Nya Toyo R888 = regndäckJosen wrote:Ta med regn-däck, hoppas det bättrar sig. Inte kul att klafsa runt på Kullen i blötan/kylan...
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sver ... rect=false
2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Ännu en sak som jag ångrar att jag inte tog tag i under vintern, blir till att halka runt på semi-slicks om prognosen stämmer. Men om man ska se det positivt har jag ytterligare en bra undanflykt iallafall...Dennis Kullman wrote:Nya Toyo R888 = regndäckJosen wrote:Ta med regn-däck, hoppas det bättrar sig. Inte kul att klafsa runt på Kullen i blötan/kylan...
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sver ... rect=false
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Nu är det bara fuktiga fläckar på banan och det torkar under hela dagen. Förhoppningsvis inte mer fukt förrän på lördag...
Bara ca 5mm lör-sön i prognosen nu, bättre än för nån dag sen. Igår var det rejält blött här på Kullen.
Bara ca 5mm lör-sön i prognosen nu, bättre än för nån dag sen. Igår var det rejält blött här på Kullen.
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
18 av 20 bilar på plats.
Fredrik hinner du till lineup första rejset i år?
Fredrik hinner du till lineup första rejset i år?
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Lite bilder från depån.
- Attachments
-
- IMG_0501.JPG (64.12 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0502.JPG (74.84 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0503.JPG (72.51 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0504.JPG (59.31 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0505.JPG (72.79 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0506.JPG (81.4 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0507.JPG (63.31 KiB) Viewed 4086 times
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
lite mera bilder.
- Attachments
-
- IMG_0495.JPG (77.05 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0496.JPG (73.52 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0497.JPG (80.62 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0498.JPG (74.1 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0499.JPG (71.88 KiB) Viewed 4086 times
-
- IMG_0500.JPG (77.54 KiB) Viewed 4086 times
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
19 av 20 på plats..... Fredrik var är du????
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Bilder från fria träningen lördag em
- Attachments
-
- Mange klipper gräset
- IMG_1555.JPG (70.62 KiB) Viewed 4082 times
-
- Dennis tar en cykeltur
- IMG_1457.JPG (45.81 KiB) Viewed 4082 times
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Tider från lördagens träning
- Attachments
-
- IMG_0508.JPG
- (4.48 MiB) Not downloaded yet
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Vilken uppställning och vilka tider! Jag är imponerad och extremt avundsjuk. Just nu ångrar jag att jag inte la mer ekonomi på att få till en ny motor. Det här hade jag velat vara med på!
Lycka till imorgon! Jag är i Borås på jobb och ska verkligen försöka komma loss så jag hinner till sista racet!
// Per
Lycka till imorgon! Jag är i Borås på jobb och ska verkligen försöka komma loss så jag hinner till sista racet!
// Per
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Har Hallbig bytt yrke
- Attachments
-
- IMG_1452.JPG (50.84 KiB) Viewed 4065 times
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Nu så är jag klar med bilen. Var egentligen färdig vid halvtiotiden men fick för mig att göra ett kamerafäste. Utan vettiga delar tod det tid, fick ta vad jag fann. Ett cykelställ, byggbleck och gummiövergång sedan kompressortiden gick åt så nu hoppas jag att det är slut på allt bilstrul så jag kan få en kul film att se på!
Snart dags att sussa. En annan kör ju tävlingsbilen till Kullen så jag måste ladda med 4 timmars nattsömn inför den vibrerande bilfärden tidigt imorgonbitti!
Snart dags att sussa. En annan kör ju tävlingsbilen till Kullen så jag måste ladda med 4 timmars nattsömn inför den vibrerande bilfärden tidigt imorgonbitti!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Sitter på en pizzeria på väg hem från Kullen och funderar på dagen. Det blev en dag full av både besvikelser och lycka, men när man känt efter en stund så väger lyckan över rejält! Det mest positiva är att så många Miator kom till start och att det är ett sånt positivt surr kring klass.2. Det var en mäktig syn att se alla Miator på start och målrakan när race.1 drog igång, helt fantastiskt!
Men varför stod jag vid sidan när race.1 drog igång? Jo, det är här besvikelserna kommer in. Efter all otur i världen med motorhaveri mm så kom jag faktiskt i tid till förarmötet denna gång. På träningsheatet som följde direkt efter förarmötet inser jag att jag är jäkligt ringrostig. Bilen känns ok men uppgraderingen av slutväxeln ställer till lite problem då jag får växla betydligt mer och växlingspunkterna har flyttats till lite besvärligare positioner på banan. Jag lyckas inte köra snabbare än 1.04.0 under träningen vilket är en besvikelse då jag gjorde samma tid med lätthet förra året med Magnus som passagerare. Inne i depån inser man att man är långt ifrån toppstriden om man inte förbättrar sig rejält. Henrik hade satt tiden 1.02.49!!! (Grattis!! med en blandad mängd avund, glädje och respekt... ) Var hittar man en och en halv sekund när det känns avigt och kantigt i körningen? Hade jag också tränat fredagen och lördagen så hade jag nog knaprat en del tid, men 1.02.49 känns svårt.
På Kvalet efter träningen kör jag inte bättre. Jag känner och ser mina misstag och stör mig på dom samtidigt som jag stressas av att laptimern inte visar dom tiderna jag vill. Jag kör höga 1.03 och 1.04-tider vilket resulterar i än hårdare sattsning med påföljande överkörning och några riktigt usla varv tills jag slutligen gör en piruett ut i gruset. Som bäst blev det 1.03.5 på kvalet vilket placerade mig på 5:e eller 6:e startplats i race.1 (kommer inte ihåg).
Well well, jag brukar ju kunna göra hyggligt ifrån mig när det är rejs så mina förhoppningar låg i att jag kanske kunde plocka några placeringar under rejset, me fru Fortuna ville annat...
Mina egenhändigt renoverade bromsar hade funkat fint men känts lite konstiga efter avåkningen, men jag trodde det kommit lite skit i dom då. När vi körde till lineupen inför race.1 trampade jag stenhårt på bromsarna för att kolla att allt stod rätt till och dom kändes fortfarande svampiga. Jag stod sedan stilla och stampade stenhårt med påföljd att pedalen sjönk! Det var bara att lämna Walkover! När jag i depån tittar närmare på felet visar det sig att mina nya stålomspunna slangar varit så styva att när jag svängt på ratten under rejs så hade bultnippeln som fäster slangen i oket lossnat och börja läcka. Och för det missade man race.1!!!!!!!!!!!!!!!
Precis som förra året fick jag inleda racesäsongen först i race.2 och i vanlig ordning starta sist! huvudet var inte med mig efter allt trassel och jag körde riktigt illa. Jag lyckades åka förbi hyggligt ett antal bilar men tiderna blev långt ifrån vad både jag och bilen kan. Men men, sett i bakspegeln får man vara nöjd att man kom iväg och fick köra lite efter allt strul! Och 1 sekund sämre tid än Henrik trotts ringrost är ju inte så illa, Henrik är ju duktig på kullen och har nött den banan ordentligt...
Nu stänger pizzerian så jag måste sluta, men grattis alla som hamnade på pallplats!!!!
/Fredrik
Men varför stod jag vid sidan när race.1 drog igång? Jo, det är här besvikelserna kommer in. Efter all otur i världen med motorhaveri mm så kom jag faktiskt i tid till förarmötet denna gång. På träningsheatet som följde direkt efter förarmötet inser jag att jag är jäkligt ringrostig. Bilen känns ok men uppgraderingen av slutväxeln ställer till lite problem då jag får växla betydligt mer och växlingspunkterna har flyttats till lite besvärligare positioner på banan. Jag lyckas inte köra snabbare än 1.04.0 under träningen vilket är en besvikelse då jag gjorde samma tid med lätthet förra året med Magnus som passagerare. Inne i depån inser man att man är långt ifrån toppstriden om man inte förbättrar sig rejält. Henrik hade satt tiden 1.02.49!!! (Grattis!! med en blandad mängd avund, glädje och respekt... ) Var hittar man en och en halv sekund när det känns avigt och kantigt i körningen? Hade jag också tränat fredagen och lördagen så hade jag nog knaprat en del tid, men 1.02.49 känns svårt.
På Kvalet efter träningen kör jag inte bättre. Jag känner och ser mina misstag och stör mig på dom samtidigt som jag stressas av att laptimern inte visar dom tiderna jag vill. Jag kör höga 1.03 och 1.04-tider vilket resulterar i än hårdare sattsning med påföljande överkörning och några riktigt usla varv tills jag slutligen gör en piruett ut i gruset. Som bäst blev det 1.03.5 på kvalet vilket placerade mig på 5:e eller 6:e startplats i race.1 (kommer inte ihåg).
