Hej,
Ingen aning, Falk vet garanterat.
Oil Seal, Gearbox Input Shaft (Front) £5.76 låter ju inte helt fel eftersom "Gearbox input" finns där.
Men räknas den änden som framifrån?! Som sagt, Falk lär veta
1,8 koppling har en större diameter. Du kan köra 1,8 koppling på en 1,6 motor men det förutsätter att du även byter till ett 1,8 svänghjul, tryckplatta och lamell. (enligt det jag läst på nätet).
Såvidare du har tänkt att köra Miata Cup med din Miata så har du ingen nytta av ett 1,8 kit.
Ett 1,8 kit kan vara till glädje om du ska plocka ur stora effekter ur motorn annars är det bara onödig vikt för motorn att dra runt + att den har större diameter
Någon mer kompetent kan säkert förklara om varför en mindre diameter är bättre, även om det skulle varit samma vikt (nu är det dessutom mindre vikt också). Har något med svängningsenergier och grejer att göra
Falk? Henriksson? Josen?
Jag hade sagt: Köp en komplett motor från en 1,8 och swappa i bilen *host host* sorry OT, hehehe.
Skämt osido; Köp ett lättare svänghjul till en 1,6, byt packning, köp en bättre lamell och tryckplatta och lägg resten av pengar på Carbotechbromsar eller hjulupphängning. Om du inte har tänkt att satsa stenhårt med din 1,6a så kan du köra OEM svänghjul såvidare det inte är defekt pga kass lamell eller dylikt.
Lycka till!