Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Funderade en stund över hur jag skulle göra med projekttråd och att ha en här, en på Miataklubben och en på Rejsa känns lite overkill. Så Rejsa-tråden jag länkar till nedan är väl den primära är det tänkt även om jag gärna läser och svarar på kommentarer i den här också. Sådana uppskattas alltid.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=986995
Det här är min "brukis" så mitt mål med denna är att hitta att lagom balans mellan kunna
leva med den till vardags, och samtidigt kunna piska runt den på bana utan att göra bort sig.
Även om det redan nu, inte helt oväntat, börjar kompromissas en del på punkt ett.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=986995
Det här är min "brukis" så mitt mål med denna är att hitta att lagom balans mellan kunna
leva med den till vardags, och samtidigt kunna piska runt den på bana utan att göra bort sig.
Även om det redan nu, inte helt oväntat, börjar kompromissas en del på punkt ett.
Last edited by xtimmyx on Sat 08 Jan 2011, 03:29, edited 4 times in total.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Kul med en med liknande ambitioner som jag
Jag har bilder från när jag monterade min båge i en tråd på Miataklubbens forum. Kom ihåg att du måste tillverka främre fästplattor själv eftersom det inte medföljer några.
Jag är sugen på skalstolar också men min tjej säger att hon inte vill åka i sådana obekväma stolar (men som du säger, man kan ju inte bara byta på ena sidan, ser ju inte särskilt snyggt ut)
Hur fungerar R1R-däcken för bankörning? Jag tänker mest på hållbarhet men även greppet.
Jag har bilder från när jag monterade min båge i en tråd på Miataklubbens forum. Kom ihåg att du måste tillverka främre fästplattor själv eftersom det inte medföljer några.
Jag är sugen på skalstolar också men min tjej säger att hon inte vill åka i sådana obekväma stolar (men som du säger, man kan ju inte bara byta på ena sidan, ser ju inte särskilt snyggt ut)
Hur fungerar R1R-däcken för bankörning? Jag tänker mest på hållbarhet men även greppet.
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Ja den tråden har jag läst igenom ett par gånger nu. Den kan nog säkert komma till hjälp sen när det väl blir dags.Victor wrote:Kul med en med liknande ambitioner som jag
Jag har bilder från när jag monterade min båge i en tråd på Miataklubbens forum. Kom ihåg att du måste tillverka främre fästplattor själv eftersom det inte medföljer några.
Jag är sugen på skalstolar också men min tjej säger att hon inte vill åka i sådana obekväma stolar (men som du säger, man kan ju inte bara byta på ena sidan, ser ju inte särskilt snyggt ut)
Hur fungerar R1R-däcken för bankörning? Jag tänker mest på hållbarhet men även greppet.
Nu har jag ju bara provsuttit stolarna ett par minuter men tycker de verkade väldigt lovande även ur komfortsynpunkt, och har läst om flera som har samma (Sparco Sprint), och inte upplever några problem även vid längre färder. Däremot är det väl inte helt ovanligt att rör-ramsstolar inte åldras med samma värdighet som glasfiberstolar. Om det även gäller dessa låter jag vara osagt då jag inte sett några klagomål iaf. Däremot är de rätt smala så man får inte ha för breda höfter. Hehe.
Jag har dessvärre inte prövat R888 eller något "riktigt R-däck", men de är iaf betydligt bättre än original-däcken som satt på som nog ändå var något vassare än standard-däck. Upplevde inte att dessa tappade något fäste alls under mina 6-7 minuters-pass ute på banan iaf. Kallgreppet var inte fy skam heller, bättre än däcken jag hade innan iaf, och de däcken blev ju bara sämre med temperatur, medan dessa blev bättre.
Ang. slitage har jag inte använt dem så mycket att jag vågar uttala mig. Men enligt däckverkstan (TWS i Nacka) så skulle de hålla ungefär 75% så länge som "vanliga däck". Men jag hoppas ju på att klara mig på ett set däck/år, även om jag inte alls har någon vidare uppfattning om vad som är normalt däckslitage när man börjar ta ut bilen på bana och dylikt.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Go Timmy!
Kul att få se vad du kör
Kul att få se vad du kör
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Hehe, tack Tobias.Lejban wrote:Go Timmy!
Kul att få se vad du kör
Idag kom bältena. Ser riktigt mysigt ut med 3". Får se om jag kommer köra med 3 eller 6-punks till vardags.
Men är det inte allt för besvärligt att knäppa på/av så lär det bli 6-punkts.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Polisen är inte så glad i 6-pkt...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Bra dag idag. När jag kom till jobbet möttes jag av ett paket innehållande nya lampor till framlysena, samt ett 4,7kg svänghjul. Det som mx5parts säljer, I.L. Motorsport med andra ord. Hoppas det kommer fungera tillfredställande.
