behöver hårdare motorfästen till min turbo miata.
vet ju att mazdaspeeds fästen finns i usa.
men finns det några andra till våra europeiska bilar. typ volvo?
som passar rättt av i miatan å samtidigt e avsevärt hårdare?
hårdare motorfästen
hårdare motorfästen
per nilsson.
mx5LE 93.
turbo
megasquirt
mx5LE 93.
turbo
megasquirt
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: hårdare motorfästen
Bra fråga som jag inte tänkt på, men om inte så kanske vi ska göra ett gruppköp? jag vill byta innan säsongen startar.1275gt wrote:behöver hårdare motorfästen till min turbo miata.
vet ju att mazdaspeeds fästen finns i usa.
men finns det några andra till våra europeiska bilar. typ volvo?
som passar rättt av i miatan å samtidigt e avsevärt hårdare?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Plocka ner originalen och byta flexmaterial till nåt hårdare (om man nu kan nå ihop det på egen hand).
Undrar om det är limmat eller nåt.
Eller kanske kan man hitta nåt hårt fäste som kan modifieras.
Men $80 är "bara" en femhundring (plus frakter och skatter). Kan man hitta nåt hårt på biltema som passar efter lite jobb med vinkelslipen så är ju det betydligt billigare.
Tänk på att diffbussningarna är den andra änden av motorpaketet, det passar ju bra att fixa alla fyra på en gång.
Undrar om det är limmat eller nåt.
Eller kanske kan man hitta nåt hårt fäste som kan modifieras.
Men $80 är "bara" en femhundring (plus frakter och skatter). Kan man hitta nåt hårt på biltema som passar efter lite jobb med vinkelslipen så är ju det betydligt billigare.
Tänk på att diffbussningarna är den andra änden av motorpaketet, det passar ju bra att fixa alla fyra på en gång.
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Tror inte det går så bra -det är väl vulkade grejer vilkert innebär att de inte går att ändra . Det här är vad jag tror men tyvärr rätt säker (kan ha fel alltså) Själv funderar jag på att köra helt stumt -alltså inget gummi alls . En sak som jag tror är rätt viktig vilket man nu gör är att man gör något likvärdigt bak vid diffen eftersom hela paketet sitter ihop. Kom gärna med synpunker på det hela -det är ju bättre att komma fram till fel nu än sen på Knutstorp
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Jag frågade FM om vad det skulle kosta att skeppa hit alla 4; det blev 160 USD - d v s ungefär lika mycket som bussningarna! Det finns ett billigare alternativ (65 USD) men det rekommenderade de inte... Jag anar att fraktkostnaden blir rejält lägre om man beställer flera...Niklas Falk wrote:Men $80 är "bara" en femhundring (plus frakter och skatter). Kan man hitta nåt hårt på biltema som passar efter lite jobb med vinkelslipen så är ju det betydligt billigare.
Tänk på att diffbussningarna är den andra änden av motorpaketet, det passar ju bra att fixa alla fyra på en gång.
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26