Bromsklossar: Hawk Pads

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
Torkel k

Bromsklossar: Hawk Pads

Post by Torkel k »

Jag har kört på Hawk Blue pads i USA och tycker de funkar bra. Nu börjar mina front bromsar ta slut, men såklart håller bakbromsarna en bit till. Så jag tänkte köpa ett set för frambromsarna, köra tills alla 4 är slut och då byta till carbotech som alla andra.

Någon som vet var jag kan köpa Hawk pads i Sverige?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Torkel k

Re: Bromsklossar: Hawk Pads

Post by Torkel k »

Då detta bemöttes av en dånande tystnade antar jag att ingen vet svaret. Så jag bad min polare i USA skicka mig prylarna istället. :burnout:
/Torkel Kristensson
Fredrik Henriksson

Post by Fredrik Henriksson »

Letar runt efter bromstråd för att ställa en fråga kring mina bromsok när jag hittade denna gamla tråd.
Du har sett att Orion Racing säljer Hawk numera? :) Tänkte jag skulle testa dem nästa gång då många snabba Miator i staterna kör på dessa... :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Torkel k

Post by Torkel k »

Jodå, det har jag sett. Hawk Blue har funkat bra för mig i alla väder, men jag har faktiskt aldrig provat Carbotech som alla andra kör med, så om de är bättre eller sämre vet jag inte.
/Torkel Kristensson
Post Reply