Page 1 of 11
Andreas Halbig Mazda Mx-5 NB -98 Roadsport C
Posted: Mon 11 Aug 2008, 22:10
by gokarting.nu
Hej.
Jag har köpt en bil nu.
Skulle vilja vara med och leka.
Har tre frågor att börja med då jag är nybörjare:
1. Går det bra att vara med er? och leka alltså.
2. Då jag är odatig till personligheten, och inte kan fixa avataren till rätt size.
Åker jag då ut redan efter första inlägget?
3. Ser ni hur glad jag är?, nu med min nya bil!
Posted: Mon 11 Aug 2008, 22:20
by Fredrik Henriksson
Fin bil, den kan d nog bli nåt av!
Posted: Mon 11 Aug 2008, 22:37
by Cyberoid
Nybörjare!
Jovisst...
Välkommen tillbaka Andreas! Ska bli kul att tampas med dig på banan.
Posted: Mon 11 Aug 2008, 22:40
by Dennis Kullman
Nå, du får inte vara med; bilen är för matt i lacken.
Posted: Mon 11 Aug 2008, 23:18
by Josen
Kalas - välkommen !
Posted: Mon 11 Aug 2008, 23:24
by gokarting.nu
Lite mer miataporr, old school.
Inga 2 åring NC här inte, Nä moget ska det va!
Best of -98 -Hottest hairdresser car on the planet!
(och ändå tutar man på porscharna..HONK HONK!........ibland..
)
Posted: Mon 11 Aug 2008, 23:26
by Josen
Vilken IT-hacker du är så många bilder på en gång !
Bilen ser kanon ut ju - blir till behålla plasten under stötfångarna
Posted: Mon 11 Aug 2008, 23:50
by gokarting.nu
Josen wrote:Vilken IT-hacker du är så många bilder på en gång !
Bilen ser kanon ut ju -
blir till behålla plasten under stötfångarna
Tack "Josen" hi hi.
Vad menar d: Kanon? att jag kommer som skjuten ur en kanon?
Att bilen är
full som en kanon?, så säger du bara för att den är från TYSKLAND! Allt och alla är faktiskt inte fulla som en kanon där.
Du har bara förutfattade meningar!
Vilken plast? Vad menar du?
Vill du dansa eller?
Posted: Tue 12 Aug 2008, 00:47
by Fredrik Henriksson
Tyskar måste gilla utsikt. Den är nästan lika hög som "Vikings" nyinköpta tysklands NA.
Även den röd fö, fast du vinner över honom i matthet vilket är imponerande i sig.
Posted: Tue 12 Aug 2008, 06:38
by JOnas
Schyssta bullar me´bilen Andreas!
Men, jag trodde din bil startade sitt liv i Polen innan den flydde till DDR..??.
Det ser man ju po-lacken!
(nivån på tråden är ju satt redan innan detta matta skämt)
Bara du inte "lackar" ur nu Andreas.....
Du gillar att slåss underifrån, så jag gissar att det sitter en maffig 90-hästare under huven!?
Edit: Såg just att det står Halmstad på nummerskyltshållaren!
Kanske du luras om att den flytt från lägret i tyskland!?
ser riktigt fin ut, bilen.
Posted: Tue 12 Aug 2008, 10:29
by gokarting.nu
Tack alla för uppmärksamheten.
Denna denna bil kommer att hålla sig på "matt(an)" bara så ni vet!
Var denna bil är byggd, vet jag inte.
Japaniland antar jag
Den har haft en ägare från österike.
Denne Österikare körde bilen mest i Schweiz.
Sen flyttade bilen, och ägaren följde med till tyskland.
Ny står den med stolthet i Schweiz igen! (landet som heter som osten!)
Eftersom jag har varit i USA en gång, och anpassat mig efter den kulturen betyder det att jag inte vet skillnade på Europeiska länder.
Den förre ägaren måste ha missförståt detta med lack konservering. Man ska ju konservera lacken PÅ bilen.
Han har färgen liggandes i något mörkt rum med lack vänlig temperatur någonstans.
Snart kommer jag säkert skriva om något som har med Racing att göra också!
