Page 1 of 4
Lennart Pettersson. Mazda Rx-8 En katt bland Hermelinerna!!
Posted: Sun 25 May 2008, 09:16
by Lennart
Då är man medlem i MX-5 Racing Club.
Ingen Miata
men väl en Mazda Rx-8
ombyggd till banbil med kompressor och lite annat godis.
More to come!!
Posted: Sun 25 May 2008, 09:40
by Josen
Verkligen kul med en Rx-8 här, ser grymt trevlig ut. Hoppas du kommer med på någon ban-träff snart
Posted: Sun 25 May 2008, 17:49
by Fredrik Henriksson
Grym bil!
Välkommen!
Posted: Sun 25 May 2008, 21:35
by Lennart
Det var tanken att åka med märkesvänner, även om jag tänder "ver gang" medan ni tänder "varannan gang". Vi syns på banan !!
Posted: Sun 25 May 2008, 22:56
by Per Hammarsjö
Sweet...
Välkommen!
Posted: Wed 11 Jun 2008, 07:51
by Lennart
Då är bilen ihopplockad och klar för mappning.
Japmeet, onsdagskvällar på Gelleråsen och 18;e juli är inplanerat för närvarande. Snart kan man börja söka fler tillfällen att köra.
Några bilder på bilen.
Posted: Wed 11 Jun 2008, 07:52
by Lennart
En till.
Posted: Wed 11 Jun 2008, 07:52
by Lennart
En till.
Posted: Wed 11 Jun 2008, 07:53
by Lennart
En till.
Posted: Wed 11 Jun 2008, 07:54
by Lennart
En sista denna gång. Vi syns på banan.
Posted: Wed 11 Jun 2008, 11:19
by JOnas
Hej hej, gillar RX8:an starkt!
Vilken inriktning har du? Åkafortraktfram, drift, slalom eller bana?
Har du någon bil-tråd? Om inte, skulle jag och säkert många andra tycka att det vore intressant att läsa vad du gjort med din bil.
Ha det gott!
/ JOnas
Posted: Wed 11 Jun 2008, 11:42
by Niklas Falk
JOnas wrote:Har du någon bil-tråd?
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33403
När det gäller Kinnekulle den 18/7 kan jag tänka mig att tulla lite på gatreggningen för vissa speciella bilar (det är ju originalet till NC'n), så länge de kör på gatgodkända däck (dvs Rdäck och inte slicks).
Vi ska ju ha skoj på banan och med fundamentalt skilda kurvhastigheter blir det lite (men bara lite om man är erfaren) jobbigare på banan.
Vet du vilka varvtider du sätter på Kullen (under minuten?)?
Posted: Wed 11 Jun 2008, 11:46
by JOnas
Posted: Wed 11 Jun 2008, 17:34
by Magnus Pettson
Kul
Och då ses vi på Gälleråsen, inte idag men förhoppningsvis nästa onsdag
Angående bilden på motor-rummet: bara turbo - ingen motor
Skönt att reglerna i Roadsport är som de är annars hade nog inte nån av oss en suck
Är det nån mer soom tänkt sej till Gälleråsen? För min del verkar det inte finnas något annat träningstillfälle före Knutstorp förutom ons. på Gälleråsen? Va, vi kanske kan bli ett gäng
Ska kolla så det är öppet; vet att nån onsdag kan det vara stängt för träning. Meddelar under "kommande... "
Posted: Wed 11 Jun 2008, 18:33
by Lennart
Ni kan vara lugna, bilen är inte svetsad för att klara Slicks, hjulupphängningen är inte uppdaterad för "Slicksinställning".
Kör antingen R- däck eller gatdäck om det är mycket blött.
Betr. bantider på Kullen har jag ingen f.n. = jag har aldrig tagit tid.
Min plan är att hitta någon tävlingsspec. som passar min bil, vi får väl se vad det blir. Hade anmält mig till SLC Sprint, men det blev för få som anmälde sig.
Kanske ska tillägga att bilen har kompressor inte turbo.
