Fäste för bälteslås NB tips

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
wrider
Medlem MX-5 Racing Club

Fäste för bälteslås NB tips

Post by wrider »

Tjena! :wave:

Det här känner väl alla till men ändå...
När man tar ut org.stolarna på en NB för att byta till "sportstolar" tar man oxå ut infästningarna för bälteslåset eftersom dom sitter i stolarna och man måste fästa dom nå`n annanstans , t.ex i kardantunneln, och vill man kanske bes. utan att byta tillbaka till org.stolar så tänkte jag tipsa om ett fäste som Johan på RaceDesign i Köping tagit fram för just NB:n.
Bälteslåset dras fast med en bult i "tunneln", med FIA platta på undersidan, men tillåter ändå låset att röra sig som på org.fästet.
Sitter varken stumt eller faller undan när man låser fast bältet vilket både känns och ser org. ut.
Bes. min bil, NB-00 med detta utan problem :up:

För den intresserade som vill ,men kanske inte kan eller har möjlighet att fixa ett okey fäste själv kan ringa
Johan på RaceDesign på 0221-27421!

Hörs/R
Rolf Löbu
Myran

Re: Fäste för bälteslås NB tips

Post by Myran »

wrider wrote:Tjena! :wave:

Det här känner väl alla till men ändå...
När man tar ut org.stolarna på en NB för att byta till "sportstolar" tar man oxå ut infästningarna för bälteslåset eftersom dom sitter i stolarna och man måste fästa dom nå`n annanstans , t.ex i kardantunneln, och vill man kanske bes. utan att byta tillbaka till org.stolar så tänkte jag tipsa om ett fäste som Johan på RaceDesign i Köping tagit fram för just NB:n.
Bälteslåset dras fast med en bult i "tunneln", med FIA platta på undersidan, men tillåter ändå låset att röra sig som på org.fästet.
Sitter varken stumt eller faller undan när man låser fast bältet vilket både känns och ser org. ut.
Bes. min bil, NB-00 med detta utan problem :up:

För den intresserade som vill ,men kanske inte kan eller har möjlighet att fixa ett okey fäste själv kan ringa
Johan på RaceDesign på 0221-27421!

Hörs/R
Många sportstolar passar annars på original skenorna med lite slipande (för få ovala hål) ;)
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
wrider
Medlem MX-5 Racing Club

Post by wrider »

Om man är som jag , ca 186 cm lång och lider av "platsbrist" i bilen, är det enda läget på stolen längst bak som gäller. Så varför behålla justeringsmöjligheten när det bara är jag som kör den? :think2:
Att behålla org.skenorna är inget alternativ längre då jag även vill komma "ner" så mycket jag kan,så det fick bli "stelopererat" så nära golvet som möjligt.
Allt för att tjäna nå`n cm här o där....
Därav fästet för bälteslåset samt skönt att slippa fixa inför bes. :)
Rolf Löbu
wrider
Medlem MX-5 Racing Club

Post by wrider »

:wave:

Den som vill ringa Johan på RaceDesign ang. fästet för bälteslåset bör göra det på 0706-353437 och INTE på
numret jag skrev tidigare, det har upphört!

MVH/R
Rolf Löbu
Nille
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Nille »

Då får vi hålla tummarna att det går lite fortare i svängarna nästa säsong! :up:
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
Post Reply