Som nybliven ägare till en British Racing Green Miata tänkte jag introducera mig själv och såklart bilen.
Målet va igentligen en super 7 men efter ett par års byggande startade jag bilen i garget för att inse de va minst lika lång tid kvar

Målet är Roadsport C men jag vill gärna lära mig köra och lära känna bilen så konbana och lugnare trackdays tror jag blir en bra början.
Jag hoppas redan kunna träffa er i Eksjö där även min bror skall följa med sin Blåa Miata, ingen konkurrans alls oss imellan

Här är hon för några veckor sen precis efter inköpet. Tyckte de va dags att introducera henne till 2000talet. Orange skall bort! Brors bil skall också få lite uppdatering. Väldigt varm att handskas med efterssom man fick värma hela lamphuset med varmluftspistol för att få isärdem i två stycken och inte fler. Därför hjälpte det inte att bara byta lampa

Dessa ligger till min sambos stora glädje i hallen i väntan på Toyo Proxes T1R.
Fälgen väger 5.7kg och däcket 7.7 = 13,4kg Bra ofjädrad vikt för pengarna då lätta fälgar verka kosta en bra slant.
Kunde inte motstå gröna aluminuim muttrar (mer utseende än vikt besparingen).
Däcken som sitter på nu är från -93 och är så torr spruckna jag inte vågar titta på dem längre. Riktigt roligt när det regnar dock

Tog inte heller många mil innan man insåg att bakdämparna har gjort sitt och den jätte korta fjädringsvägen hjälper inte heller. Så det blir coilovers runt om, hoppas de kommer nu i veckan.
Ratten med airbag åkte ur ganska omgående då jag är 197cm och ersattes med rattnavsadapter, snapp-off fäste och en 310mm ratt. Så ratten är lite mindre och lite närmare och gjorde världens skillnad.
Listan blev snabbt långt och dyrt.
Det som skall vara klart senast till nästa säsong är.
Bur inköp och montering.
Stol inköp och montering.
Bälten inköp och montering.
Hjälm inköp och montering

Batteri brytare X2
kläder,handskar och skor.
Renovera köket.
Sen tror jag uppfyller Roadsport C och vagnbok kraven. Utmärkt guide på denna sida.