Första gången på Knutstorp och andra tävlingen, helt otroligt vilken rolig helg det var
Först får jag tacka er som jag störde på onsdags kvällen med mitt värme problem, var nära på att ge upp tävlingen då, men det löste sig ju.
Första träningen:
Var torrt med lite droppar på fönstret, det gav en försmak på hur rolig banan är och att man var en massa tid efter många andra, jag kom ut på banan bland de sista så många snabba förare kom och körde om en som man var ett möte så det var svårt att hitta fria varv.
Kval:
Det var nu det gäller att få till en någorlunda tid, med 28 bilar i startfältet finns det ju många platser att vinna och förlora under race1. Dock var vädret inte på "min" sida även om jag kör med Toyo 888 däcken, körde mest mellan 1:18 till 1:22 tider men ökade farten mer och mer och lyckades få till 1:16.869 på sista varvet där jag fick fritt spår som gav mig start position 23 i race 1. Hade önskat/hoppats mig lite bättre start position men det blev vad det blev.
Setup ändringar:
Efter som bilen varit understyrd igenom ex NGK körnet med andra ställen också så gick jag ifrån mitt tänk om att inte offra så mycket caster mot camber så jag skruvade till max camber fram (långa sträcket på skruven rakt in

).
Race 1:
I race 1 så hade jag Olle Olsson framför till vänster och Andreas Karlsson rakt framför mig. Jag gör en bättre start en Andreas och kommer upp på ytter sidan av honom in i första böjen där jag tyckte mig se ytterligare en bil utanför mig vilket gjorde det bara mera spännande. Sedan har jag och Andreas en härlig kamp där Andreas till slut åker ifrån mig men inte en lugn stund för Björn Niklasson tar sig förbi mig och Jörgen Jönsson kommer närmare och närmare. Får köra ganska defensivt på rakan mot Jörgen, om jag fortfarande mins rätt så var det lite omkörningar mellan mig, Jörgen och Björn. Tror att Jörgen gick ½ av mellan "såghuskurvan" och "Tunneln" där jag kunde ta mig om igen och tillslut så lyckas jag ta mig förbi Björn på ett av de sista varven med en målgång på en 22a plats. Nu var det ju torrt så kunde även förbättra min varvtid från kvalet till 1:14.949 som kom på sista varvet.
Race 2:
Nu var man taggad och ville köra ännu bättre, dock blev inledande varv inte helt som jag tänkt mig och tappade en del positioner på första varvet så det blev att jaga på och försökte köra om när tillfälle fanns. Låg bakom Anders Träff och kämpade hårt för att försöka köra om men vi var olika snabba på olika ställen vilket gjorde det ännu mera intressant, ju mer jag kämpade ju mer hal blev bilen bak men med en lätt understyrd bil så kändes det bara bättre och bättre fast mer på bredden, ett ställe där jag var snabbare var igenom NGK krönet så tillslut kunde jag dyka in på insidan i vänstern innan "idioten" för att sedan med fritt spår fram börja jaga Andreas Karlsson som nu låg långt framför men det blev inte mer än någon sekund mellan oss över mållinjen (fick veta sedan att Andreas körde safe i slutet av rajset vilket gjorde att jag kunde komma så pass nära). Gjorde mitt bästa varv i detta race på varv 8a 1:13.992 vilket jag känner mig mycket nöjd med.
Jag hoppas verkligen att jag inte var i vägen för mycket vid varvningarna.
Det var helt enkelt en toppen helg för mig och det ända jag känner mig besviken över var att OM/NÄR det var en prisutdelning så missade jag den vilket jag ber om ursäkt för (För jag anser att prisutdelning är en del av tävlingen där alla som tävlat ska medverka)