Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Jag och däck... Är det inte dagen innan besiktning så är det dagen innan race jag upptäcker/tittar på det...
En liten bilduppdatering från mitt påsklov. Stötfångaren kom från lack idag. Så nu får ni flytta på er när jag kommer upp bakom. Vill inte repa den här..
Tänkte egentligen att hålen skulle varit lite större men det ser snyggt ut och gör jobbet. Är nöjd med Ottos arbete.
Bakstötfångaren är också ny och fin!!
Även inredningen har fått sig en uppfriskning.. När grannen stod och skrapade båt i helgen skrapade jag dämpningsmattor i bilen.. Numera silvermettallic i plåten.
I helgen ska jag lacka buren men just nu vill jag bara få skiten godkänd hos SBP.
En liten bilduppdatering från mitt påsklov. Stötfångaren kom från lack idag. Så nu får ni flytta på er när jag kommer upp bakom. Vill inte repa den här..
Tänkte egentligen att hålen skulle varit lite större men det ser snyggt ut och gör jobbet. Är nöjd med Ottos arbete.
Bakstötfångaren är också ny och fin!!
Även inredningen har fått sig en uppfriskning.. När grannen stod och skrapade båt i helgen skrapade jag dämpningsmattor i bilen.. Numera silvermettallic i plåten.
I helgen ska jag lacka buren men just nu vill jag bara få skiten godkänd hos SBP.
- Attachments
-
- _V9B4625.JPG (125.79 KiB) Viewed 2744 times
-
- _V9B4622.JPG (106.63 KiB) Viewed 2738 times
-
- _V9B4621.JPG (123.88 KiB) Viewed 2738 times
-
- _V9B4619.JPG (167.65 KiB) Viewed 2739 times
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Ser ju riktigt elegant ut.
Jag ser fram emot sommaren så man får se alla skapelser i verkligheten.
Jag ser fram emot sommaren så man får se alla skapelser i verkligheten.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Nya däck beställda.. lite surt att priset gått upp såpass..
Börjar bli läge att ha en extra uppsättning gatdäck så man inte sliter i onödan på R:isarna...
Börjar bli läge att ha en extra uppsättning gatdäck så man inte sliter i onödan på R:isarna...
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Priserna har stigit lite olika mycket på olika däck. För vissa däck tar tillverkaren valutarisken, då har vi i stort sett rabatt i Sverige.Per Hammarsjö wrote:Nya däck beställda.. lite surt att priset gått upp såpass..
Men Toyo är inte snorbilliga längre, NDI vill hest att de skall ligga i samma prisklass som andra, och så har du valutaeffekten på toppen sen.
Kumho har bara stigit litegrand mot förra året (men de är inte allvädersdäck på samma sätt som R888).
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Besiktning ok! Ung kille som var grovt intresserad av bilen, insåg också vad bilen var till för (men man kan aldrig vara säker när man åker till SBP)... Fick först nedslag (med det revideras sen) på tuta och vindrutespolning (vattnet läckte ur Biltemas skitslangar) men berättade var tutknappen satt och att vattnet vindrutebehållaren tog slut på vägen dit..
Tack för lånet av däck Mattias!! (på mina fälgar... )
Passade på att prata med en tekniker om det här med bur i EU-typade bilar. Han vände många sidor innan han kom fram till att det är stört omöjligt att regga med bur.. Då måste man regga som amatörbyggt fordon eller som rallybil. Varken eller är ju speciellt intressant. Som rallybil får man bara åka till och från tävling med licens fickan. Och om ja inte missminner mig måste ett amatörbyggt eller ombyggt fordon ha helt annan motor och drivlina än orginal?
Ytterligare en sak han tipsade om är att nästa år kommer dom börja mäta DB. Han var osäker på om max DB var 83 eller 87. Men då gäller det att hitta ett sätt att dämpa volymen tillfälligt.
Roadsportreglementet är inte riktigt anpassat för EU-typade bilar..
Well well, äntligen kan jag påbörja att iordningställa bilen för race! Buren ska jag lacka i helgen!
Tack för lånet av däck Mattias!! (på mina fälgar... )
Passade på att prata med en tekniker om det här med bur i EU-typade bilar. Han vände många sidor innan han kom fram till att det är stört omöjligt att regga med bur.. Då måste man regga som amatörbyggt fordon eller som rallybil. Varken eller är ju speciellt intressant. Som rallybil får man bara åka till och från tävling med licens fickan. Och om ja inte missminner mig måste ett amatörbyggt eller ombyggt fordon ha helt annan motor och drivlina än orginal?
