Varningsljud

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
SimonJ

Varningsljud

Post by SimonJ »

Har nu äntligen köpt mig en miata, det blev en usa import "california version" vad det nu betyder? Detta är iaf årsmodell 90 och när man har i nyckeln samtidigt som någon av dörrarna är öppna startas ett varningsljud. Är det någon som vet hur man får bort detta? Har sökt lite och det enda jag hittar är om man plockar bort airbagen vilket jag inte gjort.

Mvh
Simon.
Simon Jonson
Göteborg
xtimmyx

Re: Varningsljud

Post by xtimmyx »

Kan det vara lyset? Min tyskimporterade 99:a tjuter när jag öppnar dörrarna med lyset på.
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 1988 - Cheap and Nasty Edition
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club

Post by Lejban »

SimonJ wrote:Har nu äntligen köpt mig en miata, det blev en usa import "california version" vad det nu betyder? Detta är iaf årsmodell 90 och när man har i nyckeln samtidigt som någon av dörrarna är öppna startas ett varningsljud. Är det någon som vet hur man får bort detta? Har sökt lite och det enda jag hittar är om man plockar bort airbagen vilket jag inte gjort.

Mvh
Simon.
Ta bort "högtalaren" som gör ljudet. Det är enkelt bara ett ljud för att du inte ska glömma nykeln i bilen... Finns på massa bilar.
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
SimonJ

Post by SimonJ »

Lejban wrote:
SimonJ wrote:Har nu äntligen köpt mig en miata, det blev en usa import "california version" vad det nu betyder? Detta är iaf årsmodell 90 och när man har i nyckeln samtidigt som någon av dörrarna är öppna startas ett varningsljud. Är det någon som vet hur man får bort detta? Har sökt lite och det enda jag hittar är om man plockar bort airbagen vilket jag inte gjort.

Mvh
Simon.
Ta bort "högtalaren" som gör ljudet. Det är enkelt bara ett ljud för att du inte ska glömma nykeln i bilen... Finns på massa bilar.
Problemet är ju att jag inte hittar högtalaren, pratade precis med en som sa att det var ganska mycket jobb med att få bort det :? Det känns som det är mer än att bara glömma nyckeln då de tjuter tills man lägger ur handbromsen vid start och när man plockar upp passagerare.
Simon Jonson
Göteborg
SimonJ

Post by SimonJ »

xtimmyx wrote:Kan det vara lyset? Min tyskimporterade 99:a tjuter när jag öppnar dörrarna med lyset på.
Tyvärr inte, kan tillägga att jag även har spärren vid kopplingen som gör att den inte startar när kopplingen är uppe.
Simon Jonson
Göteborg
Post Reply