IRTB verkar vara melodin - vad den går

En 1.8 NA lättad ner till ~ 900 kg med med portad topp, borrad till max, MS och IRTB borde kunna bli en vass B-bil

Får man byta topp i Roadsport - köper Pers gamla

/Joachim
Modifierad motor har inga begränsningar (förutom konvertering till överladdning), så det är bara att vränga bankkontotJosen wrote:Får man byta topp i Roadsport - köper Pers gamlaoch fräschar till ?
Idén är bra då responsen är djävulsk och man får fart utan överladd till rimlig peng.Josen wrote:http://vimeo.com/2071866
IRTB verkar vara melodin - vad den går![]()
En 1.8 NA lättad ner till ~ 900 kg med med portad topp, borrad till max, MS och IRTB borde kunna bli en vass B-bil![]()
Får man byta topp i Roadsport - köper Pers gamlaoch fräschar till ?
/Joachim
http://www.fuji-racing.com/fujiracing_007.htmmickeh wrote:Detta låter intressant! Berätta gärna mer vad som byggs om hur och vilka kostnader man hamnar på ungefär.
"Individual Running Throttle Bodies"Martin Wahlberg wrote:IRTB?? Kort googling gav: I Run That Bitch.. Ser inget uppenbart sammanhang.. Upplys mig ni visa racers
Härligt - använder du MS till detta också ?Jag har just köpt spjällhus från Suzuki GSXR 1000 för att bygga IRTB till vår röda bil. Ropade in ett för bara strax över 100 dollar med frakt på ebay!!! Komplett med insprutare.
Per snart ?Nu skulle jag bara vilja ha tag på en NB-topp så man kan börja fixa i lugn och ro medan vi tävlar men originalgrejerna... Nån som har en liggande
Finns inga dumma frågorNu får ni ursäkta en motornovis för kanske lite dumma frågor, men såna där sätts alltså på insuget?
Vad händer med luftmassemätare och annat?
Filtrering av luften?
Vad är "poängen", mer än att det ser häftigt ut?
-Om man inte monterar filter så gör den förstås det. Men kolla länken till 205:an ovan. Han har monterat ett seriöst luftfilter.Peter Läth wrote:Då hajjar jag lite mer.
Men går inte den skitiga luften in ofiltrerat med såna här?