Nackdelen med tung race koppling.
Posted: Wed 05 Sep 2012, 19:42
Nu är jag nästan halvvägs genom bytet men detta kanske hjälper någon annan.
Om inte annat kanske uppgradera pivot kulan (heter det så?) när man byter till häftigare koppling?
Den har en färgglad act koppling som är tung och hugger ordentligt.
Känns overkill på en standard 1,6. Detta är tjejens bil inte min gröna.
Men jag har lyckats att iallfall få ut den utan att montera ner hela lådan
Nu återstår det bara att få ihop allt igen
Ner ser ju själva special designen på 17mm nyckeln. Och av alla obekväma ställningar att meka bil tar detta priset!
Halvliggande/sittande tittandes snett uppåt innuti hjulhuset
Lite röta har man men en böjd teleskåp magnet att man fick upp knoppen också
Om inte annat kanske uppgradera pivot kulan (heter det så?) när man byter till häftigare koppling?
Den har en färgglad act koppling som är tung och hugger ordentligt.
Känns overkill på en standard 1,6. Detta är tjejens bil inte min gröna.
Men jag har lyckats att iallfall få ut den utan att montera ner hela lådan
Nu återstår det bara att få ihop allt igen
Ner ser ju själva special designen på 17mm nyckeln. Och av alla obekväma ställningar att meka bil tar detta priset!
Halvliggande/sittande tittandes snett uppåt innuti hjulhuset
Lite röta har man men en böjd teleskåp magnet att man fick upp knoppen också