Vad händer...lägsta varvtider.
Posted: Tue 23 Jun 2009, 10:18
Ytterliggare en tanke....
Om man håller sig till Roadsport reglementet vad gäller säkerheten.
Och sätter en gräns för nedre varvtid! Snacka om jämna race.
Ex på Kinnekulle får mx-5 cup inte köra tider under tex 1,5
Knutstorp 1,14
Falkenberg 0,55
Osv.
Eller så lägger vi oss lägre så folk kan trimma som galningar, men då sabbas ekonomin.
Fast en turbo är ju inte så farligt, om jag kan strunta i dämparna tex.
Då blir racen jämna som bara den. Gissa vilken klass som skulle vara roligast att titta på omkörningar hela tiden och fighter, någon går fort på rakan....förlåt..har snabba utgångar:) någon svänger bättre osv, klassen blir dessutom mer ekonomisk än nu, tror jag.
Är du inte duktigast bakom ratten fixar du det med motorn (tillåt trimmning, turbo/ kompressor osv), tycker du väghållning är roligast lägger du krutet på det!
Vad händer om någon kör fortare än "lägsta tiden" då?
Ett varv under lägsta tiden per race är tillåten. dock max 1 sekund, dom flesta kör ju med laptimer så det är ju bara att hålla koll. Då kan du kanske "hetsa" någon till två -under tider-! och man kan toppa ett varv, typ in med BOOST knappen.
Påföljden vet jag inte vad det skulle kunna bli, men detta gäller ju mx5 cup, så inga stop an go straff.
Dom som gillar detta kan ju hänga med mx-5 gruppen och ha riktigt grymma race o dom som bara vill bygga SPVM racers kan göra det.
O eftersom oreggade bilar nuförtiden verkar inte vara ett problem, kan man spara en slant i den änden också.
Handen på hjärtat, ute på banan tycker jag Svenskbilprovning känns mycket avlägset.
Jag skulle gärna sätta in en helbur i min HELBILSGODKÄNDA miata.
Alla vinner! Framför allt tror jag klassen kommer växa lavinartat.
Anfall!
Om man håller sig till Roadsport reglementet vad gäller säkerheten.
Och sätter en gräns för nedre varvtid! Snacka om jämna race.
Ex på Kinnekulle får mx-5 cup inte köra tider under tex 1,5
Knutstorp 1,14
Falkenberg 0,55
Osv.
Eller så lägger vi oss lägre så folk kan trimma som galningar, men då sabbas ekonomin.
Fast en turbo är ju inte så farligt, om jag kan strunta i dämparna tex.
Då blir racen jämna som bara den. Gissa vilken klass som skulle vara roligast att titta på omkörningar hela tiden och fighter, någon går fort på rakan....förlåt..har snabba utgångar:) någon svänger bättre osv, klassen blir dessutom mer ekonomisk än nu, tror jag.
Är du inte duktigast bakom ratten fixar du det med motorn (tillåt trimmning, turbo/ kompressor osv), tycker du väghållning är roligast lägger du krutet på det!
Vad händer om någon kör fortare än "lägsta tiden" då?
Ett varv under lägsta tiden per race är tillåten. dock max 1 sekund, dom flesta kör ju med laptimer så det är ju bara att hålla koll. Då kan du kanske "hetsa" någon till två -under tider-! och man kan toppa ett varv, typ in med BOOST knappen.
Påföljden vet jag inte vad det skulle kunna bli, men detta gäller ju mx5 cup, så inga stop an go straff.
Dom som gillar detta kan ju hänga med mx-5 gruppen och ha riktigt grymma race o dom som bara vill bygga SPVM racers kan göra det.
O eftersom oreggade bilar nuförtiden verkar inte vara ett problem, kan man spara en slant i den änden också.
Handen på hjärtat, ute på banan tycker jag Svenskbilprovning känns mycket avlägset.
Jag skulle gärna sätta in en helbur i min HELBILSGODKÄNDA miata.
Alla vinner! Framför allt tror jag klassen kommer växa lavinartat.
Anfall!