Lite tekniska reflektioner efter SSM helgen.
Däckreflektioner:
- Kumho V70A Medium är väldigt mycket snabbare än Toyo när det väl blivit varmt.
- Man kan inte göra starter med Kumho utan att ha "värmt" dem, då spinner det bara

.
- Man kan göra jättebra starter med Kumho om man "värmer" dem på mastervarvet

.
- Kumho skulle nog vilja ha lite hårdare fjädrar pga det ökade greppet. Dämpare och k-hämmare på max fram.
- Kumho kommer nog trivas bättre med allt annat än ett "Wettex chassi".
- Gör ALLT du kan för att få ut max av dina Toyo så får du utdelning när du sätter dit Kumhos.
- SSM gav Kumho fördel mot Toyo pga av värmen. Differensen var mindre på Kullen/blir minde på Falkenberg.
- JÄTTETACK till Halbig som sökte jorden runt för att få fram däck till mig innan tävlingshelgen
- JÄTTETACK till Halbig och Mumm som båda tyckte jag skulle försöka sälja ett set Toyos, det gick
- De pengar jag fick för Toyos hjälpte mig att finansiera ett set Kumho för annars hade jag inte haft råd.
Övriga bilrelaterade reflektioner:
- Mätaren slog om till 28.000 mil

(wettex chassi)
- Min bil går jämnt med Andreas på rakan (ja, jag kunde konstatera det 11 varv i rad, hehehe)
- Var tog fördelarna av Stand Alone vägen? Min bil väger juh dessutom 80kg mindre

- Jag ska nog lätta min bil lite mer. Material för plastbakruta väntar och så gör kapskivorna till vinkelslipen
- Alla hjulupphängningsarbeten ger verkligen resultat nu när jag funnit ljuset
- Man ska inte underskatta någonting vad gäller hjulupphängningen, millimeterprecision är viktig.
- Torsen? Jag tappar mot torsenbilar från idioten hela vägen ut på rakan. Föraren eller avsaknad av diffbroms?
- Jag ska börja labba med dropstops igen nu när bilen börjat uppföra sig som jag vill.
- 4.1:1 fungerade utmärkt på Kinnekulle.
- 4.3:1 eller 4.44:1 hade nog Kunnat kapa en del tider och gett något bättre växlingspunkter på Knutan.
- 4.?:1 optimalt på Falkenberg?
- Mina adaptiva hjulvinklar har försvunnit sånär som på den permanenta förändringen efter en liten flygtur

Det jag gjorde för att få bort det problemet var att rengöra anläggningsytorna mellan bult/bricka mot subframe bak. Efter ordentlig rengörning med bräkleen repade jag ytorna kraftigt och skruvade ihop det riktigt hårt. Ingenting flyttade sig under hela racehelgen förutom då efter flygturen då något verkar ha krökt sig. Jag hade även en bricka som var kass och hade blivit rundan invändigt som inte "följde" bulten.
Mer reflektioner kring själva racet och tävlingshelgen kommer i en separat tråd för detta.
Hej hopp!
//R