Well well, jag brukar ju kunna göra hyggligt ifrån mig när det är rejs så mina förhoppningar låg i att jag kanske kunde plocka några placeringar under rejset, me fru Fortuna ville annat...
Mina egenhändigt renoverade bromsar hade funkat fint men känts lite konstiga efter avåkningen, men jag trodde det kommit lite skit i dom då. När vi körde till lineupen inför race.1 trampade jag stenhårt på bromsarna för att kolla att allt stod rätt till och dom kändes fortfarande svampiga. Jag stod sedan stilla och stampade stenhårt med påföljd att pedalen sjönk! Det var bara att lämna Walkover! När jag i depån tittar närmare på felet visar det sig att mina nya stålomspunna slangar varit så styva att när jag svängt på ratten under rejs så hade bultnippeln som fäster slangen i oket lossnat och börja läcka. Och för det missade man race.1!!!!!!!!!!!!!!!
Precis som förra året fick jag inleda racesäsongen först i race.2 och i vanlig ordning starta sist! huvudet var inte med mig efter allt trassel och jag körde riktigt illa. Jag lyckades åka förbi hyggligt ett antal bilar men tiderna blev långt ifrån vad både jag och bilen kan. Men men, sett i bakspegeln får man vara nöjd att man kom iväg och fick köra lite efter allt strul! Och 1 sekund sämre tid än Henrik trotts ringrost är ju inte så illa, Henrik är ju duktig på kullen och har nött den banan ordentligt...
Nu stänger pizzerian så jag måste sluta, men grattis alla som hamnade på pallplats!!!!
/Fredrik
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Gott att du är vid gott mod Fredrik.Fredrik Henriksson wrote:Sitter på en pizzeria på väg hem från Kullen och funderar på dagen.
Du har haft rejält med uppförsbackar nu ett tag, hoppas verkligen du får lugn och ro för att köra också!
Bra kämpat, ge inte upp!!!
Tack för ditt engagemang för klass 2.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Jag med familj hann till sista heatet och följde detta uppifrån bron! Vilken syn att se 19 miator dra iväg på startlinjen! Jag önskar jag vore en av er idag!
Är grymt imponerad av de snabba tiderna ni satte! Wow!
Grattis Henrik till segern! Respekt!
Grattis Jimmy för att du gjort den fetaste rookiedebuten någonsin! Respekt!
Grattis Fredrik för att du fick ihop bilen under natten! Respekt!
Grattis Andreas H för att du fick på hjulet igen!
Och för att ingen ska känna sig utanför; Grattis alla deltagare!
Klass 2 kommer fylla på startfältet ännu mer! KUL! Bra jobbat!
Har lagt upp ett album under bildgalleriet: http://www.mx5racingclub.se/galleri/thu ... p?album=36
Lite monotoma bilder so far då jag bara stod på bron! Men jag tror Jari, Hans D och några fler vill fylla på med sina verk.
Nu ska jag jaga motor så jag kan vara med och leka!
// Per
Är grymt imponerad av de snabba tiderna ni satte! Wow!
Grattis Henrik till segern! Respekt!
Grattis Jimmy för att du gjort den fetaste rookiedebuten någonsin! Respekt!
Grattis Fredrik för att du fick ihop bilen under natten! Respekt!
Grattis Andreas H för att du fick på hjulet igen!
Och för att ingen ska känna sig utanför; Grattis alla deltagare!
Klass 2 kommer fylla på startfältet ännu mer! KUL! Bra jobbat!
Har lagt upp ett album under bildgalleriet: http://www.mx5racingclub.se/galleri/thu ... p?album=36
Lite monotoma bilder so far då jag bara stod på bron! Men jag tror Jari, Hans D och några fler vill fylla på med sina verk.
Nu ska jag jaga motor så jag kan vara med och leka!
// Per
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Din glugg hade passat fint i bannivå på den starten, jag och Waern plöjde ett tredje spår under bron och yttern på Kvarn (det var ju kö på innern som vanligt ).Per Hammarsjö wrote:Har lagt upp ett album under bildgalleriet: http://www.mx5racingclub.se/galleri/thu ... p?album=36
Lite monotoma bilder so far då jag bara stod på bron! Men jag tror Jari, Hans D och några fler vill fylla på med sina verk.
