Är väl på sin plats med en presentation av oss som kommer att dyka upp i #96 (ex Alexander Söderholm Mullaart m.fl).
Jag heter Micke Jakobsson & min grabb heter Oskar Jakobsson och vi kommer att dela på #96 om allt vill sig . Vi bor i Skåne. Själv har jag varit medlem i MSCC (MGCC) sedan mitten av 1980-talet. Började då rejsa vår MGB GT -67 i roadsport C. Med planad topp & Weber 45:a kördes klubbmästerskap och SSM ett antal år innan jag tog över en modsport MGB (ex John Olesen, British Sport Car Centre). John sponsrade projektet med motor och låda. Vi körde med MGB motor och det sparades inte på de exotiska bitarna.
Efter en hektisk (skruvande) första säsong med ett flertal substantiella ras gick luften ur projektet. Bilen köptes sedan av Bo Persson som sorterade upp eländet och rejsade bilen i ett antal år innan Bosse sålde den. Idag finns den att beskåda på Simrishamns motormuseum.
För 10 år sedan kliade det åter i racernerven och jag letade Miata för att flänga runt på banmöten & MGCC klubbrace. Det hela slutade med att jag kom hem med en fin svensksåld Porsche 924S -86!? Började konvertera den till "fast road". Svajade runt på Knutan några träffar med Porscheklubben innan bilen, som bär namnet "Vita Damen", respektfullt pensionerades och används idag som "finåkarbil" soliga dagar.
Till min glädje har det visat sig att min son Oskar är ett riktigt petrolhead . Det började när han var 5 år och fick sin första crosshoj, en PW 50. Tog inte lång stund innan jag fick uppgradera till en KTM 50, därefter Kawa 65 och slutligen Kawa 85 med 33 häst när han var 9 år!? Där satte vi stopp för fortsatt crossåkande. Riskerna var för stora och vi var mer rädda om pågen än hans karriär som crossåkare.
Nu fyller han 16 och får börja övningsköra i januari och ta racinglicens till våren. Enligt racingreglementet får han köra roadsport C som 16-åring. -Farsan, vi måste köpa en bil!
Och här är vi nu. Oskar kommer att debutera i Roadsport C och jag comebackar i Roadsport B. Vi får se hur det blir med cupen . Vi har definitivt mer bil än körform för dagen och vi tar det najs and easy..
Vi ses!
Nya ägare till #96.
-
- Posts: 15
- Joined: Thu 18 Dec 2014, 17:24
Nya ägare till #96.
Micke Jakobsson, Crew Chief #96 MX-5 Cup
Miata Na-91 #96, Porsche Boxster S -08. Ex MGB GT -67 Roadsport, ex MGB roadster Modsport III.
Miata Na-91 #96, Porsche Boxster S -08. Ex MGB GT -67 Roadsport, ex MGB roadster Modsport III.
Re: Nya ägare till #96.
Hjärtligt välkommna!
Bilen ni har är i alla fall snabb, de vet jag bättre än de flesta.
Grattis och God Jul!
Hälsningar /ulf.
#81 roadsport C
Bilen ni har är i alla fall snabb, de vet jag bättre än de flesta.
Grattis och God Jul!
Hälsningar /ulf.
#81 roadsport C
Ulf Andersson
Re: Nya ägare till #96.
Kul med fler debutanter till nästa säsong !!!!!!!!!
MVH
Thomas
MVH
Thomas
Thomas Sörquist
Göteborg
Göteborg
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Nya ägare till #96.
Varmt välkommen!
Och kul att bilen (jag tävlade med den innan Alexander) kommer fortsätta rejsas med
/Andreas E
Och kul att bilen (jag tävlade med den innan Alexander) kommer fortsätta rejsas med
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Nya ägare till #96.
Välkomna!
Kul med nya förare!
Kul med nya förare!
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste