Jag har tänkt att inom kort (innan nästa Gröndal körning i alla fall) köpa nya däck som jag ska köra med på gatan, men även lite på bana. Men vad ska man ha?

Jag kör 3-4 förarövningar med MRC per år (Gröndal / Malmby). (långsamma gruppen)
Jag kör kanske en eller två andra trackdays på t.ex. Sala på ett år.
Jag kör ca 1000 mil per år på gata, dock bara nöjeskörning, men ibland lite längre turer på några hundra mil.
Jag vill helst inte byta däck (mycket) mer än 1 gång per år.
Jag vill inte ha blästrade skärmkanter på bilen.
Jag har 16x7 fälgar så jag behöver 205/45 R16 eller mycket snarlikt.
Bilen är en NB FL 1,8 Sport.
Svart så klart.

Idag kör jag på Yokohama S.Drive med TW på 300, och jag är inte helt nöjd med torr greppet, inte ens på gatan faktiskt.

Jag tittade på Toyo Proxes R1R, mest för att jag åkte med en bil med dessa och var klart imponerad över greppet. Nu visar det sig att det (åtminstone för tillfället) inte går att få fram dessa i lämplig dimension, och frågan är egentligen om detta är rätt däck för mig.
Så, vad kör ni andra på som använder samma däck på gata och bana och vad rekommenderar ni med parametrarna ovan?
Nu är visserligen inte TW det enda som är viktigt, men jag har svårt att hitta denna info om många däck.
Någon som vet var det finns bra info om TW på olika däck?
Dessutom undrar jag om någon har koll på hur väl dimensions utbudet hos webshopparna stämmer?
T.ex. säger bythjul.com att T1R finns i min dimension, men det finns det inte enligt Toyo's hemsida.
Både infosite, bythjul.com och dackonline säger att det finns R1R i min dimension, men TWS säger att det inte går att få tag på.
Lite som jag tittat på utöver R1R:
- Hankook Vetus V12
- Toyo Proxes T1R
- Good Year Eagle F1 GS-D3
- Dunlop Sport Maxxx RT
Tacksam för råd och tips!