Nästa onsdag är jag i S- vall för mappning och inkörning av motorn på MittSverigebanan på kvällen.
Alltså inget Gelleråsen för mig då.
Vi syns den 18;e juli på Kullen.
Posted: Wed 11 Jun 2008, 19:26
by Magnus Pettson
Jo jag ser det nu att det är kompressor, typ Paxton. Och jag vet att motorerna är inte stora på utsidán s.a.s har själv haft en i en trike.
Posted: Mon 27 Oct 2008, 22:09
by Lennart
Var på GR med Stacc i september och hittade ett par filmer där rasericaren är med.
http://www.garaget.org/video/xfnyp7mppay5
Posted: Mon 27 Oct 2008, 22:17
by Lennart
Det är väl lika bra man visar slutet på aväkningen. Hehe!!
http://www.garaget.org/video/jrzorh8rdw65
Posted: Mon 27 Oct 2008, 23:10
by Fredrik Henriksson
Lätt hänt!
Posted: Tue 28 Oct 2008, 14:50
by Lennart
Ja speciellt med oljesaneringssand på banan.
Första bilderna på första filmen visar när vi försöker köra bort sanden som inte kunde sopas bort. "Det gick ju bra" och var bara att fortsätta att köra. S...kul bana!!
Re: Lennart Pettersson. Mazda Rx-8 En katt bland Hermelinerna!!
Posted: Sat 26 Dec 2009, 20:09
by Lennart
Oj så flitig man varit under året här också!!
Devisen för år 2009 var ; Green Racing ; och det har stämmt mycket bra så lite som jag fick åka bana och bilen höll. ( inga giftiga avgaser här inte eller mycket lite.)
2009 var rasens år med 3 kopplingsbyten, 1 svartflaggning för ljud, 1 skjuten diff efter 600 m. ( transport t o f banan 100mil ) och avslutade säsongen med att skjuta motorn också. Med detta som årsresutat ändrar jag min devis för 2010 till.
JAG MECKAR FÖR ATT KKKKÖÖÖÖRRRRAAAA kör inte för att mecka.
Så 2010 har jag bestämmt mig för att köra NA så grejorna håller en säsong.
Får väl öka farten igenom kurvorna för att kompensera förlusten på rakorna.
Har börjat byta motor i alla fall.
Re: Lennart Pettersson. Mazda Rx-8 En katt bland Hermelinerna!!
Posted: Sun 27 Dec 2009, 10:38
by gokarting.nu
Din Rx-8 är så grymt cool!
Har du lite varvtider att dela med dig?
Hoppas att vi syns på något banmöte 2010, o att du inte är för bilstöddig utan kan tänka dig att visa lite superbil.
Lennart, frisörer är också människor!
Re: Lennart Pettersson. Mazda Rx-8 En katt bland Hermelinerna!!
Posted: Wed 30 Dec 2009, 21:24
by CG Leijonhufvud
snyggt Lennart, glöm bara inte bort "rätt" db...
Re: Lennart Pettersson. Mazda Rx-8 En katt bland Hermelinerna!!
Posted: Fri 01 Jan 2010, 14:58
by Lennart
gokarting.nu wrote: 1. Din Rx-8 är så grymt cool!
2. Har du lite varvtider att dela med dig?
3. Hoppas att vi syns på något banmöte 2010, o att du inte är för bilstöddig utan kan tänka dig att visa lite superbil.
4. Lennart, frisörer är också människor!
1. Tackar, tycker också om den när jag får köra!!!!
2. Jag har inga tider som är just tagna.
3. Det hoppas jag också. Det får du fråga andra om hur de upplever mig.
4. Den där är inte min frisör, det är jag säker på.
Re: Lennart Pettersson. Mazda Rx-8 En katt bland Hermelinerna!!
Posted: Fri 01 Jan 2010, 15:01
by Lennart
CG Leijonhufvud wrote:snyggt Lennart, glöm bara inte bort "rätt" db...
Såg just att Wankel får ha 120 db i år eftersom alla gillar ljudet !!!!!!
Kan inte tro att ljudet blir problem i år eftersom jag kör na.