Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Tider från Warm-Up
Niklas Falk 1:03.269
Per Hammarsjö 1:04.858
Hans Drangel 1:05.308
Dennis Kullman 1:05.620
Robert Serwanski 1:05.840
Christoffer Waern 1:06.278
Mats Lundin 1:06.378
Andreas Karlsson 1:06.972
Magnus Pettersson 1:07.428
Andreas Halbig Ingen transponder monterad
Fredrik Henrikssson På väg till Kinnekulle enligt uppgift från Bollebyggd
Niklas Falk 1:03.269
Per Hammarsjö 1:04.858
Hans Drangel 1:05.308
Dennis Kullman 1:05.620
Robert Serwanski 1:05.840
Christoffer Waern 1:06.278
Mats Lundin 1:06.378
Andreas Karlsson 1:06.972
Magnus Pettersson 1:07.428
Andreas Halbig Ingen transponder monterad
Fredrik Henrikssson På väg till Kinnekulle enligt uppgift från Bollebyggd
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Kval 1:
Förare Kval 1
Niklas Falk 1:03.470
Andreas Halbig 1:04.328 (För lätt enligt uppgift)
Dennis Kullman 1:04.624
Per Hammarsjö 1:04.964
Hans Drangel 1:05.337
Magnus Pettersson 1:05.358
Christoffer Waern 1:05.616
Robert Serwanski 1:05.802
Mats Lundin 1:06.878
Andreas Karlsson 1:07.673
Fredrik Henrikssson Fortfarande inte synlig i depån....
Förare Kval 1
Niklas Falk 1:03.470
Andreas Halbig 1:04.328 (För lätt enligt uppgift)
Dennis Kullman 1:04.624
Per Hammarsjö 1:04.964
Hans Drangel 1:05.337
Magnus Pettersson 1:05.358
Christoffer Waern 1:05.616
Robert Serwanski 1:05.802
Mats Lundin 1:06.878
Andreas Karlsson 1:07.673
Fredrik Henrikssson Fortfarande inte synlig i depån....
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Kval 2
Christoffer tappar remskivan på vevaxeln, skuvar för full nu för att vara startklar i Race 1
Fredrik letar M18 lambda plugg.... har du en och kan komma hit med en inom en kvart så blir Fredrik glad.
Christoffer tappar remskivan på vevaxeln, skuvar för full nu för att vara startklar i Race 1
Fredrik letar M18 lambda plugg.... har du en och kan komma hit med en inom en kvart så blir Fredrik glad.
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Goids med rapporter Hans
Verkar spännade
Tider för Kval 2 ? Vad kör Elisen på ?
Verkar spännade
Tider för Kval 2 ? Vad kör Elisen på ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Tider kval 2:
Förare Kval 2
Andreas Halbig 1:04.137
Niklas Falk 1:04.371
Dennis Kullman 1:04.937
Hans Drangel 1:05.188
Christoffer Waern 1:05.387
Per Hammarsjö 1:05.391
Robert Serwanski 1:06.095
Mats Lundin 1:06.468
Magnus Pettersson 1:06.511
Andreas Karlsson 1:06.823
Fredrik Henrikssson Letar Lambdaplugg
Förare Kval 2
Andreas Halbig 1:04.137
Niklas Falk 1:04.371
Dennis Kullman 1:04.937
Hans Drangel 1:05.188
Christoffer Waern 1:05.387
Per Hammarsjö 1:05.391
Robert Serwanski 1:06.095
Mats Lundin 1:06.468
Magnus Pettersson 1:06.511
Andreas Karlsson 1:06.823
Fredrik Henrikssson Letar Lambdaplugg
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Fredrik Westin kval 1: 1:04.199
kval 2: 1:03.469 (en tusendel snabbare än Niklas)
kval 2: 1:03.469 (en tusendel snabbare än Niklas)
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Christoffer verkar vara på "banan" igen.
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Vad tider slår upp och ner ? Är det regn/halt på banan ?
Niklas ökar med 1 sec ?
/Joachim
Niklas ökar med 1 sec ?
Tejpa över med avgasbandage och trycköver med slang-klämma/ståltråd (a-bandage har säkert någon i depån )Fredrik Henrikssson Letar Labdaplugg
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Soligt och varmt.¨
Niklas klagade på fästet över Molins i kval 2, körde bara halva kvalet.
Niklas klagade på fästet över Molins i kval 2, körde bara halva kvalet.