Ytterligare en sak han tipsade om är att nästa år kommer dom börja mäta DB. Han var osäker på om max DB var 83 eller 87. Men då gäller det att hitta ett sätt att dämpa volymen tillfälligt.
Roadsportreglementet är inte riktigt anpassat för EU-typade bilar..
Well well, äntligen kan jag påbörja att iordningställa bilen för race! Buren ska jag lacka i helgen!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Hmm, besiktad och hela 43 dagar kvar till race... Varför denna nyordning?
Jag skickar med lite rådata om StandardRallybil så får du kratta i managen åt oss andra
Kortfattat om Stadardrallybil (baserat på bara ett samtal i Bilprovingens tekniker iofs)
Jag skickar med lite rådata om StandardRallybil så får du kratta i managen åt oss andra
Kortfattat om Stadardrallybil (baserat på bara ett samtal i Bilprovingens tekniker iofs)
- Standardbil med bur och Reglementesenlig plats för förare och kartläsare (dvs FIAstolar och bälten)
- 3pt bälten plockas bort
- Rattlås och Airbags tas bort
- Ett mekaniskt stöldskydd tillförs
- Öppen kaross inget hinder
- Tvåsitsig inget hinder
- Lite oklart hur mycket inredning som måste vara kvar, men islagsskydd på alla burdelar som förare/passagerare kan komma åt är nog ett hett tips. Detsamma om en stadardliknande stötupptagande instrumentbräda.
- Fritt brukande på allmän väg med SBFlicens, dvs inte bara under rallytävling
- VOC är en Rallyklass där det finns flera med denna registreringsform, det finns personer att fråga
- Attachments
-
- Standardrallybil.doc
- Lite klippta fakta om StandardRallybil. Licens krävs för framfötrande på allmän väg, annars inga brukarrestriktioner
- (34 KiB) Downloaded 92 times
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Gott jobb Per - men håll med om att det hade varit fint att slippa detta tragglandet varje år ? Niklas nu ligger bollen hos digWell well, äntligen kan jag påbörja att iordningställa bilen för race! Buren ska jag lacka i helgen!
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Det frågar jag mig också.. Misstänker att det började när jag köpte kåk. Säkert en släng av mognad.Hmm, besiktad och hela 43 dagar kvar till race... Varför denna nyordning?
Lite så är det ju! Men samtidigt så tar det inte så värst mycket tid.Gott jobb Per - men håll med om att det hade varit fint att slippa detta tragglandet varje år ? Niklas nu ligger bollen hos dig
I år är det ju extra bökigt iom att helbur ska installeras och sånt annars tar det bara ca 2-3 timmar att byta till originalprylar. Jag har ju dessutom min besiktningsperiod rätt på året.
En NA är ju mycket smidigare på så vis.
Jag ska definivt grotta vidare i det här med standardrallybil. Olika bud bara då niklas fått fram annan info än vad jag fick. Men tror mer på niklas fakta just nu...
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Nu är buren lackad. Blir nog fräckt. Använde en mörkgrå matt färg med lite metallic i och blandade i lite gul/guld metallic för att få en lite varmare ton som går igen med bilens lack.
Jag har lackat mycket saker i mina dar men den här gången hände något som aldrig hänt förut. Måste vara min ögonfransar som var statiskt laddade eller något för när jag kom ut efter lackning så ser jag ut som ett EMO. Ruskigt snygg eyeliner kommenterade Astrid och syrran... Visst hörni, permanent också.. Tur att det är påsk för nu är jag ju redan utklädd, bara att knacka på hos grannarna och tigga godis eller kanske pengar till racebudgeten?
Glad påsk! Ska dränka huvudet i en balja med thinner nu..
// Per
PS. Jag använde andningskydd. Skiten runt näsan är jag som inte kan hålla fingrarna i styr.
Jag har lackat mycket saker i mina dar men den här gången hände något som aldrig hänt förut. Måste vara min ögonfransar som var statiskt laddade eller något för när jag kom ut efter lackning så ser jag ut som ett EMO. Ruskigt snygg eyeliner kommenterade Astrid och syrran... Visst hörni, permanent också.. Tur att det är påsk för nu är jag ju redan utklädd, bara att knacka på hos grannarna och tigga godis eller kanske pengar till racebudgeten?
Glad påsk! Ska dränka huvudet i en balja med thinner nu..
