Niklas Falk wrote:Brumm!
Nu är det inte bara brum utan rassel rassel, skak skak, och vrååål
Lejban påstår att avgassystem är dödsstöten för vardagsanvänding, det finns effektivare sätt:
* Nära stumma motorfästen så man får kontinuerlig tandköttsmassage och behöver efterdra varenda bult du ser när som helst.
* Svänghjul och koppling som gör krypkörning och mjuka starter omöjliga (kräver mer träning än en halvtimme iaf, stående start utför på Falkenberg kan bli knepigt, handbromsen kan man ju glömma kvar).
Jag misslyckades lite igår vid inkoppling av VVTunern, jag lyckades kortsluta utgången till VVTn och då dog den lilla lådan. Men det går ju att köra utan den, kammen står bara i "högvarvsläge" hela tiden.
Att det saknas lite i lägre mellanregistret märks, men när man kommer "på kammen" så drar det iväg, känslomässigt betydligt bättre än med förra motorn.
Nu när jag har en fungerande MTX-L så kändes det tryggt att magra ut AFRtabellen lite (eftersom det går att lita på mätarvärdet på MTX-Len när man drar sina tuningsrepor), och det finns marginal för att köra ännu magrare.
Men för att få det riktigt bra behövs ju rullar, tändningskurvan går ju tex inte att tuna på väg.
Vi får väl se om jag hänger med C-bilarna på rakan nu (trots min lägre fart ut).