Ska det vara nån speciell kvalitet på stålet för att göra fästskena för Sparcos sidofäste?
VAR hittar man plattjärn, google verkar inte vara den bästa sökmotorn i detta fallet...
Har de stora, typ Bauhaus och hornbach detta?
3mm Plattjärn?
- Måns Wilke
3mm Plattjärn?
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
-
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: 3mm Plattjärn?
Jag åkte till skroten kosta 60 kr sen lite svart färg hepp klart
// Niklas Boberg
// Niklas Boberg
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
De hyfsat stora järnaffärerna brukar ha plattjärn i 3 mm med olika bredd. Gäller bara att be snällt att de kapar till den längd man behöver (så man inte får 4 meter som de först ville att jag skulle trycka in i miatan...).
/Andreas K
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Hitta dig en bra plåthandlare. Den jag använder i Mölndal skär till material åt mig på 2min och tar ofta inte ens betalt, eftersom det är små kvantiteter och vad de kallar "en god sak".
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Måns Wilke
Har fixat två st 50cm bitar nu á 30 spänn. De är inte så snyggt klippta så de ska få agera provbitar så att Jag kan måtta ut perfekt sittställning.
Ringer och beställer snygga 55cm bitar med rundade kanter imorgon.
Ringer och beställer snygga 55cm bitar med rundade kanter imorgon.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp