Kalluft
Posted: Sat 14 Jun 2008, 16:34
"Man tager vad man haver" funkar oftast kanon!Jari Olavison wrote:Har försökt kopiera detta med grejer som fanns i garaget
Vet dock inte hur mycket beräkningar som ligger bakom för utformningen av luftintaget, detta är gjort av Leif G.
Se om jag hittar nån bild...
Jo då, bilen går fasen så mycket fortare
Det är klart Om inte annat så har man ju slagit ihjäl några timmar och så är det roligare att öppna huvenMagnus Pettson wrote:Det ser inte dumt ut Måste funka helt enkelt
Lurar på att härma dig, har ju samma "ögon". Kanske är JR-kitet "cold air intake" en lite vassare lösning, men den verkar den inte säljas längre och jag har för mig att det kitet var riktigt dyrt...Peter Sandström wrote:Mina luftintag funkar ganska skapligt också. Denna är ansluten till CAI -boxen.. Tyvärr ganska klumpiga saker som kunde varit nåt hekto lättare..
Luftslang in från sidan framför kylaren direkt till filtret (fungerar bäst till filterbox).Fredrik Henriksson wrote:Lurar på att härma dig, har ju samma "ögon". Kanske är JR-kitet "cold air intake" en lite vassare lösning, men den verkar den inte säljas längre och jag har för mig att det kitet var riktigt dyrt...
Får gå ut i garaget helgen och grotta lite brevid kylet och se hur det ser ut. Tror du att det är en lika bra lösning som JR-kitet?Niklas Falk wrote:Luftslang in från sidan framför kylaren direkt till filtret (fungerar bäst till filterbox).Fredrik Henriksson wrote:Lurar på att härma dig, har ju samma "ögon". Kanske är JR-kitet "cold air intake" en lite vassare lösning, men den verkar den inte säljas längre och jag har för mig att det kitet var riktigt dyrt...
Du snor lite luft från kylaren (om du har det riktigt tätt där nu) men du öppnar inga nya öppningar och kanter i fronten.
Det är rätt bra fart på luften i "munnen" också men kan vara knepigt att få lagom stor slang runt kylaren.