Grym comeback Halbig!
Lycka till alla imorn, själv har jag blivit så sjuk att jag inte ens blir flaggvakt som var tanken imorn

Riktigt surt att du blivit sjuk och missar racenLejban wrote:
Lycka till alla imorn, själv har jag blivit så sjuk att jag inte ens blir flaggvakt som var tanken imornfilma mycket så får jag se sen
Nr 86...Niklas Boberg wrote:stog flaggvakt vid mjölby kurvan......Det var första gången jag sett en miata flyga över gruset utan att fastna bra fart där...glömt bort nr på bil så fort försvan han
![]()
Ehh, ja det var en förvånandsvärt obekväm resa...Niklas Falk wrote:Nr 86...Niklas Boberg wrote:stog flaggvakt vid mjölby kurvan......Det var första gången jag sett en miata flyga över gruset utan att fastna bra fart där...glömt bort nr på bil så fort försvan han
![]()
här kommer en annan variant på samma tema fast med röd bil.Niklas Falk wrote:Nr 86...Niklas Boberg wrote:stog flaggvakt vid mjölby kurvan......Det var första gången jag sett en miata flyga över gruset utan att fastna bra fart där...glömt bort nr på bil så fort försvan han
![]()
Jag såg inte heller flaggan i race1, när jag såg att starten gick hade jag fortfarande friläge så det blev ett "shit också" i med ettan och ivägMagnus Ohlsson wrote: men startflaggan var nästan osynlig bak i fältet.
Varför straffar vi dem som roar publiken??Han gjorde en ?donut? för publiken och bestraffades med tidstillägg för detta och hamnade därför utanför prispallen?
För att vara väldigt tydlig: "Vi" har inte och kan inte straffa någon vid tävling, om du med "vi" syftar på MX5Racingclub eller någon därifrån.Lejban wrote:Varför straffar vi dem som roar publiken??
Jag hittar inte den del jag helst vill se: Avåkningen
Tjena mittbena! Det verkade allt lite obekvämt att sitta så mitt på banan!TPR wrote:Första filmen efter ca 6.15.
Vilken besvikelse. Totalt bortgjord. Kan inte riktigt fatta att man kan få en sån hjärnblödning... Justerade bort mig helt på nya chassiet och fattade inte vad som hände eller varför bilen inte reagerade. Bättring krävs till SSM.ephas wrote: Porsche-Henrik verkade ha lite strul med bilen.
haha, farsan ballo här , gillar din stajl robert!ephas wrote:Hej kära racingvänner,
Jag skulle ju inte köra alls i år men eftersom Farbror Roos hellre köper en bil som bara klyddar så får jag väl vara med ett tag till
Jag kan ju inte neka att jag fått lite blodad tand när det gått över förväntat såhär långt i år![]()
Nåväl, jag kom till Mantorp med inställningen om att bli ifrånåkt deluxe av både Master Pihl, Onkel Halbig samt "jag är bredare än banbredden - Porsche-Henrik" eftersom jag dels inte hade en suck mot Pihl/Halbig på Kinnekullerakan och dels aldrig kört Mantorp.
Inför Mantorp hade jag bytat från 4,1:1 till 4,44:1 utväxling eftersom det var det jag trodde var Henriks fördel mot mig på Kinnekulle (4,3:1 (fast egentligen 4,1nånting:1 i och med 225) mot min 4,1:1) Tyvärr fick jag aldrig chansen att jämnföra skillnaden mot Herr Pihl och Porsche-Henrik verkade ha lite strul med bilen.
Bilen kändes även lite trött på Kinnekulle så hade jag kört till samma dyno som förra året och testade bilen. På Kinnekulle körde jag med helt otroligt hiskeliga 96whp (Så klaga inte på effekten Farbror Roos). Lite skruvande på kamaxelgivaren och vipps så hade jag 111whp
. Klantpolacken hade varit framme och ställt kamaxelgivaren fel i vinter och jag hade helt enkelt glömt de hästarna i garaget. TYVÄRR så är 111whp fortfarande 8whp färre än vad jag hade vid bänkningen inför förra säsongen (119whp) så glädjen är inte helt fullständig...
Nåväl, tyckte banan var ganska skoj och enkel och efter en cykeltur med Stefan Mumm runt banan på måndagsmorgonen så lyckades jag kapa ytterligare över en halv sekund på mina varvtider, tack StefanFör att förtydliga det hela så gick det alltså inte över en halv sekund fortare med cykel, även om det inte vore helt orimligt
![]()
Chassiet på bilen har jag jobbat med i två år så att det beter sig precis som det skall numera så det behövdes inga justeringar där utan det var bara att nöta varv och jaga Halbig.
Jag och Halbig hade en hel del roliga fighter i både racen men Halbig drog det längre strået och fick vinna båda racen. (Ja, för i min värld har han fortfarande vunnit båda racen)
Det roligaste var nästan att bråka med B-Bilar och köra om Max på yttern i Parisen och peka finger åt en Josen som riktar bakändan i fel riktning. Jag pekade för visso aldrig finger utan rattade järnet för att inte fickpakera i sidan på Farbrorn
Kvällen höjdpunkt var dock att sitta och prata strunt med folket, det var riktigt skoj.
Tack för ett jätteskojsig tävling.
ps. Saknade megasuperduperdriftmasterJimmy, hoppas vi ser honom på SSM.
ps2. Kul att det gick så bra för Per Oleskog och Ronnie där båda fick framskjutna placeringar.
ps3. Ses på SSM, ja för jag har definitivt fått ledigt till säsongens största arrangemang
ps4. Ska bli kul med omvänd startordning igen, saknade det på Mantorp
Tack - var lite hårigt, men Elisen stannar snabbt med "both-feets-in" och med säkra piloter bakom kändes det rätt okTjena mittbena! Det verkade allt lite obekvämt att sitta så mitt på banan! Skönt att allt gick bra.