Jag var inne på att byta till en Mazdaspeed insugskam http://949racing.com/mazdaspeed-miata-intake-cam.aspx
Artnr är BP5A 12420 och jag ringde Mazda i Västerås och dubbelkollade innan jag beställde från USA om den redan finns på EU Miatorna och det gjorde den .
MSM intake cam
MSM intake cam
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: MSM intake cam
Mät gärna maxlyftet så får du se att det kan variera lite.
Maxlyftet på de Europeiska BP4W (98-00) är samma som på den amerikanska marknaden (USAspec användes vid koll av tre EU-motorer och det stämmer), trots olika märkning. Den Europeiska har samma märkning som den japanska, men de har olika maxlyft...
Snurrigt, jomensvisst.
Men två customslipade kammar kostade inte mycket, ca 2å5 styck, ska du lägga på material så får du nog lägga på en femhundring. Men utan att ända bascirkel kan du inte gå upp så mycket i lyft innan det tar i lyftargrottorna, det gäller att mäta och ha koll i så fall.
Maxlyftet på de Europeiska BP4W (98-00) är samma som på den amerikanska marknaden (USAspec användes vid koll av tre EU-motorer och det stämmer), trots olika märkning. Den Europeiska har samma märkning som den japanska, men de har olika maxlyft...
Snurrigt, jomensvisst.
Men två customslipade kammar kostade inte mycket, ca 2å5 styck, ska du lägga på material så får du nog lägga på en femhundring. Men utan att ända bascirkel kan du inte gå upp så mycket i lyft innan det tar i lyftargrottorna, det gäller att mäta och ha koll i så fall.
Så det är en annan insugskam på MSM med med samma artnr som vi har på Eu modellen?
Låter ju bra att kan få några hästar till då!
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Mät gärna på din egen först så du verifierar det själv.Nille wrote:Så det är en annan insugskam på MSM med med samma artnr som vi har på Eu modellen?
Sidan 16 i denna använde vi som spec och den stämde (maxlyftet) iaf på tre EU-bilar.
http://www.nasaproracing.com/rules/spec_miata_rules.pdf