Vilka åker Velodrom-loppet ?

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Re: Vilka åker Velodrom-loppet ?

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:VÄRRE!?...
Hörde du inte skriken och flämten från läktarna?
Blev bra skakis faktiskt.
Hade jag inte haft kameran ombord hade jag överdrivit den sladden muntligt, så folk hade gått man ur huse, bara för att få en vink av er hjälte!
Precis som du säger så ser det mindre illa ut på ombordfilm, i min backspegel såg det värre ut och att du stannade på rätt köl och inte var i räcket var mer i fokus än målflaggen för min del.

Jag får se till att originalfil från Race2 finns på nåt ställe så du har att klippa med. Men 532MB tas inte emot överallt.
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Kioskvältardags!

Inte för att det är mycket att se. Men: Min racereport är klar! efter typ en månad!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club

Post by hdzon »

Är det bara jag som inte kan se filmen på "tuben"

Jag kommer till 34 sek sedan vill inte starten gå för loppet....
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
Leif Jönsson

Post by Leif Jönsson »

hdzon wrote:
Är det bara jag som inte kan se filmen på "tuben"

Jag kommer till 34 sek sedan vill inte starten gå för loppet....
Nema problema för mig... Funkar bra att se hela filmen. Xtra kul att se den på 92" bild :D
Leif Jönsson

Post by Leif Jönsson »

I luuvv dina kommentarer i dina filmer . I den här så var he he i bakgrunden vid avåkningen skön 8)
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club

Post by gokarting.nu »

Tack Leif för de värmande orden!

Den här är inte lika "rolig" men kanske ändå kan glädja lite.

Race 2 Velodromloppet Karlskoga, bättre sent än aldrig.
Klippt o klistrat lite från Niklas också.

http://www.youtube.com/watch?v=IvWh1t7l ... annel_page
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
JOnas
Medlem MX-5 Racing Club

Post by JOnas »

Den här är inte lika "rolig" men kanske ändå kan glädja lite.

Race 2 Velodromloppet Karlskoga, bättre sent än aldrig.
Klippt o klistrat lite från Niklas också.

http://www.youtube.com/watch?v=IvWh1t7l ... annel_page
In the end:
Bra idé att sladda runt så för att få upp tempen i R-däcken :up: Tur att det är nästan gratis med däck. :beat:

"Tack ska ni ha" :applause:
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Gott med lite lagom seriös film :up: :lol:

Det är ju trevligt när man kan klippa in båda vinklarna på händelser. :)
Fredrik Henriksson

Post by Fredrik Henriksson »

Fasen, måste ju bara åka Karlskoga, ser ju hur kul ut som helst! :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Josen

Post by Josen »

Det är ju trevligt när man kan klippa in båda vinklarna på händelser.
Tycker du ;) Vita linjer :shock: :shock: ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:
Det är ju trevligt när man kan klippa in båda vinklarna på händelser.
Tycker du ;) Vita linjer :shock: :shock: ?
Ingen obsflagga för min del iaf, hade de kommenterat det så hade jag inte haft nåt emot det, det var inte svårt att se.

Ska du vara så nitiskt på vita lijer helt plötsligt, titta på vilken sida om curbs den ligger?
Har du någonsin nyttjat en curb så är du över den vita med ett hjulpar...
Josen

Post by Josen »

Går väl inte att ge obs-flagga på målrakan/sista varvet ? Så du utnyttjade ju läget rätt ;) :up:
Sen har jag uppfattat curbs är inte extra bana utan dem skall man hålla sig bort ifrån ?

Tycker det ser lite väl hårt ut men man ser ju inte allt genom dessa filmer heller iofsig
och det är ju lätt att ha åsikter om allt och vara 'expert' ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Fredrik Henriksson

Nog är det så att film kan förstärka ibland. När jag ser filmen från första varvet i race 2 på SSM så ser min omkörning av Rolf ganska hård ut. När jag satt i bilen var det mer för att få lite marginal som jag utnyttjade curbsen på insidan...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Nog är det så att film kan förstärka ibland. När jag ser filmen från första varvet i race 2 på SSM så ser min omkörning av Rolf ganska hård ut. När jag satt i bilen var det mer för att få lite marginal som jag utnyttjade curbsen på insidan...
Film inifrån bilen sker ofta från lite lägre höjd än ögonhöjd (iaf en dm för min del) och med nån sorts fast vid/telelins, ögon och hjärna är ju väldigt dynamiska (man kan ju glo på en massa olika saker, en i taget).
Film från annan bil en bit vid sidan trycker ihop avstånden ännu mer.
Film rakt bakifrån i annan bil ger ju nästan overkligt stora avstånd mellan bilarna i sidled (men trycker ihop djupet).
Film från bankanten vinkelrätt mot banan visar ofta att det är bra avstånd mellan bilarna (ofta mer än en billängd).

Koppla sen detta till lite högre puls och stressnivå så är det inte så konstigt att minnesbilden inte stämmer med film. Men om man slår ihop några hjärnor och några filmer så verkar det uppstå nån sorts konsensus om vad som hände efter ett par veckor. :)

Saker man ser/upplever under race behöver inte vara så illa som man tror (och de kan vara mycket värre), men med lite filmer/foton så kan man få hjälp att bygga en bättre minnesbild. Jag kanske är udda (ofokuserad, vad du vill) men jag brukar ha svårt att placera händelser/placering under racet i rätt ordning efteråt (bortsett från start och mål, de är på samma ställe varje gång :)).
Fredrik Henriksson

Rev lite på SPVMs hemsida och hittade dessa. Josen upplevde nog att jag var i vägen då jag tog hans tänkta spår och då kan ju känslan att man blir trängd öka fastän bilderna visar att jag är på banan och det fanns lucka med marginal... :)
Attachments
Bästa omkörningen jag gjort 2....JPG
Bästa omkörningen jag gjort 2....JPG (110.4 KiB) Viewed 2030 times
Bästa omkörningen jag gjort.....JPG
Bästa omkörningen jag gjort.....JPG (84.84 KiB) Viewed 2030 times
Post Reply