Ahh, FF. Man landar väl där förr eller senare själv.
Helt ärligt så har Jag inte provat videofunktionen än (och Jag bryr mig inte om den heller)
7an köpte Jag så sent som igår

Det började med 450D till sambon för inte så länge sen och igår blev Jag som sagt med sjua.
Egentligen så hade jag kunnat nöja mig med en 550D, men den är så förbaskat plastig.
EGENTLIGEN så hade Jag klarat mig bra med 450D, funktionsmässigt, men den är ju oxå plastig och anledningen till att Jag ville hitta nåt annat. Därför är 450n nu min sambos.
50D kändes lite gammal och BG är lika integrerat som kofångaren på en Volvo 240. Annars så hade den varit ett bra alternativ med.
Sjuan med BG är GRYMT skön. Kompakt känsla trots formatet och en skön balans med lite större objektiv.
Ulli har lagt beslag på bägge IS objektiven, men det gör inget för 50/1.8an är så skön att Jag gärna lär mig alla funktioner och inställningar med den gluggen.
Hittills så har Jag väl inte direkt jämfört resultaten mellan kamerorna, men skärmupplösningen 900+kp mot 230kp gör det mycket lättare att sålla bort direkt i kameran.
Jag uppskattar även att man kan pressa upp den på höa ISOnivåer utan störande brus, 450D klarar "bara" 1600, medan 7an klarar 6400, men möjlighet till 12800.
Efter att ha vant mig vid menyerna på 450D ett tag, så går det ju lekande lätt med 7D. Lite mer att gå bort sig i, men väldigt lätt.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp