Det fortsätter strula med bussningarna
Har lyckats pressa i den ena helt bara för att upptäcka att plastbussningen pressats ihop radiellt vilket gör att metallhylsan som ska sitta i off-set hålet inte längre går i
Trodde jag var smart när jag lämnade metallhylsan i när jag började pressa i den andra off-set bussningen (för att undvika att hålet trycks ihop). Men smart var jag ju inte för det slutade så klart med att metallhylsan helt fastnat i bussningen efter att ha pressat i den halvvägs i bärarmen - suck!
Nu får det bli att försöka pressa ur metallhyslan innan jag försöker få i bussningen hela vägen i bärarmen. Efter det ska jag försöka borra upp hålen i off-set bussningarna med en 19 mm borr (tack Hans D för att du kan låna ut en sådan borr
) och om det behövs svarva ner metallhysorna någon tiondels millimeter så de löper fritt.
Börjar kännas som tiden rinner iväg och ser inte ut att ha så mycket tid att lägga på bilen närmaste tiden så frågan är om jag får ihop den till 1 maj.
Just nu har jag bra lust att rulla bilen till Bäckby här i Västerås och se om man har sådan tur att bilen brinner upp...
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.