Hej!
Köpte en Mazda miata turbo i somras. och bilen ska besiktigas nu under vintern så jag plockade bort turbo grenrör osv och skruva dit det originala och nu får bilen ingen gnista har varit jätte försiktig med att inte komma åt något. har detta hänt er att bilen inte startar efter att ni har tagit bort turbon?
Får ingen gnista!!
Får ingen gnista!!
Mardin Aminson
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Får ingen gnista!!
Motormodell?
CAS eller Vev+Kamgivare?
Vilken elektronik och sensorer har du rört öht?
Vad ingår i "osv"?
CAS eller Vev+Kamgivare?
Vilken elektronik och sensorer har du rört öht?
Vad ingår i "osv"?
Re: Får ingen gnista!!
Årsm 91. jag har ingen aning om det är cas eller vev+kamgivare är inte super duktig på bilar.
Det enda som har något med elektronik att göra som jag har rört är luftmassemätaren och lambdasonden.
Det jag har gjort är att byta ut grenröret till det originala grenröret sen pluggat oljeslangarna till turbon pluggat igen intercolern och suttit tillbaka den originala luftburken. Förra ägaren heter Torgny Persson vet inte om det underlättar och detta är gjort med bilen
Greddy turbo kit.
Tändjustering . Msd-boost timing controll från Jackson racing.
Intercooler + Dumpventil
2.5 tum avgas med sportkatt.
Rostfri ljuddämpare
Justerbara Gula koni dämpare. Höjd + hårdhet
FM fjädrar. ( Sista sålda omgången i Sverige)
Krängningshämmare från Jackson racing
Slitsade & borrade EBC bromsskivor fram + bak från miata 1.8
Störtbåge Rolfstorp.Pulverlackerad.
ATC koppling steg 1. Lättat & balanserat svänghjul
Bränslepump Walbro 255
Positionsljus inbyggda i fronten
Kammrem + vattenpump+packboxar bytta vid 16500 mil
Ingen Airbag eller ABS. Inget krångel med ombyggnad/besiktning
Spoiler, Front Air Dam
Elektrisk öppning av koffert
mm,mm.
Det enda som har något med elektronik att göra som jag har rört är luftmassemätaren och lambdasonden.
Det jag har gjort är att byta ut grenröret till det originala grenröret sen pluggat oljeslangarna till turbon pluggat igen intercolern och suttit tillbaka den originala luftburken. Förra ägaren heter Torgny Persson vet inte om det underlättar och detta är gjort med bilen
Greddy turbo kit.
Tändjustering . Msd-boost timing controll från Jackson racing.
Intercooler + Dumpventil
2.5 tum avgas med sportkatt.
Rostfri ljuddämpare
Justerbara Gula koni dämpare. Höjd + hårdhet
FM fjädrar. ( Sista sålda omgången i Sverige)
Krängningshämmare från Jackson racing
Slitsade & borrade EBC bromsskivor fram + bak från miata 1.8
Störtbåge Rolfstorp.Pulverlackerad.
ATC koppling steg 1. Lättat & balanserat svänghjul
Bränslepump Walbro 255
Positionsljus inbyggda i fronten
Kammrem + vattenpump+packboxar bytta vid 16500 mil
Ingen Airbag eller ABS. Inget krångel med ombyggnad/besiktning
Spoiler, Front Air Dam
Elektrisk öppning av koffert
mm,mm.
Mardin Aminson