Ge dom nu inga smarta affärstips!Crazy Ivan wrote:
Sen kan man ju diskutera om konceptet kanske skall vara: Klantig produkt i rätt tid - Hutlösa priser - och produktutvecklingen gjord av kunderna.........
Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96
Då fick man lite gjort
HT har nu platsruta i 2 mm lexan ( några kg men inte så många som jag trodde ), fick ut rutan hel till
skillnad från andra
Lite lärdomar
- Malla ut noga innan du börja nita dit den ( fick ändå kladda med justera när jag kom ut till kanterna )
- Sätt dit den i mitten första och jobba dig noga nit för nit ut mot rundgångar och kanter,
- Fuskar man så straffer det sig med att rutan bucktar ut. Alltså nit för nit. Körde med 4.8 mm nit utan brickor på distansen 100 mm ca Plast-lock och CAI med Green cotton
Plast locken gjorde jag själv i ugnen och några enkla bygg-beslag fixar ditsättningen, inte höjdar på passform eller finish men duger för race tror jag
Insuget blev en höjdare, pyssel pyssel men bilen svara grymt bättre och brötar på gott:) kan vara inbillning . Borde bli bättre här med kall-luft och kortare insug ?
Men den LÅTER nu, Simons burken bak verkar tappa mera och mera Om det blit show-race på Mantorp lär jag låta mera än STCC bilarna komiskt.... bra PR för MX-5 Cup ? Får bli shake-down på torsdag Falkenberg ( kanske får Niklas nöjet ge mig en svartflagg ) men har ju vanan på dem från Falkenberg . Såg att det var fullt på SVKG men varken Niklas eller Fredrik skall köra ? Eller har ni inte råd p.g.a SSK
Hackat på web-shopen och det börjar svänga in nu
- Design sitter hyfsat ( KISS principen gäller )
- Fixar lite med projekt bilar
- Fått avtalen underskrivna av Mazda Sverige
Måste fixa
- Databas-moduler för frakt lösningar ( posten, buss-gods och UPS ) test köra frakt priser
- Uppdatera texter och kontakt info
- Börja ösa in delar och prissätta rätt
- Fixa klatschig första sida med lite bilar och länkar till viktiga sajter ( undra vilka det kan bli...)
- Lösa kort-betalningsmoduler
- Test köra alla sekvenser
- Börja fixa Tech doc
- Justera sprängskisser
Finns åsikter på design och logik är det bara att ösa på- tål vad som helst
http://www.mx5store.se
HT har nu platsruta i 2 mm lexan ( några kg men inte så många som jag trodde ), fick ut rutan hel till
skillnad från andra
Lite lärdomar
- Malla ut noga innan du börja nita dit den ( fick ändå kladda med justera när jag kom ut till kanterna )
- Sätt dit den i mitten första och jobba dig noga nit för nit ut mot rundgångar och kanter,
- Fuskar man så straffer det sig med att rutan bucktar ut. Alltså nit för nit. Körde med 4.8 mm nit utan brickor på distansen 100 mm ca Plast-lock och CAI med Green cotton
Plast locken gjorde jag själv i ugnen och några enkla bygg-beslag fixar ditsättningen, inte höjdar på passform eller finish men duger för race tror jag
Insuget blev en höjdare, pyssel pyssel men bilen svara grymt bättre och brötar på gott:) kan vara inbillning . Borde bli bättre här med kall-luft och kortare insug ?
Men den LÅTER nu, Simons burken bak verkar tappa mera och mera Om det blit show-race på Mantorp lär jag låta mera än STCC bilarna komiskt.... bra PR för MX-5 Cup ? Får bli shake-down på torsdag Falkenberg ( kanske får Niklas nöjet ge mig en svartflagg ) men har ju vanan på dem från Falkenberg . Såg att det var fullt på SVKG men varken Niklas eller Fredrik skall köra ? Eller har ni inte råd p.g.a SSK
Hackat på web-shopen och det börjar svänga in nu
- Design sitter hyfsat ( KISS principen gäller )
- Fixar lite med projekt bilar
- Fått avtalen underskrivna av Mazda Sverige
Måste fixa
- Databas-moduler för frakt lösningar ( posten, buss-gods och UPS ) test köra frakt priser
- Uppdatera texter och kontakt info
- Börja ösa in delar och prissätta rätt
- Fixa klatschig första sida med lite bilar och länkar till viktiga sajter ( undra vilka det kan bli...)
- Lösa kort-betalningsmoduler
- Test köra alla sekvenser
- Börja fixa Tech doc
- Justera sprängskisser
Finns åsikter på design och logik är det bara att ösa på- tål vad som helst
http://www.mx5store.se
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Joachim Osbeck MX-5 1.8 -96
Nån måste ju hålla ordning på er också, svårt att svartflagga för ljud och köra samtidigt.Josen wrote:Får bli shake-down på torsdag Falkenberg ( kanske får Niklas nöjet ge mig en svartflagg ) men har ju vanan på dem från Falkenberg . Såg att det var fullt på SVKG men varken Niklas eller Fredrik skall köra ? Eller har ni inte råd p.g.a SSK
Håll dig på banan och fatta inte eld så slipper vi jobba så mycket.
Undrar hur många Simonsburkar man hinner med på en Appleburk, kanske är kvalité billigare i längden?