Efter en helg i garaget kan jag för de intresserade meddela att det knappast "bara är att köpa smala stolsfästen och borra/skruva fast i originalskenorna" som naivt hade hoppats.
För det första så kan jag meddela att jag och OMP inte delar uppfattning om hur ett stolsfäste med benämningen "Low profile" ska se ut.
Så det var bara gå loss med tigersåg, vinkelslip och borrmaskin efter att ha gjort en kartongmall a'la Tobias och noggrant testat den åtskilliga timmar i min vindtunnel som synes på dess aerodynamiska design...
När väl höjden var ordnad visade det sig att skruvhålen i skenorna breddvis tycktes hamna i princip exakt i innerkanten på båda sidofästenas under plåt. Dessa behövde alltså breddas med plattjärn och för att slippa behöva borra/skruva precis i skarven så sågade vi av halva bredden och svetsade på plattjärn på dessa. Detta gäller alltså vänsterstolen, högerstolen lär enligt uppgift ha en tacksammare bredd.
Men i kom åtminstone förarstolen till slut om än lite provisoriskt så länge. På bilden sitter den inte i de lägsta hålen eftersom jag måste skaffa fram skruvar med lägre bultskalle för att den ska gå ner ordentligt. Sen ska jag experimentera lite med vinkeln på stolen också. Noterade att ändan hamnar ganska lågt medan kudden över låren är ganska hög. Men helt hopplöst verkar det åtminstone inte.
Före:
Efter: (den skarpögde kanske kan notera en ytterligare detalj som tillkommit)