Tack Niklas
Nu har jag ändrat från ca 0-0,5 grader BTDC till ca 10-11 grader och känns ju lite bättre.
Nu finns det ju massor av guider och de flesta vet ju bra mycket mer om detta än mig men kan ju skriva vad jag gjorde och är det fel så säger någon säkert till och är det rätt så kan säkert någon annan ha nytta av det.
1. Skruvade loss luftröret mellan insug och filter
2. Skruvade loss tändstiften
3. Ner med en lång skruvmejsel i cylinder 1 och vrider runt motorn medurs så att skruvmejseln är som högst
4. Märker ut på remskivan med tipex
en punkt parallellt med plastkåpan för tändningen där det är 0 eller T
5. Tillbaka montera tillbaka tändstift och luftrör
6. Varmkör bilen
7. När 6 är klart och tillbaka i garaget, koppla ihop GND and TEN i diagnosporten
8. Kolla tomgången, ska vara 850rpm
- (min var strax över sträcket innan 1000rpm vilket borde vara ungefär rätt)
9. Sedan var det bara att rotera CAS sensorn medsols sätt från baksidan för att höja tändningen till något man tycker är lagom.