I det uppdaterade Sportvagnsreglementet som gäller från och med 2019 är det en begränsning på max varvtal på tävlingsbilarna. Här information om denna regeln hittar ni här:
https://www.spvm.se/tavlingsinfo/maxvartal/
En inkoppling som ska fungera (iallafall om man inte modifierat motorstyrningen för mycket) är via diagnostikuttaget som finns i motorrummet (sitter nära det vänstra fjäderbenstornet) enligt detta foto:
Vi hade planerat att testa att denna inkoppling var korrekt under vår banträff på Kinnekulle men lyckades tyvärr inte pga teknikstrul med loggern. Men enligt information på nätet ska den vara korrekt, så har ni inte hittat en egen bättre lösning är ett tips att kopiera denna.
MX-5 Racing Club kommer vi ta med ett par uppsättningar kablar med BNC-kontakter som kan lånas ut vid behov om ni inte hunnit få till en inkoppling ännu. Dessutom kommer vi ha med en OBD-II adapter (för er med miator av nyare modell) så det går att logga varvtal mm till fil på en vanlig smartphone.
/Andreas E
Angående kravet på max varvtal i nya Sportvagnsreglementet
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Angående kravet på max varvtal i nya Sportvagnsreglementet
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.