// Per
PS. Jag använde andningskydd. Skiten runt näsan är jag som inte kan hålla fingrarna i styr.
- Attachments
-
- lackadbur.jpg (150.44 KiB) Viewed 2539 times
-
- Min nya stil - permanent emo.
- emoper.jpg (76.5 KiB) Viewed 2540 times
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
2009 års satsning klar!
- Attachments
-
- studio-miatan.jpg (66.64 KiB) Viewed 2463 times
- Mattias Stahre
- Posts: 186
- Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Per Hammarsjö wrote:2009 års satsning klar!
Duuude, sweet!
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
najs! Många pallplaceringar i år då?
Kör fort!
Kör fort!
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
It´s a killer!!!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Nu börjar jag bli nöjd!
Men är fortfarande sugen på bakspoilern Fredrik!
Bilen gick bra på Eksjö igår. Den börjar kännas lite trött i lederna så nya bussningar bör jag fixa till under säsongen. Även bromsarna ska jag se över inför Kullen. Annars ska det nog bara vara att köra nu! Ja just fan. Klistermärket i vagnboken. Dvs årets lilla besiktning måste jag anmäla nu! Lätt att glömma att det ska göras varje år senast 2 veckor innan start!
Till nästa år blir det definitivt nytt chassi. Frågan är bara vad. Tein, Öhlinare? Får grotta i det när konjunkturen i plånboken vänder.
Men är fortfarande sugen på bakspoilern Fredrik!
Bilen gick bra på Eksjö igår. Den börjar kännas lite trött i lederna så nya bussningar bör jag fixa till under säsongen. Även bromsarna ska jag se över inför Kullen. Annars ska det nog bara vara att köra nu! Ja just fan. Klistermärket i vagnboken. Dvs årets lilla besiktning måste jag anmäla nu! Lätt att glömma att det ska göras varje år senast 2 veckor innan start!
Till nästa år blir det definitivt nytt chassi. Frågan är bara vad. Tein, Öhlinare? Får grotta i det när konjunkturen i plånboken vänder.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Vingen ligger i garaget och bara väntar på dig!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Efter besök hos Fredrik:
För mycket bling? (Givetvis i gatläget offrar inte 5%+ vikt för den där)
För mycket bling? (Givetvis i gatläget offrar inte 5%+ vikt för den där)
- Attachments
-
- DSC00011.jpg (115.33 KiB) Viewed 2291 times
-
- DSC00010.jpg (120.22 KiB) Viewed 2291 times
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Äh, för gatläge ska du ha en riktig VLNbardisk som fästs i topprör och bakstöttorna på buren
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Nice! Klart du ska rejsa med den! Helt klart värt 5%...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Per Hammarsjö wrote:Efter besök hos Fredrik:
För mycket bling? (Givetvis i gatläget offrar inte 5%+ vikt för den där)
- Mattias Stahre
- Posts: 186
- Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Cool, men montera den högre upp
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Högre upp högre eller högre upp på bakluckan?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
I "takhöjd" och en meter bakom, det är max för taklast utan flagga har jag för mig.Per Hammarsjö wrote:Högre upp högre eller högre upp på bakluckan?
Högre upp så är den ju för liten, den ser ju ut som en felplacerad slalomskida
- Mattias Stahre
- Posts: 186
- Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
hehe, jo jag tänkte mig några cm till upp mot himmlen. Inte som i F1 på 70-taletPer Hammarsjö wrote:Högre upp högre eller högre upp på bakluckan?
Rolf håller på å skissar på en vinge till MSRR-bilen, sån skulle du kanske ha
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Det kom med en massa beräkningar och data när jag köpte den från IL så nån verkade ha tänkt iaf... Är väl skitsamma på aerodynamiken, ser ju rejs ut !! Jag röstar för MER VINGAR, GÄLAR OCH SPOILERS I ROADSPORT!!!!!!
Rejsbilar ska inte se ut som orginalbilar om man vill ha en fräck cup som drar till sig folk...
Rejsbilar ska inte se ut som orginalbilar om man vill ha en fräck cup som drar till sig folk...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Det reades ut "riktiga" vingar på rejsa för bra pengar för ett tag sedan. Tror de både skulle se bättre ut samt ge lite bättre effekt. Josen tror jag har en som han funderar på att montera. Han kanske blir avskräckt nu och kan tänka sig sälja? Men du vill nog som sagt inte ge några 5% straffvikt för den.