Sen ringde min bror nyss och berättade att han plockat upp mina coilovers. Tack för det Torkel! (som alltså inte är min bror, utan säljaren i detta fall ). Ska bli spännande att se hur det påverkar bilen sen i vår.
Men hoppas lite naivt att om man är artig och trevlig så kanske man kan komma undan om olyckan nu skulle vara framme. Lär ju behålla original-bältena i också så med lite tur kanske man hinner slänga på sig dem också vid behov.
Sen ringde min bror nyss och berättade att han plockat upp mina coilovers. Tack för det Torkel! (som alltså inte är min bror, utan säljaren i detta fall ). Ska bli spännande att se hur det påverkar bilen sen i vår.
Nej jag har hört det med.TPR wrote:Polisen är inte så glad i 6-pkt...
Men hoppas lite naivt att om man är artig och trevlig så kanske man kan komma undan om olyckan nu skulle vara framme. Lär ju behålla original-bältena i också så med lite tur kanske man hinner slänga på sig dem också vid behov.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
"Som på räls!"Ska bli spännande att se hur det påverkar bilen sen i vår.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Jag förväntar mig inget mindre!Torkel k wrote:"Som på räls!"
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Tack för fighterna på Kullen idag. Du var snabbast, det såg vi ju på slutet.
Å andra sidan så körde jag PÅ banan hela dagen
Wtf, läste jag att du har lättat svänghjul också? Då hängde jag allt på hyfsat ändå.
Glöm inte att lägga upp filmerna
Å andra sidan så körde jag PÅ banan hela dagen
Wtf, läste jag att du har lättat svänghjul också? Då hängde jag allt på hyfsat ändå.
Glöm inte att lägga upp filmerna
Christian Olsson
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Ja tack detsamma, mycket roligt! Haha, ja men det betyder ju bara att du inte pressade hårt nog.Pingen wrote:Tack för fighterna på Kullen idag. Du var snabbast, det såg vi ju på slutet.
Å andra sidan så körde jag PÅ banan hela dagen
Wtf, läste jag att du har lättat svänghjul också? Då hängde jag allt på hyfsat ändå.
Glöm inte att lägga upp filmerna
Jajamensan, dock kan jag inte påstå att jag tyckte det gjort någon märkbar skillnad på accelerationen. Den är ju snällare och snabbare vid växlingar men rakt fram-acc kan jag inte påstå att jag märkte nån skillnad. Men du körde ju dessutom på originaldämpare med får man inte glömma, plus att jag är rätt van vid min bil vid det här laget.
Det kommer komma upp lite videos på tuben, men det blir inte förän efter helgen, och troligen bara min snabbaste tid. Vill du ha allt filmat material så säg till dock så fixar jag det.
Hann dock lägga upp dagens highlight för egen del där jag i min trötthet lyckades förväxla de två över-krön-kurvorna och hade ambitionen "håll höger, full gas" över TV-krönet. Enjoy!
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Haha, kul. Vad synd att jag inte monterat någon kamera. Får ordna det till nästa träff.
Originaldämpare var intressant, vågade inte ligga över 150kmh i kurvan efter långa rakan, då bilen vandrade, eller gled ut mot högerkanten såpass.
Jaja, tar mig gärna en titt på filmen (om du har någon) där du jagar ikapp och kör om mig så jag kan kolla lite spårval.
Originaldämpare var intressant, vågade inte ligga över 150kmh i kurvan efter långa rakan, då bilen vandrade, eller gled ut mot högerkanten såpass.
Jaja, tar mig gärna en titt på filmen (om du har någon) där du jagar ikapp och kör om mig så jag kan kolla lite spårval.
Christian Olsson
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Här har du segmentet när jag åker och jagar dig. Vill du ha hela filmen, eller mer material så hojta till så får jag fixa ett FTP-konto eller nått som du kan tanka hem allt ifrån.Pingen wrote:Jaja, tar mig gärna en titt på filmen (om du har någon) där du jagar ikapp och kör om mig så jag kan kolla lite spårval.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Re: Timmy Lundin, 10th Anniversary Edition -99
Kulkul. Lite klantigt på slutet att blinka utan att släppa av ordentligt.
Man ser hur mycket mer din överstyr. Försökte pressa ut baken för att hitta gränsen, men lyckades aldrig pga greppet.
Tack för klippet
Man ser hur mycket mer din överstyr. Försökte pressa ut baken för att hitta gränsen, men lyckades aldrig pga greppet.
Tack för klippet
Christian Olsson