MX5 Cup, nyfiken på vad som gäller
Posted: Thu 28 May 2009, 22:08
Hej alla mazda räsers.
Har lite funderingar om MX5 cupen, är lite smått sugen på sprintrejs.
Håller på med långlopp i ercup för tillfället och körde i kinnekulle nyss.
Såg då era mazdor oh blev lite nyfiken på detta.
Vilken bil ska man satsa på? 1,6 el. 1,8l?
Noterade även att ambitionsnivån skiljer mellan förarna vilket jag tycker är ruskigt kul men om jag ska ge mig in på detta vill jag ha material som är konkurrenskraftigt.
1,8l motorn sitter den i nån annan mazdamodell? Tänker på tillgången på reservdelar.
Kommer reglerna ändras eller fortsätter ni med roadsport c reglerna även om ni får egna heat?
Såg att det diskuterades kostnader mm. i en annan tråd, har ni tänkt på SLC arrangemangen? Borde väl vara billigare och köra under SMA?
Hur ser tankarna ut inför framtiden med klassen? Kommer ni hålla det på denna nivån som nu? Dvs. gatreggad bil.
Billigt reglemente.
Läser det mesta om racing men MX5 Cup hade jag missat totalt. Lite synd att en klass med potential hamnar i skuggan.
Måste bilen vara påställd, försäkrad och skattad eller räcker det med bara besiktning och avställd bil?
I mitt fall så är det inte aktuellt att köra till racen eller till kiosken.
För övrigt så tycker jag ni ansvariga gör ett ruskigt bra jobb med snygg hemsida och hjälp när man väl hittat er haha.
Mvh Toni Ahlqvist
http://www.ahlqvist-racing.se
Har lite funderingar om MX5 cupen, är lite smått sugen på sprintrejs.
Håller på med långlopp i ercup för tillfället och körde i kinnekulle nyss.
Såg då era mazdor oh blev lite nyfiken på detta.
Vilken bil ska man satsa på? 1,6 el. 1,8l?
Noterade även att ambitionsnivån skiljer mellan förarna vilket jag tycker är ruskigt kul men om jag ska ge mig in på detta vill jag ha material som är konkurrenskraftigt.
1,8l motorn sitter den i nån annan mazdamodell? Tänker på tillgången på reservdelar.
Kommer reglerna ändras eller fortsätter ni med roadsport c reglerna även om ni får egna heat?
Såg att det diskuterades kostnader mm. i en annan tråd, har ni tänkt på SLC arrangemangen? Borde väl vara billigare och köra under SMA?
Hur ser tankarna ut inför framtiden med klassen? Kommer ni hålla det på denna nivån som nu? Dvs. gatreggad bil.
Billigt reglemente.
Läser det mesta om racing men MX5 Cup hade jag missat totalt. Lite synd att en klass med potential hamnar i skuggan.
Måste bilen vara påställd, försäkrad och skattad eller räcker det med bara besiktning och avställd bil?
I mitt fall så är det inte aktuellt att köra till racen eller till kiosken.
För övrigt så tycker jag ni ansvariga gör ett ruskigt bra jobb med snygg hemsida och hjälp när man väl hittat er haha.
Mvh Toni Ahlqvist
http://www.ahlqvist-racing.se