Page 1 of 1
Frågor och svar MX-5 CUP
Posted: Thu 13 Mar 2008, 07:18
by CG Leijonhufvud
Frågor & svar MX-5 CUP 2008!
Försök vara så konkret som möjligt!
Diskussioner tar vi som övriga inlägg under Mx-5 CUP 2008 rubrik
Re: Frågor och svar MX-5 CUP
Posted: Sun 13 Apr 2008, 14:59
by Fredrik Henriksson
CG Leijonhufvud wrote:Frågor & svar MX-5 CUP 2008!
Försök vara så konkret som möjligt!
Diskussioner tar vi som övriga inlägg under Mx-5 CUP 2008 rubrik
Ser att det är olika arrangörer till de olika cupdagarna. Måste man anmäla start till cupen och betala vid ett tillfälle via klubbens försörjning eller sker anmälan och betalning till de olika arrangörerna vid respektive tävlingstillfälle?
Posted: Sun 13 Apr 2008, 15:27
by Per Hammarsjö
Du betalar en anmälningsavgift till SPVM.. Den är på 500:-
Sen betalar du startavgift till respektive arrangör. Inbet uppgifter för dessa kommer upp i inbjudan till respektive arr..
Klubben är mao inte inblandad i det ekonomiska här..
// Per
Nybörjarnervös
Posted: Tue 13 May 2008, 22:46
by Mats Lundin
Är det något särskilt som man måste tänka på när man nu åker på sin första SPVM-tävling, något som skiljer sig från banmöten och MGCC? Har för mig att jag läst någonstans att man ska ha en brandsläckare i depån, tex, och vart kan jag läsa på om detta. Har sökt på SPVMs hemsida men inte hittat det.
Undrar också över boendet. Är van tältare och har förstått att många tältar i depån. Är det på gräs man tältar eller på asfalten? Att det finns toaletter vet jag, men hur är det med duschar och matlagning, det måste ju gå att koka vatten i alla fall? Eller är det enklare och bättre att bo på något pensionat/vandrarhem i närheten? Hur gör ni som varit med ett år?
M.
Re: Nybörjarnervös
Posted: Wed 14 May 2008, 00:11
by Niklas Falk
Mats Lundin wrote:Är det något särskilt som man måste tänka på när man nu åker på sin första SPVM-tävling, något som skiljer sig från banmöten och MGCC? Har för mig att jag läst någonstans att man ska ha en brandsläckare i depån, tex, och vart kan jag läsa på om detta. Har sökt på SPVMs hemsida men inte hittat det.
Undrar också över boendet. Är van tältare och har förstått att många tältar i depån. Är det på gräs man tältar eller på asfalten? Att det finns toaletter vet jag, men hur är det med duschar och matlagning, det måste ju gå att koka vatten i alla fall? Eller är det enklare och bättre att bo på något pensionat/vandrarhem i närheten? Hur gör ni som varit med ett år?
Alla specifika regler står normalt i tävlingsinbjudan men rent generellt är det:
Pressening under bilen,
brandsläckare om minst 6kg, märkt med startnummer, lämplig mängd
absorbermedel (har jag glömt att plocka med rätt länge nu, ska nog fixa lite iaf).
Kinnekulle har grusad gräsmatta i depån (dödens för tältpinnar, självståede kupoltält fungerar bättre). Frukost lunch och middag serveras i kafeterian (inte snorbilligt men det funkar). Dusch, omklädning och toaletter finns bredvid. Det går alltid att slå sig ihop och handla råvaror i Götene för kulinariska utflykter på kvällen, men grilla får man bara göra i bunkern för "Heta arbeten".
I år tänkte jag lyxa till det med en luftbädd istället för liggunderlag, vi får se hur många tävlingar det tar innan det går hål på den (bäst att ta med den lilla Thermaresten ändå). Partytält struntar jag i iår, det fungerade fint utan de två sista tävlingarna (efter att det blåst i bitar på Anderstorp).
Posted: Wed 14 May 2008, 19:42
by Per Hammarsjö
Jag är ingen tältare.. Nog för att det är grymt trevligt i depån om kvällarna. Har sovit i bilen några gånger men när man ändå lägger så mycket tid och pengar så känns det skönt att sova gott på natten.. Jag håller just nu på att kolla upp vandrarhem i närheten.. Med stor sannolikhet hänger min 2 år gamla stallchef/son med och min sambo Astrid..
Annars är det väl bara press och släckare man måste tänka på va? Dom har aldrig kollat absorberingsmojj...
Har ev ett stort tält i år Niklas.. Så är du snäll kan din bil få sova hos mig..
Men då måste jag få ligga före dig minst halva racet...
Posted: Wed 14 May 2008, 21:57
by Niklas Falk
Per Hammarsjö wrote:Men då måste jag få ligga före dig minst halva racet...
Får jag välja vilken halva
Posted: Thu 15 May 2008, 08:11
by Per Hammarsjö
Kan förhandlas...
Posted: Mon 26 May 2008, 22:24
by Josen
Skall xls vara ifyllt och skickas till SPVM ?
Vem skickar man till eller visas upp vid besiktingen som på MGCC ?
http://www.roadsport.se/index.php?page=reglemente
Posted: Mon 26 May 2008, 22:31
by Mats Lundin
Jag mailade in min i förväg och fick sedan besök av besiktningsman Kjell Löf (?) och fick signera den. Övriga som inte lämnat tidigare skrev och lämnade där i depån.
M.
Posted: Mon 26 May 2008, 22:35
by Josen
Mats Lundin wrote:Jag mailade in min i förväg och fick sedan besök av besiktningsman Kjell Löf (?) och fick signera den. Övriga som inte lämnat tidigare skrev och lämnade där i depån.
M.
Tack - fylleri
och lämnar på plats då
Har de siffor där eller skall det vara klart innan ankomst ?
Posted: Mon 26 May 2008, 22:41
by Mats Lundin
Fanns siffror att köpa i sekreteriatet, men på Kullen är det SSK som arrangerar och på Mantorp lär det väl vara en annan klubb, så mycket är nog annorlunda.
M.
Posted: Mon 26 May 2008, 22:48
by Niklas Falk
Josen wrote:Har de siffor där eller skall det vara klart innan ankomst ?
Om du inte har nåt emot lite taffligt utseende så kan du ju köra med min sniklösning, pappersetikettsiffror och bred klar kontorstejp. Men det blir skitigt efter ett tag.
Posted: Sun 15 Jun 2008, 17:40
by Dennis Kullman
Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a
Posted: Sun 15 Jun 2008, 17:51
by Fredrik Henriksson
Dennis Kullman wrote:Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a
93 ser inte upptagen ut av någon anledning...
http://www.roadsport.se/index.php?page=forare
Har 94 till min 94:a...
Posted: Sun 15 Jun 2008, 18:13
by Niklas Falk
Dennis Kullman wrote:Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a
93 hade Magnus Dahlin 2007. Nummren återanvänds inte så mycket numera. Men när vi passerar 99 blir det nog några fler på 80 serien istället, tresiffrigt är så jobbigt.
Posted: Sun 15 Jun 2008, 21:04
by Dennis Kullman
Niklas Falk wrote:Dennis Kullman wrote:Vilket startnummer får jag?
93 hade ju varit kul på min 93a
93 hade Magnus Dahlin 2007. Nummren återanvänds inte så mycket numera. Men när vi passerar 99 blir det nog några fler på 80 serien istället, tresiffrigt är så jobbigt.
Blir det 98 för mig då?
Posted: Sun 15 Jun 2008, 21:25
by Mats Lundin
Ring Jan Nordgren och önska 93, det kan nog funka.
M.
Posted: Sun 19 Oct 2008, 19:18
by Fredrik Henriksson
Fick årsmötesprotokoll från SPVM i mailen, det stod inget om MX5cup. Har det frågats om vi får köra samma upplägg som i år och ev få ett eget heat om vi blir många? De verkar ju vara i full gång med planer inför nästa år...
Posted: Sun 19 Oct 2008, 22:09
by Niklas Falk
Fredrik Henriksson wrote:Fick årsmötesprotokoll från SPVM i mailen, det stod inget om MX5cup. Har det frågats om vi får köra samma upplägg som i år och ev få ett eget heat om vi blir många? De verkar ju vara i full gång med planer inför nästa år...
Utan att vi lägger två strån i kors så kommer C att köra egent heat om vi blir flest och Roadsport spräcker banlicensen. Kanske behöver vi vara lite fler än A eftersom de skiljer sig mera i varvtider från B än mellan C och B.
Men det verkar som om det kan bli många nästa år, jag tycker det prasslar i varenda buske numera (minst lika många till förutom de som märks här). Tänk om det blir 15+
Posted: Mon 20 Oct 2008, 22:48
by Fredrik Henriksson
Niklas Falk wrote:Men det verkar som om det kan bli många nästa år, jag tycker det prasslar i varenda buske numera (minst lika många till förutom de som märks här). Tänk om det blir 15+
Vore kanon om det blev så!
Jag är på iaf nästa säsong, börjar surra lite nya tankar i skallen som kanske passar mig bättre...