Går på 3, när den är kall
Posted: Mon 31 May 2010, 02:22
--------------------------------------------------------------------------------
Min bil har ganska länge haft en tendens att under de första 5min (undantaget 30 sek i början) låta som om den går på 3 burkar när jag motorn är kall (låter som en subaru...). När motorn fått arbetstemp så försvinner detta och den går hur fint som helst. Vill erinra mig om att dett symptom blev något mildare direkt efter att jag bytte tändkablar får 3 år sedan. Nya stift sitter i from i år. Känns precis som kallstarten går i början men sedan "stänger av" för tidigt innan den nåt rätt temp...
Upplever inte detta som nåt problem egentligen, men det skulle vara intressant att veta orsaken. Tjall med kallstart i sprutet? Vet inte jur den fungerar, eller ska fungera... Tändkablarna på gång igen?
Läste detta på en utriskisk sida "I would check the vacuum control line from the fuel pressure regulator to the intake manifold for fuel in there. Should be dry; if not, there is a leak in the FPR diaphragm".
- Var sitter denna slang (bild)?
Har på Miataklubben forum fått tips om att rycka en tändkabel i taget, vilket jag ska göra nästa gång jag är i garaget, men jag tycker det är långsökt då den vid normal temp går helt normalt
Fler tips
Min bil har ganska länge haft en tendens att under de första 5min (undantaget 30 sek i början) låta som om den går på 3 burkar när jag motorn är kall (låter som en subaru...). När motorn fått arbetstemp så försvinner detta och den går hur fint som helst. Vill erinra mig om att dett symptom blev något mildare direkt efter att jag bytte tändkablar får 3 år sedan. Nya stift sitter i from i år. Känns precis som kallstarten går i början men sedan "stänger av" för tidigt innan den nåt rätt temp...
Upplever inte detta som nåt problem egentligen, men det skulle vara intressant att veta orsaken. Tjall med kallstart i sprutet? Vet inte jur den fungerar, eller ska fungera... Tändkablarna på gång igen?
Läste detta på en utriskisk sida "I would check the vacuum control line from the fuel pressure regulator to the intake manifold for fuel in there. Should be dry; if not, there is a leak in the FPR diaphragm".
- Var sitter denna slang (bild)?
Har på Miataklubben forum fått tips om att rycka en tändkabel i taget, vilket jag ska göra nästa gång jag är i garaget, men jag tycker det är långsökt då den vid normal temp går helt normalt
Fler tips