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Henrik Pihl tyckte inte om den "fullösningen" skruvar sönder sin bil i hopp om att få Fredrik till start.Josen wrote:Tejpa över med avgasbandage och trycköver med slang-klämma/ståltråd (a-bandage har säkert någon i depån )Fredrik Henrikssson Letar Labdaplugg
/Joachim
men var är Fredrik? vilse i Skövde?
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Kanon trodde annars Henrik gillade ful-lösningar kring avgasrörHenrik Pihl tyckte inte om den "fullösningen" skruvar sönder sin bil i hopp om att få Fredrik till start.
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Fredrik Henriksson: "Hade jag skippat en fika i går kväll hade jag hunnit till start"
Fredrik kom och var rejsklar mitt i Race 1.
Fredrik kom och var rejsklar mitt i Race 1.
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Niklas vann Roadsport C Race 1 efter att stressat Fredrik W i samband med en varvning. Snabbaste varv 1:02.42 (Per H)
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Kanon Grattis Niklas och ni andra. Får vi se en hög 1:01:a nu till nästa rejs . Fantastiska tider det går att göra med Miatan !!
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Race 2
1 a: Andreas Halbig (under svartflagg??)
2 a: Dennis två nästan jämsides med Andreas
3 a: Fredrik Henriksson (från att startat sist)
Niklas Falk DNF efter att räddat sig av banan i TV-krönet när Andreas gick med bredställ över krönet.
Det är strul med tider från både race 1 och 2, vi få återkomma med mera officella tider.
1 a: Andreas Halbig (under svartflagg??)
2 a: Dennis två nästan jämsides med Andreas
3 a: Fredrik Henriksson (från att startat sist)
Niklas Falk DNF efter att räddat sig av banan i TV-krönet när Andreas gick med bredställ över krönet.
Det är strul med tider från både race 1 och 2, vi få återkomma med mera officella tider.
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Race 1:
1. Niklas Falk
2. Andreas Halbig
3. Per Hammarsjö
4. Dennis Kullman
5. Hans Drangel
6. Robert Serwanski
7. Christoffer Waern
8. Magnus Pettersson
9. Mats Lundin
10. Andreas Karlsson
Race 2:
1. Andreas Halbig 1:03.513
2. Dennis Kullman 1:04.324
3. Fredrik Henriksson 1:03.749
4. Per Hammarsjö 1:04.598
5. Hans Drangel 1:05.276
6. Robert Serwanski 1:05.577
7. Christoffer Waern 1:05.731
8. Magnus Pettersson 1:05.246
9. Mats Lundin 1:06.248
10. Andreas Karlsson 1:07.098
DNF Niklas Falk 1:03.482
1. Niklas Falk
2. Andreas Halbig
3. Per Hammarsjö
4. Dennis Kullman
5. Hans Drangel
6. Robert Serwanski
7. Christoffer Waern
8. Magnus Pettersson
9. Mats Lundin
10. Andreas Karlsson
Race 2:
1. Andreas Halbig 1:03.513
2. Dennis Kullman 1:04.324
3. Fredrik Henriksson 1:03.749
4. Per Hammarsjö 1:04.598
5. Hans Drangel 1:05.276
6. Robert Serwanski 1:05.577
7. Christoffer Waern 1:05.731
8. Magnus Pettersson 1:05.246
9. Mats Lundin 1:06.248
10. Andreas Karlsson 1:07.098
DNF Niklas Falk 1:03.482
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Tackar för rapporten. Ni har haft kul ser jag.
Lennart Pettersson
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Det har varit väldigt kul men lite småstressigt. Endagars... ...Suger!!!
Och riktigt imponerande att Fredrik kommer till sista raceheat och sätter supertider samt placerar sig trea från att starta längst bak! Nu kliar det i moddarfingrarna på mig.. Grattis till en superbil (fusk ) Fredrik!
Själv hade jag lite meck med bilen. Slog sönder något till servopumpen och fick lekgage så för att slippa bli svartflaggad så kopplade jag bort styrservot. Blev en smärre kamp att få bilen runt banan men måste säga att jag tyckte man fick en bättre känsla över bilen, så nu blir det nog utan servo. Ska bara få ur oljan så det inte blir så jäkla tungt att ratta.
Även dags göra lite service på bilen. Det var ett tag sedan. Motorn känns lite trött och även några av de andra kommenterade att den var slö ut på rakan. Om det är motorn eller "jag" som väger för mycket får vi se men ska få den effekt/rullande landsväg och kompmätt. 1 – 1,5l olja drar den på en racehelg... Lite mycket kanske?
