Lyfta toppen, behövs nya bultar?
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Lyfta toppen, behövs nya bultar?
Funderar på att lyfta toppen för att se om det kan vara så enkelt att topppackningen är körd därav lågkomp i två cylindrar. Frågan är om man måste byta bultarna varje gång? Det drar ju iväg i kostnad bara för att checka av...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Lyfta toppen, behövs nya bultar?
Andra säger annat, but u need to. Bara mäta...Per Hammarsjö wrote:Funderar på att lyfta toppen för att se om det kan vara så enkelt att topppackningen är körd därav lågkomp i två cylindrar. Frågan är om man måste byta bultarna varje gång? Det drar ju iväg i kostnad bara för att checka av...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Lyfta toppen, behövs nya bultar?
Speciellt när motorn gått varm... Hade det varit ett normalt topplyft till morgonkaffet hade jag nog inte brytt mig.