K24 Swap, snart finns det kit...
Posted: Thu 05 Dec 2013, 16:45
Har vi inte nämnt detta förut (jag hittar ingen tråd nu iaf)
Ventilkåpan är ju ful men 240 kusar med lite småfix kan väl inte skada.
Om man lyckas få Modsport att gå med på de 190 originalhästarna så är detta klockrent för ModIII.
Hur mycket man behöver bearbeta SFRO för att få den reggad som ombyggt vet jag inte (duger det att byta från 5 till 6vxl och annan utväxling, eller vill de se ickeMazda växellåda och diff). Första alternativmotorn som känns rätt (lagom med originaleffekt och bra vidareutvecklingsmöjligheter).
Moddad rörramssubframe etc gör ju att det inte är ett gratis byte, men 2,4L motorer som varvar 8000 finns det inte så många av. Oljetråget blir en lite lustig tvåkammarlösning för att ha styrväxeln kvar på rätt plats. Torrsump gör allt annorlunda med mycket jobb.
Med lite mods så går det ju att krama ut 330+hk
Ventilkåpan är ju ful men 240 kusar med lite småfix kan väl inte skada.
Om man lyckas få Modsport att gå med på de 190 originalhästarna så är detta klockrent för ModIII.
Hur mycket man behöver bearbeta SFRO för att få den reggad som ombyggt vet jag inte (duger det att byta från 5 till 6vxl och annan utväxling, eller vill de se ickeMazda växellåda och diff). Första alternativmotorn som känns rätt (lagom med originaleffekt och bra vidareutvecklingsmöjligheter).
Moddad rörramssubframe etc gör ju att det inte är ett gratis byte, men 2,4L motorer som varvar 8000 finns det inte så många av. Oljetråget blir en lite lustig tvåkammarlösning för att ha styrväxeln kvar på rätt plats. Torrsump gör allt annorlunda med mycket jobb.
Med lite mods så går det ju att krama ut 330+hk