Posted: Tue 12 Aug 2008, 10:36
by Fredrik Henriksson
gokarting.se wrote:
Snart kommer jag säkert skriva om något som har med Racing att göra också!
Inte nödvändigt, helt rätt nivå nu, och fortsätt med bilderna.
Gillar de senaste inköpet, med dom kan man köra så d OZar...
Posted: Tue 12 Aug 2008, 11:12
by Niklas Falk
gokarting.se wrote:Den har haft en ägare från österike.
Denne Österikare körde bilen mest i Schweiz.
Sen flyttade bilen, och ägaren följde med till tyskland.
Ny står den med stolthet i Schweiz igen! (landet som heter som osten!)
Eftersom jag har varit i USA en gång, och anpassat mig efter den kulturen betyder det att jag inte vet skillnade på Europeiska länder.
Hm, är den såld i Ostlandet eller EU (dvs helbilsgodkänd eller inte?)?
Det styr ju lite vilka friheter du kan ta dig på pappret.
Posted: Tue 12 Aug 2008, 13:24
by gokarting.nu
Niklas Falk wrote:gokarting.se wrote:Den har haft en ägare från österike.
Denne Österikare körde bilen mest i Schweiz.
Sen flyttade bilen, och ägaren följde med till tyskland.
Ny står den med stolthet i Schweiz igen! (landet som heter som osten!)
Eftersom jag har varit i USA en gång, och anpassat mig efter den kulturen betyder det att jag inte vet skillnade på Europeiska länder.
Hm, är den såld i Ostlandet eller EU (dvs helbilsgodkänd eller inte?)?
Det styr ju lite vilka friheter du kan ta dig på pappret.
Va du kan Niklas.
Det har jag inte tänkt på, måste kollas upp.
Vägvärket Look out!
Posted: Tue 12 Aug 2008, 14:20
by Niklas Falk
gokarting.se wrote:Va du kan Niklas.
Det har jag inte tänkt på, måste kollas upp.
Vägvärket Look out!
VV wrote:T14D FORDONET TIDIGARE TAGET I BRUK MED STÖD AV EG-TYPGODK I STAT INOM EUROPEISKA EKONOMISKA SAMARBETSOMRÅDET(EES).
FORDONET SKA EFTER NATIONELLT GODK FORTFARANDE BETRAKTAS SOM EG-TYPGODK.
Den är Helbilsgodkänd, dvs du får spela teater hos Svensk Bilprovning om du åker in med monterad säketrhetsutrustning (och alla andra ändringar också).
90/60 i fjäder på justerbar tallrik, lämpliga dämpare till det (Gula Konisar fungerar bättre än "de borde", men det finns fler i samma prisklass men mindre utprovade lokalt), fälgar har du köpt, däck till det sen är det bara att köra köra köra de events du tycker är roligast.
Posted: Tue 12 Aug 2008, 14:43
by gokarting.nu
Ja Niklas.
Du är ju lika snabb på internet som på banorna!!
Tack för hjälpen.
Tror du Sbf säger någonting om min kommande inredning jag planerat?
Posted: Tue 12 Aug 2008, 20:55
by gokarting.nu
Niklas Falk wrote:gokarting.se wrote:Va du kan Niklas.
Det har jag inte tänkt på, måste kollas upp.
Vägvärket Look out!
VV wrote:T14D FORDONET TIDIGARE TAGET I BRUK MED STÖD AV EG-TYPGODK I STAT INOM EUROPEISKA EKONOMISKA SAMARBETSOMRÅDET(EES).
FORDONET SKA EFTER NATIONELLT GODK FORTFARANDE BETRAKTAS SOM EG-TYPGODK.
Den är Helbilsgodkänd, dvs du får spela teater hos Svensk Bilprovning om du åker in med monterad säketrhetsutrustning (och alla andra ändringar också).
90/60 i fjäder på justerbar tallrik, lämpliga dämpare till det (Gula Konisar fungerar bättre än "de borde", men det finns fler i samma prisklass men mindre utprovade lokalt), fälgar har du köpt,
däck till det sen är det bara att köra köra köra de events du tycker är roligast.
Däcken sitter på!
Hurra!
Posted: Tue 12 Aug 2008, 21:16
by JOnas
Det går undan...!
Posted: Tue 12 Aug 2008, 21:21
by gokarting.nu
Nu måste jag få tummen ur!
Krängare och bussningar är på väg.
Tid för montering av båge, stol och brytare inne och ute beställd.
Stötdämparverkstaden ska ha 18 000:- För Tein.
Ligger out of my leage.
Väntar på att Forza ska återkomma med info om Bilstein.
Kollat på dessa, någon som har någon erfarenhet av dom?
http://www.streetperformance-butik.se/S ... -M08_16526
Utöver detta undrar jag vad ni som kan, rekommenderar för fjäderkonstanter fram och bak.
Gärna i kilo.
Posted: Tue 12 Aug 2008, 22:05
by Fredrik Henriksson
gokarting.nu wrote:Nu måste jag få tummen ur!
Krängare och bussningar är på väg.
Tid för montering av båge, stol och brytare inne och ute beställd.
Stötdämparverkstaden ska ha 18 000:- För Tein.
Ligger out of my leage.
Väntar på att Forza ska återkomma med info om Bilstein.
Kollat på dessa, någon som har någon erfarenhet av dom?
http://www.streetperformance-butik.se/S ... -M08_16526
Utöver detta undrar jag vad ni som kan, rekommenderar för fjäderkonstanter fram och bak.
Gärna i kilo.
Några i klubben kör K-sport och är nöjda med dom. Tråden börjar lite knepigt då den är flyttad...
viewtopic.php?t=22&highlight=ksport
Posted: Tue 12 Aug 2008, 22:20
by Nille
gokarting.nu wrote:Nu måste jag få tummen ur!
Krängare och bussningar är på väg.
Tid för montering av båge, stol och brytare inne och ute beställd.
Stötdämparverkstaden ska ha 18 000:- För Tein.
Ligger out of my leage.
Väntar på att Forza ska återkomma med info om Bilstein.
Kollat på dessa, någon som har någon erfarenhet av dom?
http://www.streetperformance-butik.se/S ... -M08_16526
Utöver detta undrar jag vad ni som kan, rekommenderar för fjäderkonstanter fram och bak.
Gärna i kilo.
Vilka Tein?
Posted: Tue 12 Aug 2008, 23:00
by gokarting.nu
Tein Flex tror jag dom hette.
Skulle tydligen optimalt för en Miata i sina bästa år.
Antagligen är jag en drömkund som bara säger -Jaha så bra!!
Dom kan istort sett säga vad som helst, därför vill jag höra med det: ALLVETANDE FORUMET.
Känns som det blir D2 dock, ser inte vitsen med så dyra Tein stötar.
Tror att min körkunskap inte lyfts nämvärt av prisskillnaden på 10 000:-
Cup seger är inget prio ändå för mig.
Lägger hellre de stålarna till en biltransport.
Nille kan du mycket om Tein?
I så fall info please!
Posted: Tue 12 Aug 2008, 23:10
by Niklas Falk
gokarting.nu wrote:Tein Flex tror jag dom hette.
Skulle tydligen optimalt för en Miata i sina bästa år.
Antagligen är jag en drömkund som bara säger -Jaha så bra!!
Dom kan istort sett säga vad som helst, därför vill jag höra med det: ALLVETANDE FORUMET.
Eller chansa på att SDV vill serva Tein som inte är köpta där:
http://www.949racing.com/index.asp?Page ... ProdID=127
"Standard" (9/6) till 12/8 är konstanter som funkar.
$1500 plus frakt och moms är nånstans mitt emellan.
Posted: Tue 12 Aug 2008, 23:33
by gokarting.nu
Är Tein optimalt för min bil kanske.
Jag är ju inte dummare än att jag fattar, att man får det man betalar för.
Snackar vi sekunder kanske?
Vore så kul med en "före" och "efter" kärra.
Samma bil, däck, inställningar, förare, fjädrar och tre fyra olika dämpare.
Dessa ständiga val....!
Stolen is here.
Posted: Wed 13 Aug 2008, 11:43
by gokarting.nu
Ett styck Sparco stol haver blivit inhandlat.
Då ingen tror ens att jag är på riktigt.
Eller det faktum att min datacoach tycker att tiden har sprungit ifrån mig.
-Va säger ni nu då!