Lite speciellt att vara tre i bredd under bron, hoppas att ingen kände sig onödigt trängd.
I övrigt var det enormt skoj att vara ute och köra igen, även om tiderna inte är de rätta (det saknas en sekund till förra årets premiärtider). Att mata fullt under bron är en härlig känsla, men baksidan är mycket yxig (och i Kvarn sitter det inte som det ska).
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
För min del blev det 1 varv träning i morse - sen ville inte motorn mer.
Tack till alla som hjälpte till - inte minst Magnus och Kristoffer från BKM Convertible!
http://www.bkm-convertible.com/index.aspx
Ett särskilt tack också till Pettson som rev i inredningen för att låna ut sin ECU!
Misstankarna besannades ikväll när jag kom hem och mätte kompressionen; cylinder 4 har ingen komp.
Det var tråkigt att inte få tävla - särskilt när vi nu fått ihop ett fantastiskt gäng miator!
Jag fick i alla fall en bra dags körning med SVKG i fredags - och en bra MTB-tur i lördags - och trevligt sällskap både på strutsfarmen och i depån!
Tack till alla som hjälpte till - inte minst Magnus och Kristoffer från BKM Convertible!
http://www.bkm-convertible.com/index.aspx
Ett särskilt tack också till Pettson som rev i inredningen för att låna ut sin ECU!
Misstankarna besannades ikväll när jag kom hem och mätte kompressionen; cylinder 4 har ingen komp.
Det var tråkigt att inte få tävla - särskilt när vi nu fått ihop ett fantastiskt gäng miator!
Jag fick i alla fall en bra dags körning med SVKG i fredags - och en bra MTB-tur i lördags - och trevligt sällskap både på strutsfarmen och i depån!
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
...just det ja... ett särskilt tack till Niklas som tog med min laptimer (sändare, batteri m m) som jag glömde på banan...
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Den finns nu ca 19mil närmare hemmet...Dennis Kullman wrote:...just det ja... ett särskilt tack till Niklas som tog med min laptimer (sändare, batteri m m) som jag glömde på banan...
Men jag gick bara upp och kollade när du ringt mig, det har vissa fördelar att vara sen (sist) ur depån ibland (idag var Zielinsky lite efter, men inte mycket).
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Tack Andreas!
Jag han inte skriva klart på Pizzerian och nu är jag för trött för att skriva men några korta noteringar kan man ju alltid dra...
Jimmy och Robert är kvicka, gokart sedan valpstadiet ger resultat...
... Lider med Dennis...
...Synd att inte Per H var med...
...Niklas är jämn på Kullen...
...Martin har rätt att vara ...
...Hallbig blir bara snabbare...
...Magnus C gjorde bilen mjukare bak och själmordsöverstyrdheten försvann...
...Kul att Magnus O har gjort en gammal roadsportmiata till Podiebil igen...
... Klass.2 kommer bli stort...
... Jonas börjar få fart på Josens gamla...
...Petsson är alltid att räkna med när bilen funkar...
...Torkel är överviktig (inte på magen)...
...Hdzon är en klippa...
... Det hade inte skadat om icke miataåkande roadsportåkare varit med på "Be careful out there mötet" vi hade...
...Bertil och Mange C fajtades gott...
...Samspråkade med "nykomlingarna" i lineupen när jag startade sist, det är bara trevliga människor som väljer att rejsa Miata...
...Det är jobbigt att ta ett steg tillbaka i utvecklingen, tur att man inte orka älta så länge och att man glömmer fort, nu e det Mantorp som gäller...
...Hans Drangel borde hålla en kurs i "så här kör du fort med en bil som inte ska gå fort"...
...Henrik har snabbaste miatatid som dokumenterats på kullen, kanske ever i roadsport C ...
...Starten var en syn, nu är vi en cup att räkna med...
http://www.youtube.com/watch?v=AM5PyFaSYws
Jag han inte skriva klart på Pizzerian och nu är jag för trött för att skriva men några korta noteringar kan man ju alltid dra...
Jimmy och Robert är kvicka, gokart sedan valpstadiet ger resultat...
... Lider med Dennis...
...Synd att inte Per H var med...
...Niklas är jämn på Kullen...
...Martin har rätt att vara ...
...Hallbig blir bara snabbare...
...Magnus C gjorde bilen mjukare bak och själmordsöverstyrdheten försvann...
...Kul att Magnus O har gjort en gammal roadsportmiata till Podiebil igen...
... Klass.2 kommer bli stort...
... Jonas börjar få fart på Josens gamla...
...Petsson är alltid att räkna med när bilen funkar...
...Torkel är överviktig (inte på magen)...
...Hdzon är en klippa...
... Det hade inte skadat om icke miataåkande roadsportåkare varit med på "Be careful out there mötet" vi hade...
...Bertil och Mange C fajtades gott...
...Samspråkade med "nykomlingarna" i lineupen när jag startade sist, det är bara trevliga människor som väljer att rejsa Miata...
...Det är jobbigt att ta ett steg tillbaka i utvecklingen, tur att man inte orka älta så länge och att man glömmer fort, nu e det Mantorp som gäller...
...Hans Drangel borde hålla en kurs i "så här kör du fort med en bil som inte ska gå fort"...
...Henrik har snabbaste miatatid som dokumenterats på kullen, kanske ever i roadsport C ...
...Starten var en syn, nu är vi en cup att räkna med...
http://www.youtube.com/watch?v=AM5PyFaSYws
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Vilken dag!
Till att börja med, ett stort tack till Andreas Halbig för att du bidrar med gott sällskap, sjuss till pizzerior, smarta råd, utlåning av massa verktyg och idag för du lyckades tjata till mig en rättvis startplats i rejs 2! (efter att jag GLÖMT koppla på strömmen till transpondern under rejs 1och inte fick några varvtider )
Lider med Fredrik och Dennis, saker som krånglar är det värsta som finns.
Trött nu, så det kommer mer sen, här kommer en film som lyckades hitta sin väg ut på internet iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=HRBlByku9f0
Till att börja med, ett stort tack till Andreas Halbig för att du bidrar med gott sällskap, sjuss till pizzerior, smarta råd, utlåning av massa verktyg och idag för du lyckades tjata till mig en rättvis startplats i rejs 2! (efter att jag GLÖMT koppla på strömmen till transpondern under rejs 1och inte fick några varvtider )
Lider med Fredrik och Dennis, saker som krånglar är det värsta som finns.
Trött nu, så det kommer mer sen, här kommer en film som lyckades hitta sin väg ut på internet iaf:
http://www.youtube.com/watch?v=HRBlByku9f0
Jimmy Visshed
#97
#97
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Resultat:
- Attachments
-
- Road%20C%20R2_off.pdf
- Race 2
- (39.23 KiB) Downloaded 258 times
-
- Road%20C%20R1_off.pdf
- Race 1
- (39.17 KiB) Downloaded 300 times
-
- Road%20C%20KV_off.pdf
- Kval
- (39.3 KiB) Downloaded 243 times
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
En lärdom? Nästa gång motorn krånglar ska jag gå runt i depån och be någon av de riktigt erfarna gamla rävarna ta en titt (lyssning).
Detta är inte menat som någon "disrespect" mot någon av alla här som har en massa kunskap, men det finns ju de som redan råkat ut för "allt och lite till", medan våra erfarenheter av krånglande motorer ofta är begränsad - för miatamotorer krånglar ju helt enkelt inte så ofta.
Jag kommer fr o m nu alltid att ha med en kompressionsmätare till banan; så nu vet vi vem ni ska fråga om behovet uppstår.
Detta är inte menat som någon "disrespect" mot någon av alla här som har en massa kunskap, men det finns ju de som redan råkat ut för "allt och lite till", medan våra erfarenheter av krånglande motorer ofta är begränsad - för miatamotorer krånglar ju helt enkelt inte så ofta.
Jag kommer fr o m nu alltid att ha med en kompressionsmätare till banan; så nu vet vi vem ni ska fråga om behovet uppstår.
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: 2010-05-15 Kinnekulle Ring, MX-5 Cup 1
Tack alla för en kanon helg, det här var lika roligt som jag föreställt mig och jag hoppas att jag inte var i vägen allt för mycket
“It’s better to be a race driver for one day, than a spectator for life”
Hoppas vi ses på Knutstorp! (Måste bara lösa semestern först)
Anders
“It’s better to be a race driver for one day, than a spectator for life”
Hoppas vi ses på Knutstorp! (Måste bara lösa semestern först)
Anders