CG Leijonhufvud wrote:Peter, du förde upp frågan om "lugna pass" detta missades av oss.
Jag tar på mig ansvaret för detta och ber om ursäkt för detta.
Som effekt kommer vi att se över våra rutiner för att på bättre sätt möta upp mot allas önskemål!
Inga problem för mig, det var så mycket körtid och lätt att köra av och släppa förbi..
Det vore kul med lite lugnare körpass i alla fall under något timme. Min fru skulle gärna prova lite men skulle inte våga sig ut under de vanliga passen.
En annan kul / bra grej vore en display där man kan se sina tider efter konbanekörningen så blir det ännu mera självgående. Typ http://euro-display.se/group.asp?group=27 - det verkar gå att prata USB osv med dem. Men det kostar ju ett par tusen.
Grattis Rolf till segern i gatdäcksklassen och tack Mattias att du var artig nog att köra långsammare än arrangören i r-däcksklassen (på dina gatdäck...)
/Andreas K
PS. Extra tack till CG för hjälpen på morgonen och till Hans och Stefan för hjälpen under dagen.
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Andreas K wrote:
Grattis Rolf till segern i gatdäcksklassen och tack Mattias att du var artig nog att köra långsammare än arrangören i r-däcksklassen (på dina gatdäck...)
/Andreas K
Hehe, men jag satte ju 52,61 sen fast inte under de officiella körningarna
Last edited by Mattias Stahre on Mon 18 May 2009, 22:43, edited 2 times in total.
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Komplett resultat är skickade till er som deltagit via mejl idag.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Vill tacka både de som arrangerat och alla som var med för en trevlig dag med mycket banåka och vackert väder.
Jag tog en del bilder som jag håller på att lägga upp i galleriet (det stod något om att admin skulle godkänna innan publicering).
Det var många som imponerade med fin körning i A-sprinten, jag tyckte att han som nyligen tagit körkort i en grön NB körde bra och Stahre som visade att det går att köra snabbt i en originalutrustad Mx-5:a. Dom som vann körde ju onekligen också bra, grattis Andreas och Rolf.
OBS! Jag tog hand om en upphittad hjulmutterdragare, kolla om ni saknar en sådan. Jag kan ta med den till någon framtida träff eller ordna på annat sätt.
Hälsningar
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
Jag ska se över uppladdningen för galleriet lite. Just nu måste en admin skapa "träffen" först för att det ska gå att ladda upp bilder. Men nu finns Malmby under banträffar så det är bara att slänga upp bilder där!
Jag vill köra mera konbana. Nån som har koll på hur stor yta som behövs för att sätta upp en dylik, på ett ungefär?
Vet hamnområden där man kanske skulle kunna få hålla till, men det måste ju ses som en nackdel att bilen riskerar att hamn i plurret om man kör riktigt illa..
Jag vill köra mera konbana. Nån som har koll på hur stor yta som behövs för att sätta upp en dylik, på ett ungefär?
Vet hamnområden där man kanske skulle kunna få hålla till, men det måste ju ses som en nackdel att bilen riskerar att hamn i plurret om man kör riktigt illa..
A-sprinten som ta 50-65 s at köra är 500 meter lång (sedan behövs ytterligare minst 100 meter för stopp efter målgång och lite säkerhetsmarginal). När det gäller bredd behövs ca 20 meter asfalt (det är 14,5 meter mellan konerna längst till höger och vänster). Det känns inte som ett jätteområde när man kör men det är inte helt enkelt att hitta asfaltsytor fria från stolpar och liknande av denna storlek förutom på flygfält.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.