Fick till slut ihop bilen och godkänd vagnsboksbesiktning och vanlig besiktning.
Ett par dagar senare var det dags för årets första tävlingshelg på Kinnekulle Ring.
Åkte upp på torsdagen och bodde en natt på Kinnekulle camping, bra om familjen får sitt också... Stod därför över den frivilliga träningen på fredagen, trots att jag egentligen var i desperat behov att köra bort rattrosten.
Nu var ju inte bilen helt klar för tävling, hjulinställning har inte hunnits med och byte av bromsvätska görs i depån fredag kväll. Bestämmer mig dessutom för att höja bilen fram, var lite väl låg där. Efter detta behövdes troligen hjulinställningen ännu mer.
Även track walk hinns med på kvällen tillsammans med pojkarna.
Första testet går ganska bra, näst snabbast i Standard på 1.03.8, saknas dock 0.8 sek jämfört med förra året. Men kunde för första gången hålla fullt utan problem under bron, vilket väckte en del frågor...
Till kvalet valde jag att vrida upp bakdämparna ett hack för att få bort lite av den understyrning jag hade, dock hade jag överstyrt vid instyrning så jag var lite orolig för att det kunde bli lite för mycket av det goda.
Det blev det...
Resulterade i rejäl tvätt, omläggning av två däck och mer mekning.
Hade dock tur och lyckades hålla 3:e startposition i Standard med den 1.04.0 tid jag hade hunnit sätta innan avåkningen. Men det var tight bakom, placering 3-7 inom 0.5 sekunder.
I race 1 lyckas jag hålla min placering men jagas ganska hårt av Andreas E genom hela racet. Kör inte jättebra, flera misstag, och bilen känns odistinkt och mjuk. Men det belönas iaf med en sådan här, vilket jag mer eller mindre hade lovat pojkarna...
I race 2 var jag lite mer på hugget, till och med så mycket så att jag puttade lite på Niclas på väg in i Kvarnkurvan.
Vi låg mer eller mindre jämsides från Mohlins, över TV-krönet och fram till sista kurvan där jag får en dålig utgång.
Och då passar naturligtvis Tommy på att smita förbi också...
Jag tänker: Nähä! Det där är
INTE OK, jag
SKA ha tillbaka den placeringen!
Så över TV-krönet sticker jag in nosen, det blir lite trångt men Tommy lämnar plats och jag kan gå förbi på utsidan i högern efter.
Jag får en ganska komfortabel lucka och 3:e platsen känns relativt säker.Tar även in en del på Niclas men tappar fokus efter ungefär halva racet och han glider iväg.
Dock har Björn N snurrat i början av racet och han kommer ifatt mig på näst sista varvet. Försöker släppa förbi honom innan Mohlins men det funkade inte, och då får jag någon konstig tanke om att det skulle ju vara kul att komma före Björn...
Så jag går in och stänger in i sista kurvan (ut på sista varvet) men har med mig för mycket fart och det släpper bak. Lyckas rädda situationen men tappar alla fart och Björn smiter förbi på insidan.
Då ser jag något rött på andra sidan om Björn.........
Tänker först att det måste vara Frank som vi just hade varvat, men så ser jag startnummer 48...
Det sägs en del väl valda ord innanför hjälmen, både om min egna körning och även den där nybörjaren som lovade att hålla sig bakom!
Försöker ta tillbaka placeringen men Björn ligger i vägen så jag får aldrig slagläge.
Grattis till bra premiärhelg, men på Knutstorp ska det inte bli lika lätt.
Inför SSM ska jag renovera bromsarna, inte gjort sedan 2011...
Hjulinställning ska också göras och då hoppas jag kunna ge Niclas lite mer motstånd om 2:a platsen.