Några av oss har ju eftermarknads-grenrör, jag undrar om ni kände någon skillnad vs orginal ?
Om jag jämför mig på banan mot er andra så är väl vill rätt likvärdiga idag, några är lite starkare på olika delar av banor. Kan göra ha göra med utväxlingar/utgångar också.
Plöjer man Miata.net verkar JR 4- 1 vara det som gäller.
Vissa hävdar 10 hk andra 2 hk.
Grenrör - värt att satsa på ?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Du har läst denna va?
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=284185
Californiska 99/00or tjänar massor på att kasta det gjutna båtankaret med förkat i. Alla andra tjänar lite grand men inte jättemycket.
RB4-1 och 2,5" hela vägen vet jag inte om det gör nåt mätbart (eftersom jag inte mätt före eller efter) men jag tror inte det blev sämre.
Det skiljde inte speciellt mycket uppför Mantorps raka iaf.
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=284185
Californiska 99/00or tjänar massor på att kasta det gjutna båtankaret med förkat i. Alla andra tjänar lite grand men inte jättemycket.
RB4-1 och 2,5" hela vägen vet jag inte om det gör nåt mätbart (eftersom jag inte mätt före eller efter) men jag tror inte det blev sämre.
Det skiljde inte speciellt mycket uppför Mantorps raka iaf.