Det är inte bara att komma och åka tydligen....
// Per
Och riktigt imponerande att Fredrik kommer till sista raceheat och sätter supertider samt placerar sig trea från att starta längst bak! Nu kliar det i moddarfingrarna på mig.. Grattis till en superbil (fusk ) Fredrik!
Själv hade jag lite meck med bilen. Slog sönder något till servopumpen och fick lekgage så för att slippa bli svartflaggad så kopplade jag bort styrservot. Blev en smärre kamp att få bilen runt banan men måste säga att jag tyckte man fick en bättre känsla över bilen, så nu blir det nog utan servo. Ska bara få ur oljan så det inte blir så jäkla tungt att ratta.
Även dags göra lite service på bilen. Det var ett tag sedan. Motorn känns lite trött och även några av de andra kommenterade att den var slö ut på rakan. Om det är motorn eller "jag" som väger för mycket får vi se men ska få den effekt/rullande landsväg och kompmätt. 1 – 1,5l olja drar den på en racehelg... Lite mycket kanske?
Det är inte bara att komma och åka tydligen....
// Per
- CG Leijonhufvud
- Posts: 1197
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Laxne
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Verkar varit en shysst helg, det är sådan här racing vi skall säja in!
VAr det någon som filmade?
Fredrik, hur f-n kunde du? Kan tänka att ditt race sätter fart på intressanta diskussioner
Andreas, satsar du på drifting?
Tack för en fin-fin rapport Hans
VAr det någon som filmade?
Fredrik, hur f-n kunde du? Kan tänka att ditt race sätter fart på intressanta diskussioner
Andreas, satsar du på drifting?
Tack för en fin-fin rapport Hans
CG Leijonhufvud
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
2:a racet var nog det mest spännande race jag sett på många år! Mycket fighter och omkörningar och denna gång utan för mycket störningar av klass B bilar. Ett rent Miata/Roadsport C startfält skulle vara en dröm att se. Enklare för publiken att följa också.
Jag följde racen från depån denna gång vilket verkligen är något att rekommendera. Man får 80% av upplevelsen för en bråkdel av summan.
Grattis till pallplatserna och tack för en kanonhelg med bra racing!
Jag följde racen från depån denna gång vilket verkligen är något att rekommendera. Man får 80% av upplevelsen för en bråkdel av summan.
Grattis till pallplatserna och tack för en kanonhelg med bra racing!
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Fram med filmer och bilder nu Mera rapporter vill vi ha. Vad är detta för slö-fockar
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Jimmy Visshed
#97
#97
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Race 2 var verkligen kul även från förarstolen.Cyberoid wrote:2:a racet var nog det mest spännande race jag sett på många år! Mycket fighter och omkörningar och denna gång utan för mycket störningar av klass B bilar. Ett rent Miata/Roadsport C startfält skulle vara en dröm att se. Enklare för publiken att följa också.
Jag följde racen från depån denna gång vilket verkligen är något att rekommendera. Man får 80% av upplevelsen för en bråkdel av summan.
Grattis till pallplatserna och tack för en kanonhelg med bra racing!
Pallplatsen är jag jättenöjd med; jag hittade ju knappt runt i början.
(Race 1 blev för min del helt meningslöst och långtråkigt; låg och putte en B-bil framför mig i 15 varv )
Tack för hjälpen med laptimern, förresten.
Nu väntar vi bara på lite film.
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Tack för bilderna, Jimmy.Jimmy wrote:Lite bilder här
http://www.mx5racingclub.se/galleri/thu ... p?album=17
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Under och eftersnack Kinnekulle 2009-05-24
Ja sicken helg jag är fortfarande helt slut. Det var en händelserik premiär tävling för min del, sprängd kylarslang, oljeläckage och vevaxelremskivan med remmar flög iväg Men allt gick att fixa så det var bara ett fåtal varv som man missade stort tack till Pettson som hade ett par M6or att låna ut så jag kom till start i Race 1 Jo som tack så råkade jag vara ivägen för honom i stort sett hela racet sorry jag får bjuda på en kall nästa gång eller en låda skruv Det var hur kul som helst att se att det var så jämt mellan alla så det blev race mellan oss även om man inte låg i toppen Det var kul att träffa alla och ser redan fram emot Knutstorp
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050