag för exakt ett år sedan befann mig nere vid Nürburgring o kollade F1 för att sen köra till Spa, känns lite som ett antiklimax att idag istället sitta med genomsvettig skjorta på ett klibbigt kontor... )
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Inte konstigt att jag fick till en bra start i det enda rejset jag startade i, jag fick ju starta så långt bak att jag startade i nedförsbacke ett litet trix till er i toppen inför nästa år
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Per Hammarsjö wrote:haha.. det var en av de bästa racerapporterna jag läst!
Du kan ju Andreas, utan att spama med (snodda) bilder!
Fan va sugen jag blev på korv igen...
Oj, vad längesedan jag skrev!
Tack Per.
Nu är det -"soft version" som ligger ute.
Fantastiska bilder Måns!
Bertil det var ett sant nöje att hjälpa till.
Tack Freed för dunderbraiga bilder
Vilken lek med ord Torkel Skön rapport
Robert, din racerapport var vacker... men bilden gjorde mig knäsvag TUR för dig att min kemiska kastrering är färdig.
ANNARS HADE MUMM INTE FÅTT HA DIG FÖR SIG SJÄLV
Dina rapporter Jimmy läser jag med stor glädje, och filmerna har gått några varv nu, kommer kopiera en grej av dig....OCH DU KAN ALDRIG STOPPA MIG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
Kul Bengt att du tittar in och delar med dig.
Kul med din nya klass 2 bil Dennis.
Waern, vad ensam du ser ut där uppe
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Svenskt Sportvagnsmeeting 2-4 Juli 2010.
Modererade lite poster i tråden.
Regel nr 1: Var alltid trevliga på forumet. 2. Personangrepp:
Regel nr 1: Var alltid trevliga på forumet. 2. Personangrepp: